Ubehandlet furukommode...

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Hvordan gjøre den fin? Jeg HATER furu.[&:]
Finnes det noen måte å dekke over at det er furu?
Liker den gammeldagse stilen. Temaet i stua er for tiden svart og vinrødt, og veggene hvite. Noen farge som ikke kræsjer fullstendig?

Men går det? Er det ikke noen luretriks jeg må gjøre først? Har ikke særlig peiling, nei.

Jeg har brukt vannbasert beis (pulver i oransje pose..) og lakkert over etterpå.
Denne skjenken var syrelutet eller hva det nå heter[8|] Ble veldig fornøyd med resultatet[:)]

Åååh, bamboo, den ble jo kjempebra!!

Her er et bilde av min.[&:] Er det noe håp?[&o]

Se vekk fra alt rotet og drit.

Bruk kvistlakk på kvistene først...og fikse /sparkle litt på store riper å sånt.
Det er ikke en heksekunst...[;)]
Grunne den først-og jeg tror jeg ville valgt en maling med litt glans som toppstrøk om du ikke vil beise og lakke den.
og bytte knotter..[:)]

*Man burde visst pusset også etter grunninga/første strøket,siden det ofte blir fiberreisning..men det har ikke jeg gjort på min kjøpmannsdisk -og det ser nu ganske bra ut for det..

Jeg ville valgt maling fordi det blir lettere å vaske, siden jeg ikke gidder å lakke etterpå når jeg har beiset.
Har noe her hjemme som kun er beiset,men burde vært lakket i tillegg..[:'(]

Du kan fint male den ja! Æ ville valgt oljemaling, det blir lettar å vaske/tørke støv av den da. Ikke sikkert du treng å grunne den engang, æ har malt sjenken min som va LAKKA furu uten å grunne - funka veldig bra[:D]

Men hvilken farge syns dere jeg burde male den i?
Vil liksom ikke den skal være så altfor "tung" heller, hvis dere skjønner. Og hvor får man tak i nye knotter? Gjerne nettsider?

Dette gjorde jeg...
Før:

Etter:

Åååh, nuttis, please forklar meg hvordan man får det slik? Var jo perfekt!!
Må bare legge til at jeg ikke har malt eller pusset eller gjort noen ting selv hele mitt liv, så forklar som du ville forklart et barn, hvis du gidder.[:-][8|]

Ok,siden den er ubehandlet burde du kanskje ta kvistlakk først over kvisthullene.
Sparkle hull/hakk og pusse over til det blir jevnt med resten.
Ha på et lag med heftgrunn(oljebasert).Kan fåes i samme farge du velger å ha på kommoden.
Puss over lett etter det har tørket.
Så tar du 2 strøk med den malingen du vil ha(også olje),puss lett i mellom strøkene.
Lukter mye,så stå gjerne ute i garasje og mal.
Sikkert fint om du bytter ut knottene...eller maler de sorte eller en annen farge.
Brukte 15 glans,men sikkert fint med 40 også..

No problemo!!
Lykke til da!!

Back
Topp