Uansvarlig?

EllaRoe

Gift med forumet
Jeg vet det raser debatter her hver dag om foreldre som gjør uansvarlige ting, osv. Men jeg må ærlig innrømme som mor og voksen at jeg undrer meg litt over enkelte. Når andre småbarnsforeldre gjør ting som åpenbart kan være farlig..

Her om dagen så jeg naboen på sykkeltur med ungen som nettopp har rundet året. Hun på sykkel med ham på sykkelsete bakpå sykkelen. Og ungen på ett år er uten hjelm. Bare fatter ikke at de ikke tenker på konsekvensene.. De kom tilbake etter en stund, og mye tilsa av forskjellige grunner, at de hadde syklet langt. Blir litt provosert når jeg ser slike ting jeg.. Skjønner ikke at enkelte foreldre ikke tenker lengre!![&:][8|]

ja fyttikatta, tenk om de hadde velta en gang?
For å være voksen er jo ikke noe garanti for at man ikke faller.

ORIGINAL: bagheera

huffda ikke bra[&:]

ORIGINAL: toneany

ja fyttikatta, tenk om de hadde velta en gang?
For å være voksen er jo ikke noe garanti for at man ikke faller.

Det var ikke det jeg mente. Men er man voksen er man gammel nok til å vite konsekvenser og være ansvarlig. Og ja, tenk om de hadde veltet, og ikke minst blitt påkjørt.

Jeg syns det er greit å prøve å forhindre de ulykkene en kan jeg da.. Og da innebærer det å bruke de hjelpemidlene som finnes..som for eksempel sykkelhjelm..
Men vi kan jo være glade for at det virket som at det gikk bra med nabobarnet ditt..denne gangen.

uff grusomt!

ORIGINAL: Cornelia80

Jeg vet det raser debatter her hver dag om foreldre som gjør uansvarlige ting, osv. Men jeg må ærlig innrømme som mor og voksen at jeg undrer meg litt over enkelte. Når andre småbarnsforeldre gjør ting som åpenbart kan være farlig..

Her om dagen så jeg naboen på sykkeltur med ungen som nettopp har rundet året. Hun på sykkel med ham på sykkelsete bakpå sykkelen. Og ungen på ett år er uten hjelm. Bare fatter ikke at de ikke tenker på konsekvensene.. De kom tilbake etter en stund, og mye tilsa av forskjellige grunner, at de hadde syklet langt. Blir litt provosert når jeg ser slike ting jeg.. Skjønner ikke at enkelte foreldre ikke tenker lengre!![&:][8|]

sukk!!!ja... mange som tror de er udødlige og tenker ikke konsekvenser i det hele tatt...
jeg er noen ganger litt for mye av det gode, skeptisk og forsiktig...men heller det enn andre veien..

Ikke helt bra den nei...

Jeg reagerte en del ganger i fjorsommer når jeg så en voksen person på sykkel på vei ned en bratt bakke i god fart (ja, jeg møtte dem der stort sett hver morgen, vi hadde vel våre faste tider begge parter, for å komme oss til jobb og sånn) med en unge på rundt 5-6 år bakpå sykkelen. At ingen av dem hadde hjelm er ille nok, men ungen hadde ikke sete heller, bare satt på baggasjebrettet og holdt seg fast i sykkelsetet...

Back
Topp