Tyrkia vs Rhodos

meredith

Glad i forumet
Noen som har vært begge stedene i juli?

Vi er veldig glade i Tyrkia, men er redd det blir for varmt der i juli. I år er det vanskelig å få til tur utenom juli, og vi prøver derfor å finne et sted der det ikke er så stor fare for at temperaturen blir høyere enn 35 - 40 grader. Vi har funnet et fint hotell på Rhodos, men er litt usikre på temperaturene der.

Håper det er noen som har erfaringer de vil dele med oss.

Hadde dratt til Rhodos, det er ikke fryktelig langt å fly, ikke så varmt og elsker Hellas :)

Enig i Rhodos! Hvilket hotell har du funnet? Anbefaler mythos beach (Apollo), fantastisk med barn!

Vi kommer sannsynligvis til å reise med Star Tour om vi skal til Rhodos. Der har vi funnet to hoteller som vi tror passer fint for oss. Cyprotel Faliraki og Sun Palace. Skal sjekke om Apollo har fly til Rhodos fra en av flyplassene det er aktuelt å reise fra, og se om hoteller du anbefaler frister.

Dere som har vært der i juli; hvordan har temperaturen vært når dere har vært der?

Tyrkia er utrolig uutholdelig varmt og klamt i Juli.. Har ikke vært på Rhodos, men Kreta er jo varmt det og. Men ikke like varmt, og luft fuktigheten er jo mye mindre.. :-)

Husker ikke nøyaktig når vi var på Rhodos (det var i 2000) men det var på sommeren, så juni-juli-august, og det var mer en varmt nok, men heller ikke for varmt. Jeg var i Tyrkia i juli for 3,5 år siden og det var etter min mening helt pyton! Husker ikke hvor varmt det var, men det var så ille at å gå 1 km. til byen for å spise lunch var et ork. Var gjennom-svett etter få minutter. Det eneste man orket var å ligge på stranden, men også det var et styr for jeg orket ikke ligge mer en noen få minutter før jeg måtte avkjøle meg. Vannet var også så varmt så til slutt løp jeg frem og tilbake mellom solseng og stranddusjen for å få avkjølt meg.

Så jeg ville definitivt valgt Rhodos! Nydelig plass og god sommertemperatur!

Rhodos. Ville valgt Hellas fremfor Tyrkia anytime.

Rhodos! Tyrkia er uutholdelig i juli..

Back
Topp