Tyrkia?

Jeg forstår ikke helt hva du mener, for å være helt ærlig. Det jeg sa, var at på de typisne turiststedene, så er det nok fritt for flyktninger osv, hvis det var det hun lurte på. Jeg kommer nok aldri til å sette mine bein i tyrkia, ikke på lange tider iallefall. Av etiske grunner,- og fordi jeg ikke synes noe om hvordan de håndterer hverken flyktningkrisen eller kampen mot is i seg selv. Ville ikke lagt mine penger igjen i et slikt land, hvis ikke det hadde vært som frivillig hjelpearbeider. Er mange andre steder man kan dra, hvis man vil slappe av på ferie. :) tyrkia hadde blitt umulig for meg iallefall.
Men det kommer jo ikke fram i det du skriver. Jeg reagerte på den setningen fordi mange (absolutt ikke alle) nordmenn tenker mest på seg selv. Ting skal være behagelig, og andres lidelse skal liksom ikke forstyrre oss. Det gjelder flyktninger og tiggere for eksempel. Så jeg synes det er veldig spesielt å tenke på ferie i Tyrkia nå, og i hvert fall tenke på hvor man kan dra for å slippe å se lidelse. Men da er vi jo grunnleggende enige.

Last edited:
O.o

Har jeg lyst til å reist på ferie, så reiser jeg på ferie sålenge det er trygt!
Er det virkelig blitt sånn at fordi noen andre har det vanskelig og fælt, så skal ikke vi, som er så heldig å bli født i Norge, få lov til å gjøre noe positivt for oss selv?! Nei, vi får sette oss ned å sulte, gi bort alle klærne våre til de som ikke har noe og sende pengene avgårde.. Slutt å dømme andre for hva de velger å gjøre med sine penger, som de har jobbet og tjent. Usmakelig å kose seg er det blitt. Det er faktisk lov til å tenke på seg selv også.

Hver og en må få gjøre det de føler for i en slik sak. Så synes jeg de som ikke vil besvare spørsmålet konstruktivt, men male det med egne synspunkter kan holde det for seg selv eller opprette egen tråd for en slik debatt.

Veldig trist hvis noen ønsker å dra på ferie og klarer det uten å la seg prege av all tragedien så skal andre pålegge de dårlig samvittighet.

Når det er sagt så har jeg fakta fra noen av disse turistområdene.
Det er visstnok ingen sjanse for å se noen lik i vannet, men det er visst daglige opprydninger hver morgen på turiststeder for å rydde unna evnt sko, klær etc som skyldes i land.
Hvilke turistområder dette dreier seg om vet jeg dessverre ikke.

Når det gjelder tryggheten i landet, så må hver og en ta sine egne valg basert på offentlig informasjon om reisemålet. Jeg personlig hadde ikke turt å dra.

Men drar du så nyt ferien og slikk litt sol for meg også ;)

Jeg mener ikke ''ikke dra på ferie og kos dere''.. Jeg mener, velg et land som ikke er så preget av krisen nå som det Tyrkia faktisk er. Det er nabolandet til et av de mest kritisk utsatte landene som er for tiden, og flyktningestrømmen og utryggheten for både befolkning og turistene er forhøyet, selv om det regnes som ''trygt''. Det er så mange andre land å velge mellom hvis man vil reise på en ferie, der det både er tryggere, mindre utsatt for både det ene og det andre, og ikke minst ift følelsen rundt det.. =)

God tur! Vi endte opp med å bestille tur til side vi også, i begynnelsen av november :)

Håper dere er heldige med været :)
Uansett en super plass! Hvilket hotell skal dere være på?

Håper dere er heldige med været :)
Uansett en super plass! Hvilket hotell skal dere være på?
Ja vi får håpe på det! Har vært mye jobb og lite fri i sommer så håper på en sen smakebit på sommerferien:p lake & riverside hotel & spa heter det, ser veldig fint ut:)

Ja vi får håpe på det! Har vært mye jobb og lite fri i sommer så håper på en sen smakebit på sommerferien:p lake & riverside hotel & spa heter det, ser veldig fint ut:)

Ser kjempe fint ut! Kunne jaggu tenkt meg å gjemme meg i kofferten altså, hadde jeg bare fått lov til å fly under svangerskapet :P

Syns det er dumt at dere tar opp dette med flyktningene og at dere ikke hadde klart å kose dere, i denne tråden. Hun spør nok ikke om det er trygt med tanke på dette, hun tenker vel mer på graviditeten.
Jeg syns også synd på disse flyktningene og skulle gjerne reist ned for å hjelpe, men det kan jeg ikke.
Jeg syns du skal reise på ferie med god samvittighet. Hadde jeg hatt tid og penger så hadde jeg reist.

Syns det er dumt at dere tar opp dette med flyktningene og at dere ikke hadde klart å kose dere, i denne tråden. Hun spør nok ikke om det er trygt med tanke på dette, hun tenker vel mer på graviditeten.
Jeg syns også synd på disse flyktningene og skulle gjerne reist ned for å hjelpe, men det kan jeg ikke.
Jeg syns du skal reise på ferie med god samvittighet. Hadde jeg hatt tid og penger så hadde jeg reist.
Jeg tolker spm hnnes på hvor trygt det er å reise dit nå, ikke ift. graviditet =)

Back
Topp