Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Sweeto
Jg og har hatt mye styr med de... Mannen min fikk avslag etter 14 mnd(jenta vår var 4 mnd da). Enda vi har en datter på nå snart 11 mnd. Har klaget i mars og fikk beskjed om 7 mnd behandlingstid. ringte nå i aug da sa de 7-1 mnd. Jenta og faren hennes har ennå ikke sett hverandre. Jeg måtte ut i jobb når hun var 4 mnd pga krav. Ifjor gikk jg gravid med henne og fikk ikke jobbet noe særlig pga masse komlikasjoner. Hadde tom legeattest på det men de tok null hensyn. Så har jobbet en periode så hatt et opphold da datteren min ble syk. Har nå begynt å jobbe igjen. 7 mnd er over i slutten av okt. Så vi får se... UDI er vanskelige... tar jo null hensyn. De kom med det at vi kunne dra til pappaen men hva hjelper det når vi bor her. Pluss at vi da må søke alt på nytt...[:@][:@][:@]
ORIGINAL: slisabethStatsborgerskap tar vel i utgangspunktet syv år fra ankomst, men man får nedsatt tiden om man er gift med en norsk borger. Ett halvår nedsatt pr år man er gift.
ORIGINAL: Hanane
ORIGINAL: slisabeth
Hvilken prosess? Til familiegjenforening godkjent, arbeids-og oppholdstillatelse eller statsborgerskap?
Familiegjenforening
Jeg tror det er forskjellig ettersom hvilket område han kommer fra. Men derfor jeg spør, er at når familliegjenforeningen var i orden,(den tok 11 mnd før var godkjent) trodde jeg resten skulle gå glatt. Men det gikk hele SJU ÅR, overraskelsesbesøk fra politiet, avhør hos politiet, beskjed om mistanke om proforma(mens jeg var gravid) før han fikk statsborgerskap.
ORIGINAL: leonorasmammaNoe sånt må eksen min ha gjort og, da han hentet kona...
Jeg har importer min mann[8D][:D] vi giftet oss 28.11, sendte søknaden 29.11 og 4 dager etter fikk han godkjent søknaden så jeg fikk han med meg. Jeg var nok utroooolig heldig og alle var sjokkert over at det kunne gå så fort[:)]
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: HananeNår han allerede er her, og har klaget, så går saken sin gang, tar sikkert ett år og vel så det, dersom han klager til UNE. Klager han til UDI, tar det vel enda lenger tid tror jeg...
ORIGINAL: *Meya*
Fra man søker, til han er her, ligger vel tiden på mellom 6 og 12 mnd, tror jeg, spørs hvor han kommer fra og hvilken kategori han havner i.
han er her, fikk avslag for et år siden, men han klaget på vedtaket så han venter her fremdeles. Han har lov tl å jobbe til saken hans er ferdig behadlet, Dette er min onkel, han er fra Algerie, hans kone er norsk og de har nå fått en gutt sammen, hvordan er utsikten videre tror dere? kan han få omgjort vedtakket når de nå har fått barn?[8|]
Algerie er jo ett "verstingland", vi får jo ikke bestemoren til barna mine hit engang...
ORIGINAL: MalinDalin
Hvor er mennene deres fra? Uff, merker jeg gruer meg til detta mølet! Over et år uten å se ungen sin eller faren sin. Og den der; du kan jo bare dra ned, stemmerjo ikke. Må jo ha en viss inntekt lissom!
ORIGINAL: Hananenei har ikke begynt å søke, skal dra hjem til Norge etter sesongen er ferdig og vi har fått solgt de siste prosentene av butikken. Må jo jobbe så og så lenge før prosessen begynner, det vet jeg.
ORIGINAL: MalinDalin
Hvor er mennene deres fra? Uff, merker jeg gruer meg til detta mølet! Over et år uten å se ungen sin eller faren sin. Og den der; du kan jo bare dra ned, stemmerjo ikke. Må jo ha en viss inntekt lissom!
men har dere begynt å søke?
Er det ikke bedre om du kommer hjem igjen, å få jobb etc.. det krever UDI,
kanskje detforkorter ventetiden litt?