Ubrukelig mannfolk!!

mia1986

Elsker forumet
Eller er det meg?

Nå står sambo og jeg helt fast...! Må bare lufte dette og få på plass om det er jeg som er helt urimelig her.
Snakket løst om fødsel og så sier jeg at han ihvertfall ikke skal stå i fotenden når jeg føder, han får holde seg oppe ved hodet mitt. Så blir han irritert og sier at han selvfølgelig skal se på at ungen hand kommer ut! Jeg mener at han ikke har noe der nede å gjøre!!! Og at på mitt mest sårbare øyeblikk så bør han bare lytte til meg og ikke være vanskelig... Så reiser han seg bare for å gå og jeg sier at han er barnslig som bare går midt i en diskusjon som vanlig. Han går på badet en tur, kommer tilbake og sier "det er ikke bare din unge som blir født vet du" og slenger igjen døren og går og legger seg...!

Er jeg gal? Jeg mener at med min kropp så kan jeg vel bestemme noe selv!?!?! Dette er hans tredje barn, det første har en annen mor, det andre er mitt første og endte med hastekeisersnitt, så jeg gruer meg naturligvis veldig til fødsel fordi jeg ikke vet hva jeg går til...

Hva tenker dere andre? Er jeg egoistisk....? :-(

Nei jeg syns ikke du er egoistisk! Min mann har forbud mot å bevege seg nedenfor magehøyde når ungen skal ut, kun jordmor og lege skal se der nede under fødselen. Har har aldri sagt noe mot det heller forsåvidt, men jeg hadde virkelig sett på det som et kraftig overtramp av min intimsone og mangel på respekt i en så sårbar situasjon hvis han hadde trosset ønsket mitt under fødselen.

Jeg ga min forbud også, men etter jeg var ferdig sydd, så måtte han ta en kikk :P Jeg brydde meg svært lite om det og tenkte at det får være hans problem om han får et annet syn på glufsa :P

Greit nok at det er hans barn, men babyen kommer tross alt ut av din hønepøne. Jeg har og gitt min mann streng beskjed om at det er uaktuelt, men han er heldigvis enig.

Det burde han respektere synes jeg.

Så godt å høre at dere andre er enige!! Det handler nesten ikke mest om at han skal se en ødelagt vagina lenger heller, er mer mangelen på respekt for meg og mine ønsker... Hører også til historien at han har sagt så mye dumt før og! Sist gang sa han rett ut at om jeg skulle bli sur og kjefte på han under fødsel så kom han til å gå...! Brukte unødig energi på å bekymre meg over å føde alene. Men så ble det jo keisersnitt da... Men uansett!

Dessverre hjelper det ikke at dere er enige da :-P Sambo og jeg er fremdeles like uenige! Får se hvor langt denne krangelen strekker seg :-(

Så godt å høre at dere andre er enige!! Det handler nesten ikke mest om at han skal se en ødelagt vagina lenger heller, er mer mangelen på respekt for meg og mine ønsker... Hører også til historien at han har sagt så mye dumt før og! Sist gang sa han rett ut at om jeg skulle bli sur og kjefte på han under fødsel så kom han til å gå...! Brukte unødig energi på å bekymre meg over å føde alene. Men så ble det jo keisersnitt da... Men uansett!

Dessverre hjelper det ikke at dere er enige da :p Sambo og jeg er fremdeles like uenige! Får se hvor langt denne krangelen strekker seg :-(
Æsj, usmakelig å komme med sånne kommentarer! Han kunne jo prøvd å skvise ut en håndball ut av urinrøret og se hva han hadde sagt til deg under prosessen!

Takk og amen ;-)
Her får mannen tåle både kraftgloser og gretne kommentarer under fødselen, sist fikk han nesten en ørefik når han kom inn på rommet med gryterett og var superhappy for at det var gratis mat! Jeg lå med stormrier uten smertestillende og spørsmålet om jeg også ville ha mat ble ikke godt mottatt for å si det sånn :p

Hadde gubben her prøvd seg på noe slikt hadde han fått klar beskjed om at skal han i det hele tatt få være med på fødselen så skal det skje på mine premisser. Dermed basta. Er tøfft nok å føde ett barn om man ikke skal behøve å krangle med gubben om "spillereglene" også!

