ubehagelig...

Nei jeg gjør ikke det, men det kan tyde på at du enten har lavt blodtrykk eller jernmangel. Jeg har vært litt sånn i starten på dette svangerskapet og forrige (begge gutt) og vet at det er veldgi ubehagelig! :-s

Hestejenta skrev:
Nei jeg gjør ikke det, men det kan tyde på at du enten har lavt blodtrykk eller jernmangel. Jeg har vært litt sånn i starten på dette svangerskapet og forrige (begge gutt) og vet at det er veldgi ubehagelig! :-s

Jeg har også vært inne på den tanken, men på kontroll for to uker siden var blodtrykket og verdiene helt fine :P
Kan det ha noe å si at jeg er fryktelig trøtt og at kroppen bare tror jeg er svimmel fordi jeg ikke er opplagt? :P

Du kan få plutselige blodtrykksfall også, selv om blodtrykket er fint på kontroll. Men jeg er ingen lege så jeg vet ikke hva dette er for noe, har bare lest at årsaker til at mange opplever dette er pga, lavt blodtrykk, blodtrykksfall og jernmangel. Mulig at også blodprosenten kan ha noe og si? 
Selvfølgelig kan det også være kroppens måte og fortelle deg at du bør ta det litt med ro. :-)

Er ikke så svimmel i dette svangerskapet, men var det i tredje - femte mnd med førstemann. Da svima jeg av, rett som det var pga av lavt blodtrykk. Skjønner at det er ubehagelig ja!

hadde det en periode.. det kan godt være lavt blodtrykk eller lite gjern. 

Jeg har den siste uken blitt mer svimmel og litt kvalm til tider. Blodtrykket mitt var fint for to uker siden, men da legen sjekket det igjen i går hadde det sunket litt og er nå litt for lavt. Så han mente det var derfor jeg blir fortere svimmel og uvell, så kan tydeligvis endre seg relativt kjapt!

Jeg strevde masse med bl.trykksfall de første 4-5 mnd av graviditeten... og den siste mnd har jeg kjent det litt igjen..
Idag hadde jeg et som var så sterkt at jeg ble helt utslått,mannen måtte gå fra jobb og komme å hente meg og sønnen på butikken..og da vi endelig kom oss hjem var jeg helt utkjørt og sov i flere timer..

Så nå skal jeg til fastlegen på mandag og på sykehuset hos 2 leger på neste onsdag,og da håper jeg de kan gjøre noe med dette...for jeg syntes dette begynner å bli skummelt :(

Back
Topp