Ubehag under ribbein

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Har noen av dere dette? Altså ikke direkte smerter, men mer som et trykk (spesielt på kvelden og etter jeg har spist). Har det kun på høyre side og er selvsagt litt redd for at det er leveren og begynnende svangerskapsforgiftning :D Selv om det sikkert bare et ribbeina som "strekker" seg/tarmene som blir litt klemt. Var hos lege i dag som tok leverprøver (har ingen proteiner i urin og normalt blodtrykk). Er 21+1, og knøttet sparker ikke så høyt enda.. :)

Jeg tenker at magesekken ligger jo på venstre side opp under ribbeina og leveren mot høyre side, så når du spiser, så presser jo magesekken leveren bortover, og når det da i tillegg er en unge der som presser alt oppover, så er det ikke så mye plass igjen, og da blir det jo ubehagelig :)

Jeg tenker at magesekken ligger jo på venstre side opp under ribbeina og leveren mot høyre side, så når du spiser, så presser jo magesekken leveren bortover, og når det da i tillegg er en unge der som presser alt oppover, så er det ikke så mye plass igjen, og da blir det jo ubehagelig :)

Det stemmer :) Var bare litt interessert i å høre om noen har det på samme måte :)

Åja sånn, snakk om å følge med ;)

Har inntrykk av at kanskje ikke så mange har dette, evt ikke snakker så mye om det :) Selv om det jo er logisk at det blir litt ubehagelig oppi der :D

Fort gjort å tenke worst case senario når man går gravid, jeg tror nok det bare begynner å bli mindre plass til alt inni magen, bebisen vekser, morkaken vekser å ikke minst en del fostervann. Alt av tarmer å slikt blir jo presset oppåver i magen så blir en god del mindre plass til alt. Men er du veldig bekymret å får flere tegn på svangerskaps forgiftning kan du jo ta kontakt med lege etc. Å få et svar. Bedre føre var enn etter snar :) krysser fingrene for at det bare er lite med plass i magen :)

Har inntrykk av at kanskje ikke så mange har dette, evt ikke snakker så mye om det :) Selv om det jo er logisk at det blir litt ubehagelig oppi der :D
Jeg har i hvertfall ikke merket noe til det, bare 21+5 jeg da, men tenker at det blir vel ikke så veldig behagelig etterhvert når alle organene skal moses opp mot mellomgulvet ;)

Jeg slet med trykk under ribbeina på høyre side i forrige svangerskap. På slutten ble det håpløst å sitte rett, måtte liksom strekke meg bakover. Men nå er jeg ganske lav og det blir trangt i magen til slutt. Pluss at bebien lå mest på den siden.

Jeg slet med trykk under ribbeina på høyre side i forrige svangerskap. På slutten ble det håpløst å sitte rett, måtte liksom strekke meg bakover. Men nå er jeg ganske lav og det blir trangt i magen til slutt. Pluss at bebien lå mest på den siden.

Godt å høre at andre også har det slik.. :) Jeg er også ganske lav og har ikke den lengste overkroppen :P Satser på at det er derfor.

Har mye press på ribbeina. Men nå er jeg kommet enda litt lenger også. Men overspising, det fungerer ikke lenger :p

Takk for svar! Får svar på leverprøvene i dag, men regner med/håper det bare er trykk fra tarmene/bukorganene her også :)

Det kan jo være gallestein da? Ikke uvanlig å få problemer med dette som gravid.

Det kan jo være gallestein da? Ikke uvanlig å få problemer med dette som gravid.

Det var ikke typiske gallesteinsaktige smerter og lever/galleprøver var fine :) Så det er nok bare ribbeina som blir litt presset utover og at de intercostale musklene blir litt irtiterte :) Heldigvis!

Mye press på ribbeina. Hadde det med storebror også. Er best å strekke ut magen. Da det blir fort vondt å sitte for lenge. Ligge eller stå/gå er bedre [emoji3] er heøt normalt da alt presses rundt inni der.

Ja, det har jeg. Ikke noe galt her heller, bare knerten som ligger på tvers med rompa godt plantet oppi ribbeina mine på høyre side. Han er min 3.som gjør det så jeg regner med at det blir litt mer skavanker inni der for hver fødsel. Hvis det er svangerskapsforgiftning så vil du ikke være i tvil.....

Har ubehag/vondt på undersida av høgre ribbein i løpet av dagen/utover kvelden. Er nok byrjande plassmangel som er grunnen [emoji4]

Back
Topp