Tyrkia i graviditeten??

Taranitas øyenstener

Forumet er livet
har du vært det?? er det å anbefale? vi reiser om 1 uke en tur vest for Alanya. Gleder meg veldig, men er redd vi har valgt feil ferie sted, de fleste sier jeg må holde meg unna salat, vann fra springen, isbiter, is som ikke er pakket inn osv. Noe mer jeg bør vite om?

kjøp med dæ antibakteriellservietta på Vita eller Apoteket, dæm selg dæm i sånn en-å-en pakka...
D va driiiitsnedig å ha me sæ over alt! for doan e jo så som så...[:D]

ORIGINAL: Nina{84}

kjøp med dæ antibakteriellservietta på Vita eller Apoteket, dæm selg dæm i sånn en-å-en pakka...
D va driiiitsnedig å ha me sæ over alt! for doan e jo så som så...[:D]

ok, tusen takk for tips[:D]

Du bør holde deg unna kjøtt og egg også.

ORIGINAL: MammaMia98

Du bør holde deg unna kjøtt og egg også.

jeg har fått beskjed at så lenge kjøttet er gjennomstekt og feks grønnsaker kokt så kan jeg spise det, så tror nok det skal gå bra, men har hørt det ikke er anbefalt å spise fisk der nede

Jeg var i Tyrkia når jeg var 25 uker på vei i fjord, og det gikk kjempegreit! Som de andre sier, ikke is i brusen, ikke spis mat som har stått ute lenge, og unngå frukt uten skall og kuleis og sånt. God tur![:)]

Jeg fikk campylobakter i fjor når jeg var i syden. Jeg spiste KUN gjennomstekt kjøtt. Så det er ingen garanti. Jeg har aldri i mitt liv vært så syk noen gang. Turte ikke dra til syden i år pga det. Legen min støtta meg i det og sa det faktisk var mest fornuftig. Er tross alt graviditeten som er det viktigste nå. Har vært i syden 1-2 ganger de siste 15 åra og kan reise igjen etter jul, så syns det er greit. Har aldri blirr syk på noen turer før, men det kan altså skje samme hvor forsiktig man er. Syns ikke det er verd risikoen, men det er min mening. Respekterer andres syn.

Ikke sitt for lenge i sola, da fostervannet kan bli opphetet [:)]

Back
Topp