Ubehagelig..

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Sitter på skolen å kjenner at det begynner å bli ubehagelig å sitte.. lillegutt vil absolutt ikke være rolig og det ender med mage spark oppunder og i ribbeina.. skikkelig vondt :/
stolene er for lave ifht pulten så sitter i feil arbeidsstilling.. ikkje lett! (glad magen min ikke er sånn superstor enda)

er det flere som har merket dette? noen tips jeg kan prøve for å ikke få så vondt? :)

Kjenner selv jeg har problemer med å sitte i kontorstolen på jobb.. Får veldig vondt i ryggen, spesiellt oppe mellom skuldrene.. Lillegull i magen er veldig aktiv men ikke så det gjør vondt. Henger meg på her, da tips tas imot med stor takk :)

Ja, sliter veldig med å sitte, både for bekken, men også pga smerter øverst i magen rett under ribbeina.. er nok fordi lillegutt ligger å koser seg og sparker og presser ribbein og muskler opp ;-)

For å komme høyere opp kan du kanskje teste å brette sammen et stort håndkle (fastere enn en pute) og sitte på.. hvis man blir sliten i ryggen kan det også hjelpe å rulle sammen et lite håndkle og ha det under bakerste del av rumpa.. da støttes bekkenet litt opp bakfra og musklene må ikke jobbe så hardt..

Kjenner selv jeg har problemer med å sitte i kontorstolen på jobb.. Får veldig vondt i ryggen, spesiellt oppe mellom skuldrene.. Lillegull i magen er veldig aktiv men ikke så det gjør vondt. Henger meg på her, da tips tas imot med stor takk :)
Jeg har det på akkurat samme måten. Får plutselig kjempevondt mellom skulderbladene, og ser ingen logikk i hvorfor! Det verste er når jeg har på meg bukser som presser veldig rett over symfysen, da er knøttet raskt ute med å si fra, ha ha!

Vi har heldigvis noen pulter på jobb som kan reguleres i høyden, så da får jeg variert litt.

Jeg har det på akkurat samme måten. Får plutselig kjempevondt mellom skulderbladene, og ser ingen logikk i hvorfor! Det verste er når jeg har på meg bukser som presser veldig rett over symfysen, da er knøttet raskt ute med å si fra, ha ha!

Vi har heldigvis noen pulter på jobb som kan reguleres i høyden, så da får jeg variert litt.
Man får lettere vondt i ryggen når man er gravid fordi hormonet relaxin som produseres for å slakke leddbåndene rundt bekkenleddene også virker inn på leddbånd i ryggen.. så da må musklene jobbe mer for å holde ryggen på plass og det blir ofte flere smerter

Du sier noe med trange bukser altså, idag har jeg på meg den første mamma buksa jeg kjøpte som også nå er den trangeste.. Skal prøve å legge merke til det de neste dagene med buksene :woot:

ellers så sitter jeg nå å sniker meg til en episode fødeavdeling UK på jobb og fikk plutselig vondt både her og der xsmile9 Gleder meg ihjel xsmile9

Man får lettere vondt i ryggen når man er gravid fordi hormonet relaxin som produseres for å slakke leddbåndene rundt bekkenleddene også virker inn på leddbånd i ryggen.. så da må musklene jobbe mer for å holde ryggen på plass og det blir ofte flere smerter
Jøss, det visste jeg ikke! Takk for info :) Det gjør det litt lettere å akseptere ;)

takk for tips og forklaring! må prøves :)
lurer forsovidt på om lille har startet med å legge hodet ned.. masse spark i ribbeina og kjenner det presser litt ned mot skambenet - prøvde å klemme litt oppafor og da var det en hard "klomp" der.. kunne det vært hodet?

takk for tips og forklaring! må prøves :)
lurer forsovidt på om lille har startet med å legge hodet ned.. masse spark i ribbeina og kjenner det presser litt ned mot skambenet - prøvde å klemme litt oppafor og da var det en hard "klomp" der.. kunne det vært hodet?
Det er jo mulig.. høres sannsynlig ut i alle fall :-)

Du får prøve å strekke deg litt. Kan du høre om du kan få en annen pult?

Du får prøve å strekke deg litt. Kan du høre om du kan få en annen pult?

sitter heldigvis ikke så lenge i gangen.. men måtte gå meg en tur idag da vi ble sittende 3t sammenhengende :o
dette er di nye fantastiske stolene/bordene skolen har kjøpt.. plastikk shit (a) er visst mange som har klaget så håper det blir nye snart..

Back
Topp