Ubehagelig etter måltider

RainbowHope

Betatt av forumet
I det siste har jeg merket at det naturligvis blir mindre plass i magen nå som babyen blir større <3
Men jeg sliter skikkelig etter hvert måltid med at jeg blir litt kvalm og føler meg så stappmett at det er ubehagelig i mange timer etterpå. Prøver å spise mindre og oftere, men da føler jeg meg ikke mett nok og det blir vanskeligere å spise sunt. Noen som opplever det samme og har noen gode tips?
 
Jeg får det sånn på slutten av dagen, uansett hvor lite jeg spiser - men topper seg jo de dagene jeg unner meg litt snacks på kvelden. Føles ut som jeg skal gulpe konstant. Dessverre ikke funnet noe som hjelper, men ligge på venstre side er bedre enn høyre eller sitte uten å liggesitte og uten å sitte for rett opp og ned. Har det sånn akkurat nå og skal jo så klart sove, har ikke spist siden klokka 20.00 og har spist små porsjoner mat i dag..... vet det bare blir værre og værre. De dagene jeg i tillegg har halsbrann er det helt krise her, men har heldigvis fått nexium og det tar jo halsbrannen.
 
Jeg får også ubehag etter måltider.
Blir sjelden kvalm av det, men som dere. Føles ikke som jeg blir mett om jeg spiser mindre uansett.
 
Takk for svar :)
Det er godt det ikke bare er meg, men kjipt å ha det sånn. Kjenner det skal bli litt godt å få babyen på utsiden om noen måneder og god plass i magen igjen.
 
Takk for svar :)
Det er godt det ikke bare er meg, men kjipt å ha det sånn. Kjenner det skal bli litt godt å få babyen på utsiden om noen måneder og god plass i magen igjen.

ja, den plassen organene våre trenger er virkelig undervurdert når man får oppleve hvordan det blir med plassmangel :-o
 
Samme her! Medfører at jeg våkner i 3-4 tiden og er veldig sulten. Virker som det går bedre å spise tidlig på dagen, så fyller på til frokost og lunsj. Så får det bli mindre påfyll etter det.
 
Andre natta jeg våkner med magesyre i munnen... helt grusomt... så nå har jeg sittet i senga i 50 min. Gruer meg til å legge meg ned, er så redd for at det skal skje igjen :(
 
Back
Topp