Han bør høre på dine ønsker. Men jeg hadde aldri nektet mannen min å se på. Skjønner veldig godt at det kan være spennende. Han har jo sett det meste før....

Min vil ikke se. Han mener at mannens plass er ved konas hodet og jordmødre/ leger skal være der nede. Ingen grunn til å se hva som skjer der nede. Men hvorfor skal han få se babyen før deg? Ved en vanlig fødsel hvor mannen er ved hodeenden så får begge se barnet samtidig. Er han der nede så får han se barnet først. Nå er nok jeg litt hormonell også men det er jo rettferdig at ham holder seg ved hodet og støtter deg og dere får se barnet samtidig. Alle er jo nysgjerrige på hvordan barnet ser ut.

Mange menn synes også dette er et magisk øyeblikk å vil se babyen komme ut. Jeg synes det er fantastisk at noen vil delta så mye jeg da! (For vi damer skriker jo høyt om de ikke deltar nok)
Tviler det handler om at han vil se musa, se ungen først osv osv.
Legg diskusjonen død å se hva som skjer den dagen, for blir dere ikke enige så hjelper det jo ikke diskutere mer:)

Vi ble anbefalt sist gang at far holdt seg ved hodeenden. Dette fordi det rett og slett kunne ødelegge hans syn på ting der nede for ettertiden.
Han vil uansett ikke ned der å glo, dessuten har jeg mer behov for at han konsentrerer seg om å hjelpe meg :)

Har aldri vært noe tema her igrunn..sist holdt han seg oppe ved min side under hele fødselen så jeg fikk brukt genseren hans til å vrenge irundt under pressriene Hehe. Tror heller ikke han hadde turt å se der nede under action.

Det har vi faktisk ikke snakka om her enda, men dersom han vil se "down there", så kan han få lov for min del:-) Men jeg skjønner også GODT at når du sier at du IKKE vil at han skal se, så burde han virkelig høre på det!! Unnskyld at jeg sier det, men den mannen der høres en smule barnslig ut i oppførselen sin... Hadde jeg sagt til min at det er uaktuelt at han skal glo meg oppi glufsa under fødsel, så hadde han respektert det!
Sender deg en klem og håper gubben din tar til fornuft!❤

Jeg reagerer ikke på at han vil se barnet bli født, men den umodne og barnslige måten han krangler på, det hadde jeg ikke klart! Og manglende respekt

Enig, enig og enig... :-) Vi sliter med å møte hverandre i krangler fordi vi reagerer ekstremt ulikt!! Han blir bråsint, men kan være helt over det etterpå. Det hadde ikke falt meg inn å bli så sint at jeg hadde brølte til noen f.eks. nesten uansett, men jeg glemmer ikke noe før det er løst opp i ;-)

Sambo gikk jo sint i seng i går og jeg satt oppe. Han sov da jeg la meg... Men på morgenen i dag sto han opp med kommende storesøster (noe han kun gjør ellers under tvang) som var en god indikasjon på at han ba om pent vær :-P Da jeg sto opp gikk vi litt rundt hverandre, men etter en stund tok han opp dette med fødsel. Har vel ikke kommet til en perfekt løsning, men fikk ihvertfall snakket ut. Han vet hvor jeg står, og jeg får nok viljen min til slutt ;-) Han "må" liksom bare demonstrere sin mening og...! Hehe :-) Men står ved at han kan være et ubrukelig mannfolk altså...! ;-)

For en barnslig mann du har! Håper han hører på meningen din til slutt. Det er jo faktisk din kropp? Vet ikke om jeg ville brydd meg om kjæresten min ville kikke heller, samtidig som jeg vet at han ikke kommer til å få røre seg av flekken fordi jeg trenger å ha han så nærme som mulig! :-P

Som sagt så er det liksom ikke det at han skal se vaginaen min, for det er selvfølgelig ikke derfor han ser der nede! Men det er aller mest fordi jeg mener at han bør være der for meg og ikke for sine egne innfaller akkurat der og da... Og selv om jeg tror jeg har nok å styre på der og da så orker jeg ikke å bruke energi på å holde han i riktig ende av sengen istedenfor å få pustet og presset riktig... ;-)

Back
Topp