Uærlige venner??

Nøtta

Elsker forumet
I aftenposten for et par uker siden var det ei som skrev et innlegg om hvordan hun så på sine vennskap. Sine vennskap med andre kvinner. Hun mente at kvinner som venner er altfor støttende og for redd til å komme med ærlige tilbakemeldinger til hverandre. Uansett hvilke problemstillinger vi tok opp med våre venninner ville venninnen støtte oss. Hva mener dere? Er jentevenner alltid støttende (også i tilfeller der det hadde vært til mye bedre hjelp i å komme med ærlige og konstruktive tilbakemeldinger). Skulle vi vært i bedre stand til å gi vennene våre "bedre" tilbakemeldinger, ikke bare det de helst vil høre??

Hva mener dere?

Det er nok mange som er slik ja!
Jeg er stikk motsatt! Til de som virkelig er mine venner sier jeg akkurat det jeg mener! Blir denne vennen da sur og fornærmet på meg så tar vi en diskusjon på det der og da og rydder opp! Det er jo til syvende og sist en ærlig mening de vil høre!

de venninnene jeg har hatt har jeg ikke hatt lenge... pga de bl.a. ikke er ærlige. Når jeg fikk jentungen min gikk jeg opp 30 kg, hadde en liten bursdagsfest 3-4 mnd etter på og sa tilfeldigvis at jeg gledet meg til å bli tynnere.. jeg fikk kjeft fordi jeg så ut som jeg pleide jeg vel![&:] eeh[8|]..
Det er flere sånne ting.
Skal gjerne innrømme at jeg til tider ikke sier sånn ting sånn som de er, men det kommer veldig an på personen jeg snakker med... noen blir sinte for ingenting og da orker jeg ikke gi de ammunisjon[8D][&:]

Det er veldig vanskelig dette. Jeg har noen venninner jeg føler jeg kan være dønn ærlige med. F.eks om bestisen min spørr meg om hun er fin i en bukse, så sier ikke jeg ja om rompa ser ut som et tog, og den er rett og slett mindre pen på henne. Da sier jeg at hun kanskje kunne prøvd noe annet, og da vet hun hva jeg mener, og det går greit.

Men så har jeg en venninne, der jeg ikke kan si ting rett ut på samme måte. Men jeg har mine grunner til det, og så lenge ting fungerer greit, så holder jeg meg til det.

Til mine virkelig gode venninner er jeg dønn ærlig, og det samme er de. Det er nok derfor vi er så gode venner også, fordi vi tørr å si det vi mener. Har noen venner som helst ser at man bare jatter med dem, og det er vel en grunn til at jeg ikke anser dem som sikkelig tette venninner. Det kan kanskje være vanskelig å være dønn ærlig i alle sammenhenger, men det blir faktisk en vanesak etterhvert[:)]

Back
Topp