Ubrukelige (og gode...!) gravidklær

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Ønsker meg en tråd der vi kan dele erfaringer med diverse gravidklær! Har akkurat hentet hjem en pakke fra jollyroom og det er jo helt bingo om ting passer eller ei :banghead: har en pakke på vei fra hm også, håper på litt hell der! Heldigvis fri retur begge steder så sånn sett ingen problem.

Uansett, disse to var ubrukelige til meg:

Mamalicious gravidbh str M. Altfor smal rundt livet selv om størrelsestabellen påstår at den passer. Måtte sikkert hatt str xl, men da blir cupstørrelsen altfor stor for meg. Minner litt om pierre robert sportsbh i størrelse og fasong egentlig.

Boob once on never off slacks, str L. Fin i fasongen nå, men nesten ingen stretch i magen slik at den kommer til å bli ubehagelig/trykke vondt på magen om en måneds tid. Ellers fin bukse og god i fasongen, men eg har ikkegravid-bukser.


Og disse beholdes:
2 Mamalicious tank top onesize, en gul og en rød. Behagelige trenings/hverdagstopper med passelig stretch, vil tro de varer ut graviditeten men også er ok senere.
2-pakk Mamalicious svarte nylonstrømpebukser str M/L. Ok passform/plass til magen. Ville normalt tatt str L men synes de satt ganske greit likevel.
Boob once on never off pencil skirt str L. Pent/satt fint på, virka å ha god plass og stretch til magen!

Så ja, bingo hva som passer og ei...

Noen som har forslag til pene gravidbukser med plass til mage?
 
Ingen erfaringer med gravidklær. Har brukt vanlige klær med alle mine. Dette er 3. Svangerskap. Har igrunn bare kjøpt ammetopper.. det trenger jeg ikke enda.
 
Jeg er 175cm høy, og gravidbuksene på HM er alt for korte til meg. Bruker vanligvis 32 i lengde, og bukser i størrelser som 38/40 eller S/M/L blir alltid for korte.
 
Gravidbuksene på hm liker jeg veldig godt. Passer meg perfekt.
De andre klærne på hm har jeg kjøpt i størrelsen jeg normalt bruker, men de er for store, så jeg må bruke en til to str mindre på gravid klær. Dro på ferie med en alt for stor badedrakt feks.
 
Kjøpte nettopp 10 gravidbukser brukt for 300kr, noen i str. 36 og noen i 38. Alle var kjempefine, gode og passer utrulig nok. Har også fått låne en gravid bergansjakke, så da slipper jeg å stjele samboers jakker i vinter :happy: Synes det er så kjipt å bruke så mye penger på gravidklær som bare kan brukes en liten periode. Trives uansett best i ullstrømpebukse og kjoler/tunikaer :) Kjøpte forresten gravidbukser på hm forrige svangerskap, synes kvaliteten var dårlig, både buksene og tightsene revnet ganske fort :wtf:
 
Gravidbuksene fra hm trives jeg godt i. Er tyngre denne gangen enn forrige svangerskap og har måttet gå opp fra M til L og fra 40-42, merker også at noen jeansmodeller strammer mer slik at jeg er mer avhengig av å prøve buksene på kroppen denne gangen. Tighstene og joggebuksene derfra er en vinner her, og trenger ikke prøves på min kropp.
 
Gravidbuksene på hm liker jeg veldig godt. Passer meg perfekt.
De andre klærne på hm har jeg kjøpt i størrelsen jeg normalt bruker, men de er for store, så jeg må bruke en til to str mindre på gravid klær. Dro på ferie med en alt for stor badedrakt feks.

Så rart, eg har måtte gå opp i størrelsen på gravidklærne fra hm...! Eller, pleier ikke egentlig handle der, men har noen topper str M, gravidtopp str L sitter helt perfekt. Bukse må eg ha i str 44, mye mulig at eg må opp i 46 også etterhvert. Men kjøpte en del strømpebukser str L/Xl nå, spent hvilke av de som passer....
Bruker vanligvis bukser fra cubus str L evt M, og Floyd str 30/31.
 
