Ubrukelig og bortkasta?

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Hva var det mest ubrukelige du kjøpte til babyen, som du følte det var mest bortkasta penger på..?

Reiseseng. Ga den bort ubrukt.

Sånn reisestol som man "skrudde fast" med klemmer i bordplata. Var jo så stor og klumpete og tok bare opp plass. Kjøpte sack n seat i stedet. Den blir jo en bitteliten ball når den ikke brukes.

Hadde klart oss fint uten stellebord også. Brukte det bare til lagring. Kunne heller kjøpt en kommode eller skap.

Føler ikke vi har gjort noen dårlige kjøp i grunn. Men vi har nok hatt for mye klær, mtp at vaskemaskinen går hver dag med gulpebaby i huset! Så ville nok sett an litt mer underveis hva man trenger, og ikke gå amok på forhånd (slik jeg gjorde under graviditeten :p). Og hettegensere, forresten, er et dårlig kjøp til små babyer som bare ligger ;)

Det eneste vi ikke har brukt enda er bæreselen... Men kan jo hende vi får bruk for den senere :) mini er bare 9 uker enda.. :)

Ammepute. Resten er faktisk kun nødvendige kjøp. Ventet med å handle klær til etter fødsel (fikk en del i gave). Og vi var så heldige å få låne en del utstyr.

Lekegrind. Ble aldri brukt.

Vugge til stua. Hun hater å ligge i den

Alt med hette på, og sånne tykke kosebamse dresser. Og sko til de minste, bare for at det er søtt angret på at jeg ikke kjøpte nok strømpebokser, istedet for joggebokser, for Det brukte vi mye

Det babysetet til stokke flexi bath, mini bare sklei ut av det, så måtte kjøpe et annet et. Og flaskevarmer. Varma aldri til passelig temp, ble enten iskaldt eller for varmt.

Dyneklyper. Kostet bare 50 kr da, så det var ikke noen krise. ;)

Litt usikker egentlig.
Sovepose til minsten iallefall. Han svettet uten måte:p

Reisesenga vi kjøpte til eldstemann er aldri brukt. Han er nå 7 år gammel. Den kan trygt gis bort tror jeg...

Uro. Hu hatet virkelig den greia. Heldigvis kjøpte vi den brukt så betalte ikke så mye for den. Og sånn sovepose. Hu har fått varmen til faren sin og da måtte hu ligge naken som nyfødt i juli for å ikke renne bort.

Hm, av alle ting vi har investert i til jenta vår så har disse aldri blitt tatt ibruk eller ikke falt i smak i det hele tatt:

- Nyfødt støtte til badebalje fra stokke (denne brukte vi kun én gang. Deretter har den kun samlet støv.)

- smokker og nyfødtflasker (Jeg har ammet jenta mi siden hun ble født og ettersom jenta vår hverken liker smokk eller tåteflaske i tillegg har ikke dette vært i bruk. Den eneste flasken som er i bruk idag er en slik med håndtak som barnet selv kan holde i som er f.o.m barnet er 6 m+ og ellers er mors bryst å foretrekke! bruker gjerne dem som smokk når hun skal sove.)

- Lammeskinn

- Stellebord / stellekommode (Har en stor stellematte fra stokke som egentlig skal brukes på et stellebord, men denne legger jeg i sengen vår hvis ikke legger jeg den oppå et håndkle på baderomsgulvet.)

Back
Topp