uff, ble litt deppa..

to små englebarn

Forumet er livet
var på helsestasjonen nå kl 8.30 på 1 års kontroll og vaksine. Helsesøsteren ser på go`jenta mi over brilleglassene og så alvorlig på meg igjen før hun sier: "jeg tror jeg vil anbefale deg å snakke med en fysioterapaut" HÆ?? detter det ut av meg..  hvorfor det? spør jeg.
"Nei hun krabber ikke enda" svarer hun.
Det som er med Thea er at hun kommer ikke til å krabbe heller. Thea er av den typen som aker seg frem på baken. Hun kommer jo seg frem dit hun vil, hun reiser seg etter bordkanter og stoler, men kan ikke gå enda (er 11 mnd). Dette vil jeg tørre å påstå er ganske normalt, eller?
Hva med det andre hun kan da!! Hun var bare 6 mnd da hun for første gang sa MAMMA !!! 7 mnd gammel sa hun PAPPA!! og nå sier hun i tillegg :
BALL, DER, SE, NEI, NAM-NAM, TEPPE (til koseteppe sitt) og HADET !
Vi er jo SÅ stolt av henne!!!

Vet liksom ikke helt hva som skulle være GALT ?? Hvorfor si noe sånt som at i DITT TILLFELLE så ville jeg anbefale en samtale med fysio.. uff kjenner magen vrenger seg her jeg sitter. Er det noe galt med jenta vår??!!

Ei jeg kjente og hadde en gutt som aldri krøp.. Han satt på baken han og akte seg fram dit han skulle..
Tror ikke ho fikk beskjed om å gå til fysioterapaut..(?)

hallo...ikke noe galt med din jente....min har nettopp begynt å gå selv...nå på lørdag....han er 15 mnd.....

men gå til fysio...med ham du så har du gjort det.....tror ikke du må betale selv...og så får du bekreftet at alt er normalt.....(det er nok ikke bare med din jente det gjelder, men mange andre og)

broren min gikk føre han krabba,han og aka seg bortover på rompa,så tror du kan ta det med ro.Ingen barn er like i utviklinga,det trodde jeg helsesøster visste.Vær stolt av jenta deres!!!

Det der synes jeg er ubetenktsomt av hs. Unger er forskjellig og det skal hun vite. Jeg vet om flere unger som ikke har krabbet, og hun gjør så mye annet. Ikke bekymre deg og forsett å være stolt av jenta di.  

Vi tro ho vil sende dere til fysioterapi for å stimulere koordinasjonen hennes. Siden ho ikke krabber, blir heller ikke koordinasjonen stimulert på normalt vis.

ORIGINAL: Pondus

Det der synes jeg er ubetenktsomt av hs. Unger er forskjellig og det skal hun vite. Jeg vet om flere unger som ikke har krabbet, og hun gjør så mye annet. Ikke bekymre deg og forsett å være stolt av jenta di.  

Takk!! vil jo bare det beste for Thea så jeg takket jo ja og signerte på en samtale med fysio, men forstår fremdeles ikke hvorfor hun sa i MITT TILLFELLE. Jeg tar gladelig imot tips og råd fra fysio, men det var måten helsesøster sa ting på som at her var det noe hakkende gale!

hei.. noen barn hopper jo over krabbestadiet, så er jo ikke noe galt med lille snuppa di.
en jeg kjenner har en datter på 14mnd å hun går ikke enda!

Herregud da!
Nå blir jeg provosert!!

Gutten min krøp aldri på alle fire og det er ingenting galt med han! Han begynte å gå
uten støtte da han var 12 måneder og 13 dager.
Han ålte seg bortover gulvet med armene, akkurat som soldatene gjør i kamp.
Men jeg fikk aldri beskjed om å snakke med en fysioterapaut!

Heia!
Vet du, at jeg hadde kommet til å ringt fysioterapeut. Bare for å få det bekreftet at det er normalt, for det er det jo.[:)] Men så slipper du å ha det i bakhodet...
Vet ikke om noen, men har hørt om unger som dattera di, så det er nok ikke så unormalt som hs skal ha det til.

Stor klem.
Ville også vært stolt om jeg var deg- snakke så mange ord allerede!!!

*god klem* 

ORIGINAL: ~StRaToS~

Herregud da!
Nå blir jeg provosert!!

Gutten min krøp aldri på alle fire og det er ingenting galt med han! Han begynte å gå

[:D][:D][:D][:D]
Samme her!!!!
Skikkelig soldat!!!![:D]

Tror han krabbet "ordentlig" i 2 dager, før han begynte å gå!

Da vet jo mamma`n_til_thea at det er heeeeelt normalt å ikke krabbe
på alle 4. Noen gjør det andre ikke...
ORIGINAL: MammaIta

ORIGINAL: ~StRaToS~

Herregud da!
Nå blir jeg provosert!!

[:D][:D][:D][:D]
Samme her!!!!
Skikkelig soldat!!!![:D]

Tror han krabbet "ordentlig" i 2 dager, før han begynte å gå!

ORIGINAL: stjernemor80

det første som datt utav meg her var "drit i helsesøstera"!!!!

Så lenge hun kommer seg frem med å ake seg på baken så har hun ikke noe behov for å krabbe. Hun kommer jo dit hun skal, og snart så går hun jo!
De sier jo at det er flere og flere barn som ikke krabber før de går!

Aron Kristoffer krabbet ikke før han var 10 mnd, han kom seg heller ikke frem på annen måte. Og da han begynte å krabbe, var det ikke sånn vanlig kryping, men han hadde en egen teknikk med den ene fote ut til siden. Men nå går han jo.
Dessuten så krabber han ikke "normalt" ennå heller, men dette spør de meg om hver gang jeg er på helsestasjonen.

