Uenige om navn:(

Nå er det jo trendy med gamle navn, det syns jeg er gøy! Jentenavnet vårt blir nok fra arv, men er ikke uvanlig idag. Men husker jeg syns det var rart da en på 5 år hadde en storebror som var 7 år het Helge :shy: Men som du sier, vanesak! Og brått så heter alle Helge :hilarious: Har lyst til å styre unna topp 20 lista når det gjelder navn.
Nesten uansett hvor rart navnet er så blir det etterhvert bare ungens navn, man tenker ikke på det :)
Jeg er stor fan av gamle navn! Men jeg tror ikke jeg hadde belagd meg på å kalle ungen Paul og skulle uttale det Pål. Da bør man heller kalle Pål, hvertfall såframt man bor i Norge..
 
Både jeg og samboeren min måtte gi opp våre favorittnavn med førstemann. Jeg likte absolutt ikke hans favoritt og han likte absolutt ikke min favoritt.. Så da ble vi bare enige om å stryke begge to og komme frem til noe nytt sammen. Dette høres vel ut som en god løsning for dere... Og om han ikke går med på det så er han jo bare skikkelig teit. For å si det rett ut.. Han kan jo ikke bestemme navn på et barn alene. Det er jo super egoistisk
 
Nesten uansett hvor rart navnet er så blir det etterhvert bare ungens navn, man tenker ikke på det :)
Jeg er stor fan av gamle navn! Men jeg tror ikke jeg hadde belagd meg på å kalle ungen Paul og skulle uttale det Pål. Da bør man heller kalle Pål, hvertfall såframt man bor i Norge..
Det er som komikeren Michael McIntyre sin sketch om skrivemåter av f.eks. Sara og SaraH osv. :hilarious: Ganske artig! Føler at man liksom skal kalle ungen mest mulig rart om dagen, uten hensyn til barnet som må leve med navnet. Men for all del, vi har tullet litt med et navn som det bare er 4 andre i Norge som heter, men blir nok ikke det uansett :hilarious:
 
Det er som komikeren Michael McIntyre sin sketch om skrivemåter av f.eks. Sara og SaraH osv. :hilarious: Ganske artig! Føler at man liksom skal kalle ungen mest mulig rart om dagen, uten hensyn til barnet som må leve med navnet. Men for all del, vi har tullet litt med et navn som det bare er 4 andre i Norge som heter, men blir nok ikke det uansett :hilarious:
Åh, jeg elsker Michael McIntyre :Heartred
Ja det er mye rart ute og går.. Selv vanlige navn skal skrives mest mulig spesielt, jeg skjønner ikke poenget :p
 
Åh, jeg elsker Michael McIntyre :Heartred
Ja det er mye rart ute og går.. Selv vanlige navn skal skrives mest mulig spesielt, jeg skjønner ikke poenget :p
Nei ikke jeg heller. Greit at du ikke vil at barnet skal hete det samme som alle andre, men ingen hører forskjell når du sier det, det gir bare trøbbel for barnet. Men hver sin lyst :happy:
 
Har ingen gode råd, men føler med deg. Tror aldri jeg og mannen kommer til å bli enige heller, så godt vi har god tid! Han skal helst kalle opp diverse fotballspillere og førere i formel1.. nei takk:p
 
Har ingen gode råd, men føler med deg. Tror aldri jeg og mannen kommer til å bli enige heller, så godt vi har god tid! Han skal helst kalle opp diverse fotballspillere og førere i formel1.. nei takk:p
Hørte om en som ble kalt Ea etter EA Sports :hilarious:
 
Hørte om et par som kalte dattra Lanesra... les det bakleng! BArnet var tre år før papapn fortalte mamman hvor navnet kom fra.
 
Hørte om et par som kalte dattra Lanesra... les det bakleng! BArnet var tre år før papapn fortalte mamman hvor navnet kom fra.
Nå kommer jeg til å bli mye mer oppmerksom på navnene mannen kommer med.. burde tydeligvis analyseres alle veier :hilarious:
 
Dere må bli enig om navn, en part kan ikke bare bestemme at det skal barnet hete.
Her var det faktisk svigermor som kom på mellomnavn til snuppa, og en tvserie som gå fornavnet til hun. Fornavnet kommer fra tv-serien ghost whisperer, og mellomnavnet fra en bok. Så hun heter Melinda Abelone, noe vi aldri hadde tenkt at hun skulle hete.
 
Hørte om et par som kalte dattra Lanesra... les det bakleng! BArnet var tre år før papapn fortalte mamman hvor navnet kom fra.

Samboeren min prøvde seg på noe lignende. «Ynwa» hvis det blir jente. Det står altså for mottoet til Liverpool FC; «You’ll Never Walk Alone». Gjett om det var et kollosalt NEI fra meg [emoji28].
 
Samboeren min prøvde seg på noe lignende. «Ynwa» hvis det blir jente. Det står altså for mottoet til Liverpool FC; «You’ll Never Walk Alone». Gjett om det var et kollosalt NEI fra meg [emoji28].
Det blir ett stort nei her også til det navnet,men veit det er noen som har kalt dattera si ynwa.
 
Han kan jo ikke bare bestemme.. dere må jo finne alternativer og bli enige.
Tror det fort kan være sånn, at den ene har bestemt seg og den andre bare gir opp... Heldigvis tror jeg ikke de fleste har det sånn, men det forekommer nok. Sikkert mange mammaer som drar "mamma"kortet for å få viljen sin (ligget i magen min i 9 mnd, føles ikke som en "Bert", men som en Erling!) :hilarious:
 
Back
Topp