Ubehag og uvel :(

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Har hatt en generelt dårlig dag, for ikke å snakke om natta.
Våknet minst en gang i timen. Så jeg er stuptrøtt.
Er ikke helt sikker på hvorfor men mulig det er for jeg har brygget på noe.
Men har siden i formiddag følt meg uvell. Kvalm, varm og hatt veldig ubehagelig brennende underliv. Kjennes ut som det skal eksplodere der nede.

Kan dette være en del av modningen?

♥ Termin 10 juli ♥

Eg hadde ein del brennende følelse nede der i går natt, kjente og i tillegg at han romstrerte veldig nederst i magen.
I dag har eg hatt masse stikninger, føler det er noe så er på vei ut der nede når eg står eller går.
Stikninger er en del av modningen sa jm te meg.

Håpa dagen din blir bedre ettehvert :) Legg deg på sofaen og bare slapp av :)

Eg hadde ein del brennende følelse nede der i går natt, kjente og i tillegg at han romstrerte veldig nederst i magen.
I dag har eg hatt masse stikninger, føler det er noe så er på vei ut der nede når eg står eller går.
Stikninger er en del av modningen sa jm te meg.

Håpa dagen din blir bedre ettehvert :) Legg deg på sofaen og bare slapp av :)
Har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen i dag :p
Det et ikke den stikkinga som jeg har kjent før. Er mer som om det er så hovent at det er rett før det sprekker :confused:
Kjenner det helt ytterstbi leppene og rett innenfor.
Prinsen har egentlig vært mye roligere de siste 3-4 dagene. Men tatt seg litt opp igjen i dag.

♥ Termin 10 juli ♥

Kvalmen har jeg også fått tilbake. Kaster bare opp luft, men brekningene er der og kvalmen forsvinner ikke. Det er ikke noe digg. Plutselig kan jeg oppleve at halebeinet eller et eller annet bak der stivner helt sånn at jeg må stoppe å gå og holde meg fast til det skipper taket. Skjønner ikke helt hva der er...

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Kan ikke huske det var slik de andre gangene. ....

♥ Termin 10 juli ♥

Har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen i dag :p
Det et ikke den stikkinga som jeg har kjent før. Er mer som om det er så hovent at det er rett før det sprekker :confused:
Kjenner det helt ytterstbi leppene og rett innenfor.
Prinsen har egentlig vært mye roligere de siste 3-4 dagene. Men tatt seg litt opp igjen i dag.

♥ Termin 10 juli ♥
Hvis gutten er merkbart mindre i bevegelsenså ring føden, det gjorde jeg og de sa det var bra man tok kontakt om man merket stor forskjell.

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

Jeg hadde en kjempe dårlig natt i går. Våknet som deg hver time, det murret og jobbet i muskler etc og hadde kynnere som til tider var mer som rier og jevnlige. Når jeg kom til jordmor i dag er babyen langt nede i bekkenet og alt helt modent. Legger til at jeg også var kvalm og følte meg veldig uggen mens det holdt på!

Jeg våkner også hver time og må på do og sånn, men magen er ganske rolig på natta, men det gjør vondt å ligge og jeg sliter veldig med å reise meg opp og legge meg ned igjen. Det er bare noen ganger at jeg kan få noen kynnere i forbindelse med at jeg reiser meg natterstid.

Kjedelig med sånne tunge dager, men det er nok helt normalt. Kroppen forbereder seg! :)
Selv er jeg mye våken om nettene, sovner på dagen, mer uvel. Idag hadde jeg halsbrann følelse for første gang! :confused:
Blir kvalm om jeg spiser mye mat også. Hi hi! :p

Håper ubehaget ditt ikke tar overhånd, og at du kommer deg gjennom dagene! :)

Det høres da ut som jeg har det ganske så likt som alle andre egentlig. Det er bare en ting jeg har fått som ikke alle andre har og det er karpaltunnelsyndrom. Det kunne jeg klart meg uten. Krysser fingrene for at det forsvinner med alt vannet og alle hevelsene jeg har fått etter fødsel. Sliter dere med å puste når dere ligger? Jeg får på en måte direkte vondt når je puster og om jeg vil gjeste eller strekke pusten dypt, så blir det avbrutt fordi jeg da ikke får det til.. Gud, så vanskelig å forklare hva eg egentlig mener... :p

Hvis gutten er merkbart mindre i bevegelsenså ring føden, det gjorde jeg og de sa det var bra man tok kontakt om man merket stor forskjell.

