Ubehag ved gåing.

Guttamamma2009

Flørter med forumet
Hei.
Jeg lurer på om det er andre som opplever at magen strammer seg og gjør vondt under turgåing eller generelt når man går? for å et slags nedpress som er ubehagelig?
 
Jeg har kun stramming, altså vanlige kynnere. Har aldri, verken i dette eller da jeg vag gravid med dattera, hatt vondt eller nedpress ved kynnere. Eneste gangen jeg merka vondt/ubehag og nedpress i tillegg var da fødselen startet og det altså var snakk om rier. Ikke det at jeg vil uroe deg, men trodde ikke man skulle ha vondt eller nedpress ved kynnere.. jeg ville ringt lege eller jordmor for sikkerhets skyld.

Kanskje noen andre her inne opplever det samme eller har erfaringer?
 
Jeg har kun stramming, altså vanlige kynnere. Har aldri, verken i dette eller da jeg vag gravid med dattera, hatt vondt eller nedpress ved kynnere. Eneste gangen jeg merka vondt/ubehag og nedpress i tillegg var da fødselen startet og det altså var snakk om rier. Ikke det at jeg vil uroe deg, men trodde ikke man skulle ha vondt eller nedpress ved kynnere.. jeg ville ringt lege eller jordmor for sikkerhets skyld.

Kanskje noen andre her inne opplever det samme eller har erfaringer?
Ja får ta og ringe og snakke med jordmor i dag for å høre. Man blir litt urolig. Men med en gang jeg setter meg ned å slapper av går det over.
 
Hei.
Jeg lurer på om det er andre som opplever at magen strammer seg og gjør vondt under turgåing eller generelt når man går? for å et slags nedpress som er ubehagelig?
Hei! Jeg opplever dette også. Vil ikke si det er vondt, som i smertefullt, men absolutt ubehagelig stramming med et slags press nedover. Det kommer alltid hvis jeg går raskt, eller i oppoverbakke....
 
Jeg får skikkelig stram og litt "oppblåst" mage når jeg går for hardt/lenge. Gjør ikke vondvondt men kan være ganske ubehagelig. Føler ingen nedpress dog, kun "utoverpress".
Jeg tar det bare som et tegn på at jeg må roe ned (#sofakveld) , også prøver jeg å unngå å komme til dette punktet evt justerer aktivitet etter magen istedet for å bare kjøre på som jeg er vant til.
 
Jeg har hatt noe nedpress siden ca uke 8. Ved løping, da. Sluttet å løpe ved ca uke 14 pga smerter i korsryggen. Kjenner også en del nedpress ved kynnere. Tror det er ganske mye mer vanlig når man har vært gravid tidligere.
 
Hei.
Jeg lurer på om det er andre som opplever at magen strammer seg og gjør vondt under turgåing eller generelt når man går? for å et slags nedpress som er ubehagelig?
Jeg får også kynnere når jeg går på tur, og synes det er ganske ubehagelig når det strammer sånn nederst i magen. Hvis du får mye kynnere også utenom bevegelse bør du ta en urinprøve og sjekke at du ikke har en UVI. Ellers er det ganske vanlig, og vanligere hvis man har født før.
 
Jeg får også kynnere når jeg går på tur, og synes det er ganske ubehagelig når det strammer sånn nederst i magen. Hvis du får mye kynnere også utenom bevegelse bør du ta en urinprøve og sjekke at du ikke har en UVI. Ellers er det ganske vanlig, og vanligere hvis man har født før.
Var hos jordmor i går så det er ikke noe uvi heldigvis. Men har født før så kan kanskje være derfor. For bare følge med å blir det verre får jeg kontakte lege☺️
 
Hei.
Jeg lurer på om det er andre som opplever at magen strammer seg og gjør vondt under turgåing eller generelt når man går? for å et slags nedpress som er ubehagelig?

Har mye kynnere ved bevegelse nå. Var veldog plaget med det sist også. Kjenner bare stramming og ubehag (kan bli kvalm, kjipt å puste osv), men ikke spesielt nedpress.
 
Hei, jeg vet akkurat hva du snakker om. Opplevd det jevnlig en tid tilbake. Det gir seg når jeg setter meg eller tar en pause. Da jeg nevnte det til jordmor mente hun at det kunne komme av lysken. Kjennes også som noe stikker eller presser deg dypt nedtil. Veldig ubehagelig når det skjer.
 
Ja jeg også får det. Synes det er vondt. Får det på venstre side i magen og press nedover. Nesten som hold liksom. Fryktelig ubehagelig. Har lurt på hva dette er for noe...:sour:
 
Har hatt kynnera og nedpress i 1-2mnd alt. Har og hatt brennande følelse i underlivet. Som om hovudet står lavt og ja. (Kjennes ut som hovudet til ein fullgått baby, og ikkje på størrelsen med det som er innabords nå) Sånn som det var på slutten med dei to andre. Får det bare ved vanlig gange i heimen.
Har kjent meg urolig for dette, men både jordmor og lege har innafor siste veka sagt at dette er vanlig. Hadde kynnera tidleg med begge sist og. Men ikkje nedpress så tidlig som dette.
 
Jeg får skikkelig stram og litt "oppblåst" mage når jeg går for hardt/lenge. Gjør ikke vondvondt men kan være ganske ubehagelig. Føler ingen nedpress dog, kun "utoverpress".
Jeg tar det bare som et tegn på at jeg må roe ned (#sofakveld) , også prøver jeg å unngå å komme til dette punktet evt justerer aktivitet etter magen istedet for å bare kjøre på som jeg er vant til.

Dette beskriver meg så godt! Utoverpress :p men ja, veldig ubehagelig syns jeg.
 
Godt det ikke bare er meg som opplever dette. Er veldig ubehagelig. Men snakket med legen å det var vist helt normalt, viktigste var og ta det med ro når det skjedde.
Ja, det har jeg også skjønt :) men lettere sagt enn gjort. Nå er jeg sykemeldt 100% i to uker pga kvalme og utmattetheten det medfører, så håper det hjelper på kynnerne også!
 
Back
Topp