Uenige

• Trådstarter Trådstarter Bkno29
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno29

Guest
Når mor og far er totalt uenige. Jeg har bestemt meg, nå må jeg bare være sta og bestemt nokk tenker jeg! Far aner ikke hva vi skal kalle babyen, vi vet kjønn. Han klarer ikke komme opp med noe.. sist var det han som kom med navn..
Uansett hvor mange navn jeg leser, finner jeg ingen jeg liker. Faller alltid tilbake på det jeg vil ha.. tror ikke jeg klarer og finne noe annet jeg liker.
Han sier at han nekter og bruke mitt.
Har dere vært i samme sitvasjon, hva skal jeg gjøre?
Hormonene får meg til og ta til tårene, føler meg som en liten jente som ikke får viljen sin :mad::(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi venter nr 1, og for meg er det viktig at det blir et navn vi begge er enige om. Det har ført til at jeg har måttet legge bort mitt absolutte favorittjentenavn, som jeg har hatt "klart" i mange år. Nå har vi funnet ut at det er en gutt i magen, så ble derfor uansett ikke aktuelt sånn sett. Men vi ender med et navn vi begge liker veldig godt. Det betyr at både jeg og han må legge bort navn vi liker. Men når det er sagt, forstår jeg det sånn at dere har et barn fra før, og der var det han som bestemte navn? I såfall synes jeg det er bare rett og rimelig at du har siste ordet på navn nå!

Jeg tenker at du tar sorgene litt på forskudd. Det er jo fortsatt lenge til babyen kommer! Mannen din har tid til å smake både på "ditt" navn og komme med egne forslag. Du har og tid - plutselig dukker det opp et annet navn du liker! Jeg tipper dette kommer til å ordne seg :) La det ligge en stund - mas og kjas gjør ofte at mannfolka går litt i vranglås. Lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mannen gikk totalt i vranglås ang navn sist gong.
Men ette nåken måna, og ette å ha snakka med søster si, så innsåg han at mitt navn faktisk ikkje va så gale ;)

For meg var d viktig med et navn mannen er fortrolig med også. Er jo vårt barn, ikke mitt :) jeg har nok noen forslag som han syns er uaktuelle uten at han kommer med noen seriøse forslag tilbake.

Ja er det som er problemet. Jeg tror ikke jeg finner noen jeg liker fram til da, siden jeg har bestemt meg for dette navnet i noen år..
Han bestemte sist ja. Jeg hadde det ikke øverst på listen og ikke på listen i det hele tatt, men tenkte jo at vi fikk flere og at navnet ikke var så ille. Prøvde og se for meg barbet vårt med det navnet og da ble det bedre. Han likte ingen andre en det ene han ville.
Når man får flere navn ser jeg ikke problemet med at man får velge vær sin gang.. må jo være noe som fungerer, selfølgelig. Bare litt sårt..

Grunnen er at han har googla seg fram til andre som heter det, og at han ikke liker disse personene.. men det kunne jeg også lett gjort. Jeg synes at han som ikke har noe spesielt ønske eller forslag kunne prøvd å danne seg et bilde av vårt barn med det navnet. Og ikke se for seg alle andre mennesker med det navnet..

Jeg tror det er viktig og ikke krangle om navn. Risikerer at den ene parten absolutt ikke vil ha det ene navnet!

Ene favorittnavnet hvis det blir ei jente, er på topp 3 hos mannen nå.
Det var det ikke for en måned siden.

Jeg ville alltid kalle mine barn Hedvig og Sebastian. Dette var no-no hos mannen, så vi fant to nye navn vi elsker. Jentenavnet har vært hans favoritt lenge og jeg falt fullstendig for det ♥ Guttenavnet var et navn jeg som lita jente døpte føllet til hesten vår, og han likte det så godt at alle parter ble enige. Men vi måtte svelge noen kameler før vi ble enige ;)

Hedvig! ❤️ Det skal jenta vår også hete, om vi noen gang får ei prinsesse... Det er det eneste navnet vi er enige om Nå viser det seg at vi venter en liten prins, så da ble det plutselig vanskeligere. Mannen er ganske klar og bestemt i sitt valg, mens jeg må tygge litt mer på det. Jeg har ikke avslått det, men er litt usikker. Det er et fint guttenavn for all del! Jeg klarer bare ikke identifisere meg med det enda.
Jeg husker ved forrige graviditet så forkaset vi først et navn vi var enige om, ganske lenge etter at det først var bestemt. Og da gutten kom til verden hadde vi tre alternativer vi begge likte. Det ble ingen av dem heller! Det var nesten sånn at han måtte bli født først før vi kunne se hvilket navn han skulle få :) Og han fikk et perfekt navn ❤️

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Hedvig! ❤️ Det skal jenta vår også hete, om vi noen gang får ei prinsesse... Det er det eneste navnet vi er enige om Nå viser det seg at vi venter en liten prins, så da ble det plutselig vanskeligere. Mannen er ganske klar og bestemt i sitt valg, mens jeg må tygge litt mer på det. Jeg har ikke avslått det, men er litt usikker. Det er et fint guttenavn for all del! Jeg klarer bare ikke identifisere meg med det enda.
Jeg husker ved forrige graviditet så forkaset vi først et navn vi var enige om, ganske lenge etter at det først var bestemt. Og da gutten kom til verden hadde vi tre alternativer vi begge likte. Det ble ingen av dem heller! Det var nesten sånn at han måtte bli født først før vi kunne se hvilket navn han skulle få :) Og han fikk et perfekt navn ❤️

Hedvig er så fint ♡ Som boknerd plukket jeg opp navnet fra Harry Potter, der Hedvig representerer kjærlighet og trofashet. Åh sukk ♥ Sikker på dere får ei nydelig Hedvig, her får vi kalle neste hund det eventuelt ;)

Haha! Her i huset kommer det også fra en boknerd ;) Jeg tror mannen har plukket det opp fra Ibsen, ikke at han leser så mye Ibsen da. Men jeg falt helt for Hedvig ❤️ Guttenavnet han vil ha kommer fra en av hans favorittforfattere ;) Som jeg sier: vi får se. Jeg må trene meg på å bli vandt til navnet. Jeg har ingen forslag selv heller...Så prøver å se for meg mitt barn med det navnet. Ikke umulig :)

Vi er ikke enige enda vi heller, men herlighet vi er bare halvveis i svangerskapet. Tror vi må se prinsessa vår før vi vet hva hun heter :) Da faller det nok på plass!

-Fra appen-

Dere trenger ikke bli enige før ungen nærmer seg 6 måneder. Da bestemmer staten navn og da blir det Sonja eller Harald.

Sååå god tid har vi alle mann. "Fristen" blir rundt mars 2015.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

En slektning og kona hans hadde bestemt navn, men så passet ikke barnet til det navnet de hadde bestemt. De slet skikkelig med å finne ut hva hun skulle hete og etter noen måneder fikk de brev fra folkeregisteret at de hadde tre måneder på seg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp