Ufaglært lærervikar - hva har du i lønn?

Frøgen*

Glad i forumet
Jeg fikk beskjed om at jeg har 279000 i året.
Det vil da si en timelønn på ca 143kr.

Men hvordan blir timene regnet? Får man betalt for 1,5 time, eller pr klokketime?

Jeg har dagpenger og redusert overgangsstønad, så dette her er bare et virrvarr av timer og innsending av lønnslipp og papirer...[&:]

Hvis noen er i samme situasjon og vil hjelpe, så ja takk!!!
 
timelønnen min varierer en del. Kommer ann hvem jeg er vikar for.
Akkurat nå har jeg fast vikariat frem til sommeren, da får jeg 203 kr timen.
En skoletime er en betalt time. Altså 45 min er en 1 timesbetalinga på 203 kr.
 
Man får vel betalt for timen man underviser, men inkludert i det er jo noe for- og etterarbeid (særlig hvis man er vikar på samme sted flere dager).

Timelønn avhenger av hvilke fag du er vikar i. Dvs i barneskolen får man vel samme lønn uansett, mens i ungdomsskolen er det vel fagavhengig.
 
Jeg hadde gjennomsnitt på 220 kr timen da jeg var vikar...
 
ORIGINAL: merete_80

Man får vel betalt for timen man underviser, men inkludert i det er jo noe for- og etterarbeid (særlig hvis man er vikar på samme sted flere dager).

Timelønn avhenger av hvilke fag du er vikar i. Dvs i barneskolen får man vel samme lønn uansett, mens i ungdomsskolen er det vel fagavhengig.

 
jeg har fått ulikt betalt i barneskolen[:)]
 
ORIGINAL: charlieb

ORIGINAL: merete_80

Man får vel betalt for timen man underviser, men inkludert i det er jo noe for- og etterarbeid (særlig hvis man er vikar på samme sted flere dager).

Timelønn avhenger av hvilke fag du er vikar i. Dvs i barneskolen får man vel samme lønn uansett, mens i ungdomsskolen er det vel fagavhengig.


jeg har fått ulikt betalt i barneskolen[:)]

Oki. Da er det godt mulig det er endret. [:)] Normalt har lønnen hengt sammen med leseplikten, og i barneskolen er den lik uansett hvilke fag man underviser.
 
På skolen jeg jobber tror jeg det ligger på ca 206 kr timen...
 
ORIGINAL: Gollemor

Hva skal til for å være ufaglært lærervikar?


Ingenting vel? eller tar jeg feil nå?
 
ORIGINAL: Gollemor

Hva skal til for å være ufaglært lærervikar?


Et minimum av folkeskikk og evnen til å stave sitt eget navn. Sistnevnte kan sløyfes om det er skikkelig mangel på villige kandidater.
 
ORIGINAL: Gollemor

Hva skal til for å være ufaglært lærervikar?


Det skal ikke så mye til, du melder deg opp på skolen du ønsker å være vikar. Du må være beredt på å stille opp på kort varsel, og ta litt strøtimer her og der. Noen er heldige og får et vist timeantall i uka ved f eks sykemeldinger [:)]
 
ORIGINAL: Tullsjura

ORIGINAL: Gollemor

Hva skal til for å være ufaglært lærervikar?


Det skal ikke så mye til, du melder deg opp på skolen du ønsker å være vikar. Du må være beredt på å stille opp på kort varsel, og ta litt strøtimer her og der. Noen er heldige og får et vist timeantall i uka ved f eks sykemeldinger [:)]


Fett!
 
ORIGINAL: Gollemor

ORIGINAL: Tullsjura

ORIGINAL: Gollemor

Hva skal til for å være ufaglært lærervikar?


Det skal ikke så mye til, du melder deg opp på skolen du ønsker å være vikar. Du må være beredt på å stille opp på kort varsel, og ta litt strøtimer her og der. Noen er heldige og får et vist timeantall i uka ved f eks sykemeldinger [:)]


Fett!


Ja, lettjente penger, siden opplegget for timen/dagen er laget for deg [:)]
 
Jeg husker ikke hva jeg fikk. 140-150kr? Begynner å bli noen år siden. Men har ei vennine som er faglært vikar - ferdig utdannet, hun får 250ca. Typen som ikke er faglært får bare halvparten for akkurat samme time.
 
Hvis jeg ikke tar feil, så får ufaglærte vikarer feriepengene "oppå" timebetalingen når de tar på seg å være ringevikar og har enkelttimer. Derfor noe som ser ut som høy lønn med "lettjente" penger. Dermed kan en ha jobbet et helt år og trodd en har gjort gode penger, men får ikke feriepenger.
 
Back
Topp