Ubehag nederst i magen/rygg..kontakte jordmor?

Vårlilleskatt

Blir kjent med forumet
Jeg våknet i natt ca 02.30 av sterke "smerter" / ubehag nederst i magen og i korsryggen, dette ga seg ikke men jeg våknet av det flere ganger i løpet av resten av natten, frem til jeg sto opp 06.30. Det var som veldig sterke menssmerter. Burde jeg kontakte jordmor og høre vedrørende dette eller er dette helt vanlig?

huff, hvordan går det nå? jeg ville ringt legen jeg altså, bare for å sjekket iallefall

Det har gitt seg nå, kommer og går litt slik jeg er vant til men det går greit. Ringte til jordmor og fikk snakke med noen i resepsjonen, og etter å ha spurt om jeg kunne snakke med henne på telefon eller om jeg måtte ha en time fikk jeg beskjed om at det var best om jeg ventet til min neste time, som er i MAI !!!! er det mulig! en måneds ventetid for å spørre om noe! Verste jeg har hørt! Jeg hadde en time når jeg var 8 uker på vei og nå er jeg 19 uker. Så det er ikke så tett oppfølging akkurat, ikke trenger jeg det heller for så vidt, men når det dukker opp ting så burde det være litt mer forståelse!!

Det har gitt seg nå, kommer og går litt slik jeg er vant til men det går greit. Ringte til jordmor og fikk snakke med noen i resepsjonen, og etter å ha spurt om jeg kunne snakke med henne på telefon eller om jeg måtte ha en time fikk jeg beskjed om at det var best om jeg ventet til min neste time, som er i MAI !!!! er det mulig! en måneds ventetid for å spørre om noe! Verste jeg har hørt! Jeg hadde en time når jeg var 8 uker på vei og nå er jeg 19 uker. Så det er ikke så tett oppfølging akkurat, ikke trenger jeg det heller for så vidt, men når det dukker opp ting så burde det være litt mer forståelse!!
Ringe legen?

Det høres helt håpløst ut. De burde ta deg inn når du er bekymra for noe konkret. Kanskje du kan ringe fastlegen eller fødepol på sykehuset? Fortell dem klart hva du har følt og at du er engstelig. Ikke trekk fra, da kommer du ikke inn (av erfaring). Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til!

Når det er snakk om sånne akutte ting så er det nok fastlege, legevakt eller sykehuset som gjelder. Jordmor får dessverre gjort lite i sånne situasjoner...

Har smertene gikk seg? Gjorde du noe unormalt i går/i går kveld? Hatt sex?

Back
Topp