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3
Jeg var hos jm i går og nevnte også da at han er mindre aktiv, men at jeg kjenner han flere ganger i løpet av dagen.
Hun sa også det at jeg måtte ikke nøle med å ringe føden om jeg ble bekymret.
Men da var jo formen helt fin.
Og han virket fin i formen han også.
Han har jo vært mye mer aktiv i dag enn de siste dagene. Men det kan jo vær gan stresser siden jeg er dårlig?

Ser det litt an over natta og får evt ringe legen i morgen om jeg fremdeles er så dårlig.
Nesten så jeg lurer på om jeg har fått en betennelse i kroppen evt nedentil siden det er der jeg kjenner det "brenner".

Huff nei det går ut over humøret også dette :(
Har bare lyst å gråte nå. :(

♥ Termin 10 juli ♥

Det høres da ut som jeg har det ganske så likt som alle andre egentlig. Det er bare en ting jeg har fått som ikke alle andre har og det er karpaltunnelsyndrom. Det kunne jeg klart meg uten. Krysser fingrene for at det forsvinner med alt vannet og alle hevelsene jeg har fått etter fødsel. Sliter dere med å puste når dere ligger? Jeg får på en måte direkte vondt når je puster og om jeg vil gjeste eller strekke pusten dypt, så blir det avbrutt fordi jeg da ikke får det til.. Gud, så vanskelig å forklare hva eg egentlig mener... :p

Hva er karpaltunnelsyndrom?

Jeg kan ikke si jeg har vansker med å puste nei.

♥ Termin 10 juli ♥

Kvalmen har jeg også fått tilbake. Kaster bare opp luft, men brekningene er der og kvalmen forsvinner ikke. Det er ikke noe digg. Plutselig kan jeg oppleve at halebeinet eller et eller annet bak der stivner helt sånn at jeg må stoppe å gå og holde meg fast til det skipper taket. Skjønner ikke helt hva der er...

Det går ikke så langt som at jeg må kaste opp. Er bare skikkelig uvel. Sånn irriterende uvel og kvalm.

♥ Termin 10 juli ♥

Formen er dårlig her om dagene også, skal ikke mye til før kvalmen og trøttheten kommer... Har hatt mye nedpress og falske rier den siste uken, på kontroll i dag kjekket legen meg og tappen var helt avflatet så er tydelig at noe modner seg og derfor jobber vel kroppen masse og blir fort dårlig form...

Venter en liten prinsesse 15.07.2013 ❤❤❤

Hva er karpaltunnelsyndrom?

Jeg kan ikke si jeg har vansker med å puste nei.

♥ Termin 10 juli ♥
”Karpaltunnelen" er en smal åpning mellom knoklene inne i håndleddet. En av nervene som fører informasjon mellom hjernen og hånden, går gjennom denne åpningen. Ved karpaltunnelsyndrom, også kalt canalis carpi-syndrom, blir mellomrommet av ulike årsaker trangere, og nerven kommer i klem.

Karpaltunnelsyndrom kan oppstå etter en skade i håndleddet, eller man kan få det under graviditet eller med alderen. Noen medisinske tilstander, som revmatoid artritt - ofte kalt leddgikt - og høyt stoffskifte, kan også føre til karpaltunnelsyndrom.

Karpaltunnelsyndrom gir symptomer som smerte eller nummenhet i håndleddet og hånden. Håndgrepet ditt kan være svakt, og du kan ha lett for å glippe ting du holder i hånden. Smertene kan bli verre når du repeterer en bevegelse mange ganger, eller når hånden holdes i én spesiell stilling. Å riste hånden kan gjøre at det føles bedre.(det virker ikke på meg lenger)

Karpaltunnelsyndrom kan ramme begge hendene. Da blir den hånden du bruker mest ofte verst.
Jeg har på begge hendene.
Om det ikke går over etter fødsel må man operere og det er fortsatt noen som ikke er bra etter et år engang, så jeg krysser alt jeg har, for dette er vondt. Hendene er så stive til tider at jeg ikke klarer å bøye noen av fingrene.

