Men det kommer jo ikke fram i det du skriver. Jeg reagerte på den setningen fordi mange (absolutt ikke alle) nordmenn tenker mest på seg selv. Ting skal være behagelig, og andres lidelse skal liksom ikke forstyrre oss. Det gjelder flyktninger og tiggere for eksempel. Så jeg synes det er veldig spesielt å tenke på ferie i Tyrkia nå, og i hvert fall tenke på hvor man kan dra for å slippe å se lidelse. Men da er vi jo grunnleggende enige.Jeg forstår ikke helt hva du mener, for å være helt ærlig. Det jeg sa, var at på de typisne turiststedene, så er det nok fritt for flyktninger osv, hvis det var det hun lurte på. Jeg kommer nok aldri til å sette mine bein i tyrkia, ikke på lange tider iallefall. Av etiske grunner,- og fordi jeg ikke synes noe om hvordan de håndterer hverken flyktningkrisen eller kampen mot is i seg selv. Ville ikke lagt mine penger igjen i et slikt land, hvis ikke det hadde vært som frivillig hjelpearbeider. Er mange andre steder man kan dra, hvis man vil slappe av på ferie.tyrkia hadde blitt umulig for meg iallefall.
Last edited: