Uføreforsikring til barn?

Agnete

Forumet er livet
Jeg vurderer nå å forsikre barna mine, jeg er i utgangspunktet litt i mot dette, for jeg mener vi har en flott velferdsamfunn. Jeg er syk og har fått enorm god hjelp av vårt helsevesen og Nav, så jeg ser egentlig ikke behovet. Men jeg er litt bekymret for denne uføre delen, det er mye tap i inntekt om det skulle skje noe med barna mine.
Har lest litt forskjellig på disse forsikringene og synes det er mye penger å betale for lite igjen.
Jeg finner ingen forsikringer som betaler mer enn 1G ved uføre, det er jo bare 80.000 kroner.
Så vet dere om noen gode barneforsikringer der de også får mer enn 1G utbetalt om uhellet er ute?
Hvilke type forsikringer har dere?

Vi har standard forsikringen til IF:)
De 80.000 kommer i tilegg til det de får fra nav

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi har standard forsikringen til IF:)
De 80.000 kommer i tilegg til det de får fra nav

Ja, det skjønte jeg, men synes det var utrolig lite til å betale mellom 300-400 kroner i måneden for.
Derfor håper jeg at det finnes forsikringer som utbetaler en større forsikring sum.

Ja, det skjønte jeg, men synes det var utrolig lite til å betale mellom 300-400 kroner i måneden for.
Derfor håper jeg at det finnes forsikringer som utbetaler en større forsikring sum.
Lurer på om if har den beste på markedet? Vi kutta ut uføre. .blei altfor dyrt!

Lurer på om if har den beste på markedet? Vi kutta ut uføre. .blei altfor dyrt!

Jeg får undersøke litt.
Ja synes det er altfor dyrt og man får veldig lite igjen. Er jo bedre da å spare de pengene, samt sørge for en god økonomi slik at vi kan hjelpe til om ulykken først er ute..

Har sett på barneforsikringen til Frende, der og utbetales det 1G i uførepensjon... Men det vil jo si nesten 7000 ekstra i måneden :) Synes absolutt forsikringer er viktige, de par tusen det koster i året for en barneforsikring er ikke noe i forhold til hva man får igjen om det skulle skje noe!

Jeg har full forsikring inkl uføre gjennom gjensidige, men det er jo bare 1G.. men jeg vurderer sterkt å kutte den ut!

Barn kommer jo under foreldrenes forsikring frem til de er 16, gjør de ikke det? Da blir jo barna dobbelt opp forsikret?

Syns faktisk det er mye å penger å betale i året, når det er tett på 4000kr, og lurer på: Er det egentlig noe vits i å ha egen barneforsikring?

Jeg har full forsikring inkl uføre gjennom gjensidige, men det er jo bare 1G.. men jeg vurderer sterkt å kutte den ut!

Barn kommer jo under foreldrenes forsikring frem til de er 16, gjør de ikke det? Da blir jo barna dobbelt opp forsikret?

Syns faktisk det er mye å penger å betale i året, når det er tett på 4000kr, og lurer på: Er det egentlig noe vits i å ha egen barneforsikring?

Det er litt det samme jeg tenker her.
Jeg synes 4000 pr unge er mye penger. Det er 8000 i året og egentlig bør det være unødvendig når vi har ett så flott veldferdsamfunn.
Blir barnet mitt syk og vi må være på sykehus vil vi få pleiepenger, barn blir også prioritert i helsevesenet og vi er så heldig at det er gratis.
Det jeg tenker mest på er uføre delen, men jeg synes 1G er lite penger. Sparer jeg de 8000 i årene fremover samt betaler ned gjeld så klarer jo vi å gi barna våre mye mer.
Men man vet jo aldri hva som vil skje i fremtiden..,

Har aldri hørt om at barn kommer under foreldre sin forsikring, må i så fall stå med veldig liten skrift ;) Men det kan være altså :)
Joda, Frende ble best i test i fjor :) Skal ha forsikring der med en gang baby blir 3 måneder... Den koster 2748,- i året, synes ikke det er mye når det er snakk om baby :) På uføredelen som dere snakker mest om er det utbetaling på 1G i året, altså nesten 7000 i måneden fra 18 år til 67 år.. Jeg vil si at det betyr mye å få det oppå en minstepensjon fra NAV ;)

Har aldri hørt om at barn kommer under foreldre sin forsikring, må i så fall stå med veldig liten skrift ;) Men det kan være altså :)
Joda, Frende ble best i test i fjor :) Skal ha forsikring der med en gang baby blir 3 måneder... Den koster 2748,- i året, synes ikke det er mye når det er snakk om baby :) På uføredelen som dere snakker mest om er det utbetaling på 1G i året, altså nesten 7000 i måneden fra 18 år til 67 år.. Jeg vil si at det betyr mye å få det oppå en minstepensjon fra NAV ;)

Men hvorfor mener du at man må ha forsikring i Norge? Om vi ser bort i fra uføredelen. Jeg er enig at det er fint med ekstra penger når man er uføre, men synes det koster mer enn det smaker 80000 ekstra i året er veldig lite penger.

Det er litt det samme jeg tenker her.
Jeg synes 4000 pr unge er mye penger. Det er 8000 i året og egentlig bør det være unødvendig når vi har ett så flott veldferdsamfunn.
Blir barnet mitt syk og vi må være på sykehus vil vi få pleiepenger, barn blir også prioritert i helsevesenet og vi er så heldig at det er gratis.
Det jeg tenker mest på er uføre delen, men jeg synes 1G er lite penger. Sparer jeg de 8000 i årene fremover samt betaler ned gjeld så klarer jo vi å gi barna våre mye mer.
Men man vet jo aldri hva som vil skje i fremtiden..,

Vi tenker likt ser jeg!
Jeg har selv minstesats utbetalt pga kronisk sykdom, og skjønner veldig godt at ekstra penger kommer veldig godt med om uhellet er ute, og barnet blir ufør.. Men jeg syns bare det er så unødvendig i vårt velferdssystem, man får hjelp og støtte om man trenger det.

Inntrykket mitt, etter flere saker som har vært oppe i media, er at selv om man har vært forsikret, så er det ingenting som går på skinner likevel.. Man er ikke sikret bedre hjelp selv om man er forsikret?

Vi sparer heller forsikringsbeløpet. Men det forutsetter å ha en sparekonto dersom det skjer noe de første årene før man får spart opp en del.

Jeg synes det er viktig med en full forsikring fordi det er en ekstra sikkerhet som ikke innebærer opp til flere års behandlingstid hos NAV, ( noe jeg vet det kan være siden jeg er vokst opp i ett hjem med kronisk sykdom), og det vil gi en tilleggssum oppå utbetalinger fra nav som kan være i minste laget for å opprettholde en stabil økonomi. For en rekke sykdommer og ulykkestyper vil det bli utbetalt en engangssum for umiddelbar tilrettelegging/behandling, uten de samme søknadsprosessene som hos nav. Denne tryggheten betaler jeg gjerne for.
Joda, vi lever i ett velferdssamfunn, men vårt velferdssamfunn er basert på at NAV vil gi oss akkurat det nødvendige for å overleve, dette stemmer ikke alltid overens med god livskvalitet.

Back
Topp