”Karpaltunnelen" er en smal åpning mellom knoklene inne i håndleddet. En av nervene som fører informasjon mellom hjernen og hånden, går gjennom denne åpningen. Ved karpaltunnelsyndrom, også kalt canalis carpi-syndrom, blir mellomrommet av ulike årsaker trangere, og nerven kommer i klem.

Karpaltunnelsyndrom kan oppstå etter en skade i håndleddet, eller man kan få det under graviditet eller med alderen. Noen medisinske tilstander, som revmatoid artritt - ofte kalt leddgikt - og høyt stoffskifte, kan også føre til karpaltunnelsyndrom.

Karpaltunnelsyndrom gir symptomer som smerte eller nummenhet i håndleddet og hånden. Håndgrepet ditt kan være svakt, og du kan ha lett for å glippe ting du holder i hånden. Smertene kan bli verre når du repeterer en bevegelse mange ganger, eller når hånden holdes i én spesiell stilling. Å riste hånden kan gjøre at det føles bedre.(det virker ikke på meg lenger)

Karpaltunnelsyndrom kan ramme begge hendene. Da blir den hånden du bruker mest ofte verst.
Jeg har på begge hendene.
Om det ikke går over etter fødsel må man operere og det er fortsatt noen som ikke er bra etter et år engang, så jeg krysser alt jeg har, for dette er vondt. Hendene er så stive til tider at jeg ikke klarer å bøye noen av fingrene.

Huff. Det hørtes ikke noe godt ut nei.
Håper det går over etter fødselen.
Masse god bedring ♡

♥ Termin 10 juli ♥

Formen er dårlig her om dagene også, skal ikke mye til før kvalmen og trøttheten kommer... Har hatt mye nedpress og falske rier den siste uken, på kontroll i dag kjekket legen meg og tappen var helt avflatet så er tydelig at noe modner seg og derfor jobber vel kroppen masse og blir fort dårlig form...

Venter en liten prinsesse 15.07.2013 ❤❤❤
Jeg har ikke merket så tydelig modning heller jeg som flere av dere her. Bare merket at magen blir strammere oftere.
Og den siste uka har jeg faktisk sovet hele natta uten å måtte gå på do eller noe. Men så begynte det igjen denne uka og aller verst i natt :(

♥ Termin 10 juli ♥

Huff. Det hørtes ikke noe godt ut nei.
Håper det går over etter fødselen.
Masse god bedring ♡

♥ Termin 10 juli ♥
Takker for det og krysser fingrene selv :p
Masse god bedring til deg også. Håper virkelig kvalmen og ubehaget gir seg. Det er som du sier, utrolig irriterende når alt er sånn. Kan dem ikke bare komme ut! :D

Jeg var hos jm i går og nevnte også da at han er mindre aktiv, men at jeg kjenner han flere ganger i løpet av dagen.
Hun sa også det at jeg måtte ikke nøle med å ringe føden om jeg ble bekymret.
Men da var jo formen helt fin.
Og han virket fin i formen han også.
Han har jo vært mye mer aktiv i dag enn de siste dagene. Men det kan jo vær gan stresser siden jeg er dårlig?

Ser det litt an over natta og får evt ringe legen i morgen om jeg fremdeles er så dårlig.
Nesten så jeg lurer på om jeg har fått en betennelse i kroppen evt nedentil siden det er der jeg kjenner det "brenner".

Huff nei det går ut over humøret også dette :(
Har bare lyst å gråte nå. :(

♥ Termin 10 juli ♥
Ufff.. Ikke nøl menå rige om du er bekymret, jeg ringte inn to ganger på kort tid, bli kun tatt i mot av kjekke positive jordmødre og leger og følte meg veldig godt ivaretatt. Håper duføler deg bedre snart

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

God bedring! :)

Back
Topp