Så rart, eg har måtte gå opp i størrelsen på gravidklærne fra hm...! Eller, pleier ikke egentlig handle der, men har noen topper str M, gravidtopp str L sitter helt perfekt. Bukse må eg ha i str 44, mye mulig at eg må opp i 46 også etterhvert. Men kjøpte en del strømpebukser str L/Xl nå, spent hvilke av de som passer....
Bruker vanligvis bukser fra cubus str L evt M, og Floyd str 30/31.
Så rart... Jeg har også 44 I bukser på hm.
Topper bruker jeg L og XL normalt på topper. Nå må jeg ha M og L.
Vet ikke om lårene blir noe større i forhold til om jeg må opp i 46 I bukser.

Bruker uansett mye kjoler. De har jeg I vanlig form og størrelse
 
Jeg elsker Boob sine. OONO tightsene er noe av det beste jeg har hatt på. De buksene i samme serie som er litt vide er veldig romslige i størrelsen er min erfaring og jeg må ned i størrelse i dem.

Synes Boob generelt holder seg fint gjennom bruk og vask, både farge og fasong.
Liker også ammeløsningen (den originale, ikke den som er på «the shirt»).
HM sine ammetopper er for meg slaskete og dårlig i fasong og holdbarhet samt at det (ihvertfall tidligere) omtrent bare var striper på alt.
Men har funnet flere gullkorn av rene gravid-topper/tunikaer der før. Men alt må prøves.


Ammebh fra Bravado er gull og ull ammebh fra Boob. Men fastfood og 24/7 ammebh fra boob funket absolutt ikke med store pupper og behov for gode ammeinnlegg
 
Jeg er 175cm høy, og gravidbuksene på HM er alt for korte til meg. Bruker vanligvis 32 i lengde, og bukser i størrelser som 38/40 eller S/M/L blir alltid for korte.

Jeg er 178 cm høy og har akkurat samme problemet. Bestilte 3 forskjellige bukser fra Zalando og det var akkurat det samme der. Veldig irriterende :eek:
 
Jeg har handlet noe (mest bukser) på Zalando og HM. Jeg er også 178 og sliter litt med korte bukser. Er veldig fornøyd med 4 bukser, 2fra HM og 2 fra zalando. Skal finne navnene på dem senere.
 
Jeg er også 178 og kjøpte min første gravidbukse i dag - fra HM :hilarious: Tenkte ikke på at den var kort i prøverommet, men er jo ofte vanskelig å skaffe seg et godt inntrykk der.

Ellers sverger jeg til gravidstrømpebuksene fra Lindex! Brukes nesten hver dag, og skjønner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten :D
 
Jeg har handlet noe (mest bukser) på Zalando og HM. Jeg er også 178 og sliter litt med korte bukser. Er veldig fornøyd med 4 bukser, 2fra HM og 2 fra zalando. Skal finne navnene på dem senere.

fra hm er det mama joggers og mama myk leggings jeg liker best for å slappe av i. Liker også mama treggings når jeg skal ut.

fra zalando er det Anna Field bukse mama jeg var mest fornøyd med.

hm buksene er litt store i stoffet som går over magen ennå, men det løser jeg foreløpig med en strikk øverst for å stramme. Orker ikke vanlige bukser og tights nå lenger.
 
Har tre gravidebukser fra hm, veldig varierende størrelse på de. Kjøpte en chinos i 38 som er veldig stor, kunne gått ned en størrelse. Kjøpte to slim fit jeans i 40, der den ene er stor i livet, kunne gått ned en størrelse og den andre akkurat er litt trang, sånn at jeg gjerne kunne gått opp en størrelse.

Bruker vanligvis 36 og er 169 høy. Jeg har ikke fått noe særlig mage ennå, men rumpe, hofter og pupper er betraktelig større enn normalt. Er 21+6 nå:)
 
Back
Topp