Tyrkia-Alanya....

Frustrert81

Glad i forumet
Noen som har vært i Alanya?? [:-] reiser om 15 dager, bestilt BILLIGE restplasser på ving.no da det var happy hour i går fra kl 13-15 [:D][;)] Bare håper det blir bra siden vi aldri har vært der.. bare hørt det er billig der [8D]

Har vært der, men likte meg ikke. beklager å si det, men for ett slitsomt sted. greit de skal være behjelpelig, men får da være grenser..
Jeg var der før jeg fikk barn å satt i samme puben hele uka.. happy hour var en fin ting ja [8D] billig er det å ja [:)]

god tur [:)]

Mamma har ferieleilighet der nede og hun er der flere ganger i året.Vi har vært der mange ganger, og vi trives kjempegodt!:)Passer både til familietur og vennetur..men spesielt billig er det vel egentlig ikke lenger. Det er jo en by som lever av turisme, så prisene har jo økt en del. Men ja, det er billigere enn tilsvarende steder i f.eks. spania.

Ja det var faktisk sånn vi tenkte.. billig i forhold til f.eks Spania [:)] der er det forbaska dyrt [:-] da kunne jeg like gjerne blitt hjemme [:D] noen som har tips mot flyskrekk? bortsett fra å få i seg altfor mye alkohol! [&:][&:] [;)] 

Jaaaa I like it!!! Og husk at når bartenderen sier til deg at du er den vakreste han har møtt så er det heeelt sant!!![8D]
Neida, men jeg synes det er et fint sted å være. Kommer til å være der mer når snuppa blir litt eldre[:D]

ORIGINAL: Bare Kari

JA! To ganger! Det er kjempefint der og jeg anbefaler en tur opp i borgen!
Det er billig hvis du tør å prute![;)]
Eneste jeg mislikte med Alanya var at jeg ikke fikk gå ifred i det hele tatt.. Innpåslitne mannfolk og selgere. Det er ganske ubehagelig. Det var blant annet en fyr som prøvde å sjenke pappa og få han til å bytte meg mot en bil. Samtidig prøvde han å friste meg med at: "vi skal bo i leiligheten min der borte, så skal jeg tjene penger mens du er hjemme og vasker og lager mat til meg, også skal vi ha 12 barn!"[8|] Meeeeeget fristende.

Men gled deg! Det er en kjempefin by!

hehe, kjenner til den.. bare han fyren ville bytte meg med motorsykkelen sin [8D] å det værste er att han spurte broren min om byttet. så broren min måtte tenke seg om 2 ganger, for han ville ha den sykkelen [8D] men jeg fikk lov å bli med hjem igjen [;)]

åååå, jeg gleder meg...[:D]

Elsker Alanya! "Kun" vært der to ganger, men skal tilbake [:D][:D]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

ORIGINAL: Bare Kari

JA! To ganger! Det er kjempefint der og jeg anbefaler en tur opp i borgen!
Det er billig hvis du tør å prute![;)]
Eneste jeg mislikte med Alanya var at jeg ikke fikk gå ifred i det hele tatt.. Innpåslitne mannfolk og selgere. Det er ganske ubehagelig. Det var blant annet en fyr som prøvde å sjenke pappa og få han til å bytte meg mot en bil. Samtidig prøvde han å friste meg med at: "vi skal bo i leiligheten min der borte, så skal jeg tjene penger mens du er hjemme og vasker og lager mat til meg, også skal vi ha 12 barn!"[8|] Meeeeeget fristende.

Men gled deg! Det er en kjempefin by!

hehe, kjenner til den.. bare han fyren ville bytte meg med motorsykkelen sin [8D] å det værste er att han spurte broren min om byttet. så broren min måtte tenke seg om 2 ganger, for han ville ha den sykkelen [8D] men jeg fikk lov å bli med hjem igjen [;)]

Hehehehe. Ein tyrker ville bytte HÅRET mitt mot 12 kameler... Jøss seier eg. Kan sikkert få ein god pris for kameler i dyreparken når ein kjem heim [:D]

Alanya er ein vakker by! Dog, byen Side som er nokre mil før Alanya er enda finare... Og ikkje so turistprega.

Var der for 7 år siden.eller var det 8 år siden...men men...vi reiste i juli. Sinnsykt varm. Men sånn generelt,så likte jeg mer ikke der noe særlig. Gidd ikke reise tilbake liksom

Gullet er jo billig da. Og lurer på om ikke skinn er billig og. Maten husker jeg ikke,men der har nok prisene endret seg på de årene.

