Uansvarlig?

Er ei i den "utvidede" vennekretsen min som er skikkelig på fylla hver helg. Har vært det siden gutten hennes var 6 mnd ca. Jeg syns det er shabby oppførsel. Nå skal det sies at hun tar den HELT ut hver gang også da, snakk om å være dritings.
Jeg tenker sånn at;hva om det skjer noe med babyen når den er hos barnevakten. Ungen kommer på sykehus, og mammaen er drita full, liksom.

Så tja, jeg syns vel ikke at det passer seg å drikke seg FULL hver helg iallfall.

Hva er vitsen med å få barn hvis man ikke er voksen nok til å ta vare på de selv?
Jeg mener at helgen er familiekosetid[:)]

ORIGINAL: Amamma

Hva er vitsen med å få barn hvis man ikke er voksen nok til å ta vare på de selv?
Jeg mener at helgen er familiekosetid[:)]

Enig med deg.

jeg synes ikke det er bra og feste hver helg når man har små..kan vel vente litt..behovet er vel ikke så stort vil jeg tro[:)]

ORIGINAL: Tyren85

hver helg syns jeg er litt drøyt..
men det er absolutt lov å ta seg en fest[:D]

ORIGINAL: m@mma282©

ja det synes jeg

signerer!!!!!!!!!!!!!!!

Det er jo ettersom hvordan man ser det.. men uansvarli er det ikke vist du har en onslig barnevakt å ungen din trivest.. men jeg vet med meg selv at jeg kommer ikke til og gjøre det for jeg synest jeg har raset fra meg.. å vist man skal feste hver helg må man jo bli utrolig sliten da.. iallefall jeg har kommet til å blitt det.. Men dette er jo egentlig opp til hvert enkelt...[:)]

ORIGINAL: m@mma282©

ja det synes jeg

Dere kan jo ikke si at det er uansvarlig. det kommer jo helt ann på situasjoenen. jeg fester så og si hver helg, men er hjemme med barna hver dag ellers. Vil ikke si at det er uansvarlig[:@]

ORIGINAL: Blue_Angel

ORIGINAL: Tyren85

hver helg syns jeg er litt drøyt..
men det er absolutt lov å ta seg en fest[:D]

Synes kanskje at uansvarlig er et litt drøyt ord å bruke her...

Forresten, hva mener  du med hver helg?
Hver fredag, lørdag, søndag hver uke, eller en av de?
I minste fall kan det bety 4 kvelder/netter i mnd, og i verste fall kan det bety 12 kvelder/netter i mnd...

Blir jo litt forskjell[;)]

ja det syns jeg er uansvarlig.. greit en gang i blandt!! men ikkje HVER HELG!!!

ORIGINAL: Tackoma

Synes ikke noe om foreldre som fester hver helg, selv om ungen ikke er oppi det på noen måter...det går liksom an å ta seg litt sammen når man har små barn!

Ser liksom ikke vitsen...

hver helg er vel litt drøyt, men man er jo ikke en dårlig mor selvom man fester hver helg da.

jeg synes det er litt drøyt å feste hver helg når man har fått barn.. for hos oss så er det helgene som er tiden hvor hele familien er samlet og kan kose oss... men en fest i ny å ne ser jeg ikke noe galt i.. men jeg hadde ikke klart å gått fra de hver helg for at jeg skulle feste. men det er min mening... mine barn er for dyrebare for slikt... men nå har jeg festa fra meg før jeg fikk barn. så nå er det på tide å ta ansvar og skape et trygt og sikkert hjem for mine barn.. men som sagt... det er MIN mening....

ORIGINAL: Tackoma

Synes ikke noe om foreldre som fester hver helg, selv om ungen ikke er oppi det på noen måter...det går liksom an å ta seg litt sammen når man har små barn!

Ser liksom ikke vitsen...

Signerer!

Ja det syns æ selv har vi begge lagt festinga på hylla,trur vi e uten 2-3 ganger i året knapt,festing kan man vent med te ongan e blitt stor/voksen ihvertfall når det gjelder å fest hver helg

Syns ikke det er UANSVARLIG nei. Barnet sover allikevel og vet ikke at mor\far er borte.
Så hvis mor\eller far er hjemme så syns jeg ikke det.
Men hvis man ber om barnevakt hver helg og barne da våkner til noen andre hver helg så syns jeg er litt egoistisk. [8|]

man har all verdens tid til å feste og drekke seg drita hver helg før babyen kommer.. så hvorfor skal man fortsette når babyen kommer?? jeg syns absolutt ikke noe om det, de trenger trygghet..ikke foreldre som går ut hver helg, og plasserer dem bort....

ORIGINAL: m@rIt

hva betyr det å feste hver helg da?
man kan feste i 1 eller 10 timer, stor forskjell
man kan drikke 0, 5 eller 10 alkoholenheter: stor forskjell
man kan gjøre det hjemme eller være borte og ha den lille hos barnevakt: stor forskjell!

kanskje man skal vite litt om nyansene før man dømmer?!?

hadde ei venninne av meg gått ut hver helg, og hatt barnevakt/latt pappan være hjemme med den lille så ville jeg nok ikke kalt det uansvarlig, men ut fra mitt ståsted ville jeg tenkt at jeg sytnes synd på henne den tiden hun gikk glipp av å være med barnet. men dersom barnet allikevel sover: hva er problemet?
Helt enig!

Back
Topp