Skulle nesten tro at helsesøstre satt med en mal og inni den malen skal alle barn passe inn i. Men slik er det IKKE!!!

Jenta di er jo verdens nydeligste og verdens flinkeste!!!![:)][:)]
Ikke bry deg du!!!
Gode klemmer fra meg!

ÅH ,snufs.. tusen takk! Ja livet for sånne småtasser er ikke alltid hel A4.
De finner sine egne metoder på alt og det bør de få lov til!
Jeg vet at hun ligger helt etter skjema , men begynner jo alltid å lure litt når sånt blir sagt...

var på helsestasjonen nå kl 8.30 på 1 års kontroll og vaksine. Helsesøsteren ser på go`jenta mi over brilleglassene og så alvorlig på meg igjen før hun sier: "jeg tror jeg vil anbefale deg å snakke med en fysioterapaut" HÆ?? detter det ut av meg.. hvorfor det? spør jeg.
Det som er med Thea er at hun kommer ikke til å krabbe heller. Thea er av den typen som aker seg frem på baken. Hun kommer jo seg frem dit hun vil, hun reiser seg etter bordkanter og stoler, men kan ikke gå enda (er 11 mnd). Dette vil jeg tørre å påstå er ganske normalt, eller?
Hva med det andre hun kan da!! Hun var bare 6 mnd da hun for første gang sa MAMMA !!! 7 mnd gammel sa hun PAPPA!! og nå sier hun i tillegg :

Vet liksom ikke helt hva som skulle være GALT ?? Hvorfor si noe sånt som at i DITT TILLFELLE så ville jeg anbefale en samtale med fysio.. uff kjenner magen vrenger seg her jeg sitter. Er det noe galt med jenta vår??!!

jeg også reagerer ,  kan ikke fatte at de skulle ver et problem,for mener fysoterapauten fortalte meg at ikke alle barna krøyp men åle seg eller akte seg som thea gjør.
men ikke ver redd  for fysoterapautene, det er jo helt ok å få en gratis time så kan du spørre om alt mulig annen ...
fikk tilbud om time til fysoterapaut når ungene var 3-4 mnd og det var jo veldig trivlig og intresant ...men jeg gravde og spurte om alt mulig da [:D][;)]

det går nokk fint a.c thea er så skønn og tidlig på alt annet så ikke bruk tid på beskymring

ORIGINAL: Lon@

var på helsestasjonen nå kl 8.30 på 1 års kontroll og vaksine. Helsesøsteren ser på go`jenta mi over brilleglassene og så alvorlig på meg igjen før hun sier: "jeg tror jeg vil anbefale deg å snakke med en fysioterapaut" HÆ?? detter det ut av meg.. hvorfor det? spør jeg.

jeg også reagerer ,  kan ikke fatte at de skulle ver et problem,for mener fysoterapauten fortalte meg at ikke alle barna krøyp men åle seg eller akte seg som thea gjør.
men ikke ver redd  for fysoterapautene, det er jo helt ok å få en gratis time så kan du spørre om alt mulig annen ...
fikk tilbud om time til fysoterapaut når ungene var 3-4 mnd og det var jo veldig trivlig og intresant ...men jeg gravde og spurte om alt mulig da [:D][;)]

det går nokk fint a.c thea er så skønn og tidlig på alt annet så ikke bruk tid på beskymring

Takk ! Ja det er mye jeg lurer på så sånn sett er det jo greit. Men jeg synst det er veldig viktig at ting får skje i barnas eget tempo. At det ikke blir VI foreldre som står å pusher de. Jeg stresser ikke med noe som helst og det gjør ikke Thea heller. Tusen tusen takk for fine ord alle sammen. Det varmer og muntrer meg opp igjen!

ORIGINAL: Pondus

signerer

barna som ikke krabber utvikler ikke samme balanse som som barn som krabber. noe med diagonal et eller annet tror jeg.(høyre fot/venste arm frem osv. noe de har bruk for når de begynner å gå)..
alt går helt sikkert fint, men det at barn som ikke krabber har en liten ulempe i forhold til de som gjør det er nok sant. det lærer vi hvertfall på skolen(førskolelærer)
kanskje derfor hun nevte det, hadde nok bare et dårlig ordvalg. er jo helt greit å få en fysioterapaut til å se på det da..
det skader hvertfall ikke. [:)]
(jeg har ikke egne barn selv enda[&o],så jeg vet ikke hvor såret man blir når man får here noe sånt om egne barn)

Søstra mi krabbet aldri hun heller, hun akte seg fremover på rompa med det ene benet. Var så artig å se på[:D]

Veeeel, hun fyller 10 år i år, og gudene skal vite at det ikke er noe i veien med henne (annet en ekstramt bortskjemt da[8D]).

lurer på om det var i bladet foreldre og barn eller noe sånn jeg leste en artikkel om at det er mer å mer vanlig at barn hopper over krype stadiet....

ORIGINAL: poca og krapylet

lurer på om det var i bladet foreldre og barn eller noe sånn jeg leste en artikkel om at det er mer å mer vanlig at barn hopper over krype stadiet....

Ja stemmer det. Leste det samme jeg også. Hvorfor MÅ hun krabbe da når hun har funnet sin egen måte å komme seg frem på. Jeg står ikke der og er treneren hennes altså. Thea skal få lov å utvikle seg i eget tempo!

Back
Topp