Riktig god tur iallefall[:)][:)][:)]

åååååååååå[:)] tusen takk for et langt innlegg med masse bra tips [:D] nå gleder jeg meg skikkelig! [8D] Hater å fly, men...[:-] må man så må man [;)] Regner med å komme hjem og ønske meg tilbake med en gang..[:D][:D] 

glemte å svare på spørsmåøet ditt da [8|] vi fikk turen til 1500 per pers! [:D] Spesifisert...[:-][:D] syns det var utrolig billig! ville kostet 2000 for 2 uker.. men min kjære kan bare ta en uke ferie nå. men vi håper jo på en bra restplass igjen i slutten av juni eller beg av juli..[8D] da blir det kanskje Alanya igjen [;)] tusen takk for bra tips altså [:)] hyggelig av deg å skrive såååå mye [;)]

Vært der flere ganger og vi trives kjempegodt!:)Passer både til familietur og vennetur..men spesielt billig er det vel egentlig ikke lenger. Det er jo en by som lever av turisme, så prisene har jo økt en del. Men ja, det er billigere enn tilsvarende steder i f.eks. spania.

Det hørtes digg ut[:)]

Har vært der 2 ggr. Synes det er kjempefint der. MEN jeg ville IKKE bodd midt inni alanya ("sentrum").. Der er det stress som de andre her har skrevet. Utrolig slitsomme selgere. Unngå øyekontakt med dem, lek som at du er døv[;)].. Og Kleopatrastranda var stappfull- nesten så man lå i køyesenger på stranda.
Den ene gangen bodde vi midt i "smørøyet" av alanya. Og den andre gangen bodde vi på "pascha bay"- 7 km utenfor byen. DET var digg. En helt annen verden enn den første gangen.
Vi var der i august begge gangene (ikke samme året da seff) og det var 40 grader i skyggen begge gangene.

det heter sunflower 2....[8|] mulig det har et navn før sunflower... men det vet vel du som er lommekjent i alanya [:D] hei sandermamma..alt bra med dere? [:)] alt bra her... klem

Vil gjerne annbefale en restaurant som heter Elite Restaurant som ligger i gaten inntil Cleopatra Stranda.
Foreldrene mine har leil i Alanya og kjenner eierene og de ansatte veldig godt. Jeg har møtt de bare en gang. Gutta som jobber der er høfflige med glimt i øyet uten å bli påtrengende eller ønsker å kjøpe deg mot en moped haha. Veldig god mat og god service!! Det er åpent fra formiddagen så man kan spise sen frokost eller lunch og så gå rett over gaten og ned på stranden[:D]
Bare snuppa blir litt større skal vi dra ned igjen[:D]

ORIGINAL: dolly duck

det heter sunflower 2....[8|] mulig det har et navn før sunflower... men det vet vel du som er lommekjent i alanya [:D] hei sandermamma..alt bra med dere? [:)] alt bra her... klem

Bodde på villa sunflower 2 i fjor. Fin leilighet, veldig fornøyd med oppholdet. Men vi benyttet oss mest av fasilitetene på Villa sunflower 1 "soling- basseng" . Morsomme servitører.

Gled deg! [:D]

så mange som har vært i Alanya da [:D] bare ikke jeg enda....[:-] gleder meg masse...[:D]

ORIGINAL: dolly duck

Familien min var på sunflower for 4 år siden, og de trivdes veldig godt der:)
Selv har jeg vært i Alanya to ganger, og jeg stortrives der :) Var der èn gang i april og èn gang i juli, skal jeg reise flere ganger blir det nok i April ! det er JÆVLIG varmt der nede om sommeren, helt perfekt i April :)

Det er to strender der, den ene er dritt, og den andre er finfin :) Den heter Cleopatra stranda, og den ligger forøvrig nærmest deres hotell :)

Har dere lyst å ta fine bilder av dere i solnedgangen så er det fotografer som vandrer rundt på stranda som oftest tar kontakt med dere,  det blir søte bilder :)

Anbefaler dere å ta dere en tur opp i borgen, samt å dra på badelandet der (hvis det er åpent pga sesong?), dra på markedet.

Jeg synes det er billig der nede, både mat , drikke, sølv/gull og klær. 
De "forventer" nesten at du pruter, så det er bare å prøve dere.

Vær forsiktig med å spise salat, egg og hvitt kjøtt.

Dere må smake på den gode tyrkiske eplete'en, shishkebab, og det nydelige brødet de serverer før måltidet når dere er ute å spiser:)

GOD tur :) blir nok å storkose dere der nede:)

Back
Topp