Typisk kvinnfolk...

Tina1988

Elsker forumet
Jobber i barnehage, der vi er 20 ansatte. 3 menn og resten kvinner.

Jeg har vært/er fremdeles sykemeldt 50% pga utmattelse og kvalme. (kaster opp minst 3-4 ganger dagen enda)
Jeg har valgt å være i jobb, selv om det er utmattende. Pga hvis jeg er hjemme, så ligger jeg bare å kjenner etter. Å da blir jeg jo dårligere enn det jeg faktisk er.

Da folk på jobben spør hvordan jeg har det, og gir deg meg medfølelse og sier at jeg må ta det me ro, tenke på meg selv osv.
MEN, hver ENESTE dag nå den siste mnd. har jeg hørt at folk snakker daglig om meg..
"hvorfor er hun kvalmen nå, hun er jo over 12 uker, tror ikke hun er kvalmen"
"Graviditet er ikke en sykdom, det er en tilstand, forstår ikke hvorfor hun kunn kan gå halve dager"
Ja og andre teite ting.. Typisk kvinnfolk jobb, å jeg begynner å bli mektig lei!
Jeg har tatt det opp me sjefen, han sier jeg må ta det opp me dem.
Jeg tar det opp me dem, å de nekter for å ha sagt det.
Slik fortsetter det.

Vurerer seriøst å få 100% sykemelding, så slipper jeg hvertfall å høre at de snakker daglig om meg..
De fleste har jo til og me sett meg ligge over doen, vasken, busken o.l å kasta opp.. Men det er visst ikke bevis nok!

Baah! Måtte bare få det ut!!

Enig med deg at det er kjedelig, men tro meg, det er ikke bare typisk kvinnfolk. Jeg er den eneste dama på jobben min, og når jeg leverte sykmeldinga mi så sa jeg hadet og satte meg i bilen, kom på noe jeg hadde glemt å si, og gikk inn igjen. Da stod de allerede å snakket dritt om meg.

Kanskje du skulle være med åpen neste gang de spør deg om hvordan du har det? Bare forklar at du har det helt jævlig enda? Kan jo hende det hjelper?

Skjønner uhorvelig godt at det er kjedelig å føle på at det ikke er noen som tror deg

åååå så typisk!!! alle tror de vet alt liksom!!! syns du er drit flink som fortsatt er i jobb jeg..
og graviditet er ikke en sykdom nei, MEN man blir fortsatt uvel, kaster opp, hodepine, bekkenløsning osv... som gjerne gjør at man ikke bør være i jobb på det tidspunktet... DET er det ikke alle som skjønner...

håper de gir seg da! og at kvalmen din forsvinner![;)]

Huff.. hørtes ut som gode kollegaer.... =/ Kjenner jeg blir irirtert. Dessuten, skal ikke sjefen hjelpe til i personalsaker dersom det er nødvendig? Dårlig å overlate ansvaret til deg når du har prøvd før.

Vet ikke hva annet jeg skal si enn lykke til.. [:)]

ORIGINAL: bumpien

Enig med deg at det er kjedelig, men tro meg, det er ikke bare typisk kvinnfolk. Jeg er den eneste dama på jobben min, og når jeg leverte sykmeldinga mi så sa jeg hadet og satte meg i bilen, kom på noe jeg hadde glemt å si, og gikk inn igjen. Da stod de allerede å snakket dritt om meg.

Kanskje du skulle være med åpen neste gang de spør deg om hvordan du har det? Bare forklar at du har det helt jævlig enda? Kan jo hende det hjelper?

Skjønner uhorvelig godt at det er kjedelig å føle på at det ikke er noen som tror deg

Ææsj, hate det der baksnakking opplegget. Gir en ikke lyst til å gå tilbake til jobb etter permisjonen heller da. Men er vel likt overalt!
Jeg har bedt dem. Til og me spurt ei "Seriøst, syns du det er teit å være sykemeldt" Å hun svarer "nei, jeg ser du er kvalmen, du kaster jo opp og greier. bare ta det me ro du" Så får jeg vite av typen hennes, (som er en god venn) at hun kommer hjem smellende me døren å¨klager på at hun hater at jeg er sykemeldt og at det går utover jobben osv.. Falsk hvor?

Jeg sier også at jeg har det helt jævlig til tider. De ser det jo også. Kan stå i samtale me foreldre te barne o.l. Så må jeg løpe å kaste opp rett forann trynene. en smule flaut :P

Herregud. Det er faktisk veldig individuelt når kvalmen avtar... For de fleste ila de første tre mnd, men her kan jeg fremdeles være uggen i luggen, særlig når jeg blir sulten. Har ikke hatt behov for sykemelding pga kvalmen ennå, så det er ikke så ille...
Men man skulle jo tro at andre damer kanskje hadde litt mer forståelse for svangerskapsplager enn menn? Siden de gjerne har opplevd å gå gravide selv?

På min jobb har alle (samtlige damer) gratulert og jublet da jeg sa jeg var gravid, ingen negative kommentarer i det hele tatt. Veldig glad for det!

ORIGINAL: Tina1988

ORIGINAL: bumpien

Ææsj, hate det der baksnakking opplegget. Gir en ikke lyst til å gå tilbake til jobb etter permisjonen heller da. Men er vel likt overalt!
Jeg har bedt dem. Til og me spurt ei "Seriøst, syns du det er teit å være sykemeldt" Å hun svarer "nei, jeg ser du er kvalmen, du kaster jo opp og greier. bare ta det me ro du" Så får jeg vite av typen hennes, (som er en god venn) at hun kommer hjem smellende me døren å¨klager på at hun hater at jeg er sykemeldt og at det går utover jobben osv.. Falsk hvor?

Jeg sier også at jeg har det helt jævlig til tider. De ser det jo også. Kan stå i samtale me foreldre te barne o.l. Så må jeg løpe å kaste opp rett forann trynene. en smule flaut :P

Jeg gruer meg også masse, masse, til jeg skal tilbake til jobb (om jeg blir friskmeldt), de har allerede ansatt permisjonsvikaren min. Jeg sitter i ledelsen sammen med arbeidsgiver så jeg arbeider tett sammen med han hver eneste dag. Vi er et leder team på fire personer. Så når de nå har ansatt personen som skal ta over for meg så er det bort i mot ingenting for meg på jobb å gjøre. Det er tilrettelegginga si det! Jeg tar det egentlig som et hint fra arbeidsgiver om at han ikke ønsker gravide damer på jobb (jobber på et karosseriverksted). Sjefen oppførte seg ordentlig barnslig når jeg var innom der og fortalte at jeg var gravid og at jeg ikke kom tilbake etter ferien. Det i tillegg til baksnakkingen gjør det ordentlig ubehagelig å skulle dra tilbake.

At de baksnakker deg og sier at ting er i orden ellers er jo egentlig også ganske barnslig. Og jeg er enig med det de sier over her at det er dårlig gjort av lederen din å legge ansvaret på deg.

Noen folk eier ikke vett. Enten har de aldri vært gravide, eller så har de glemt det av eller vært veldig friske selv.

Du kan hilse sjefen din og si at dette er faktisk noe han skal ta opp. Han kan ikke legge dette på deg. Det bør kanskje også tas opp at det finnes en del gravide som er kvalme godt over 12 uke. Jeg er helt enig i at det ikke er en sykdom men for noen få så blir det jo nesten som det når de går kvalme i kanskje flere måneder.

God bedring!

huff, en skulle liksom tro at damer viste litt hva det dreide seg om, noen stakarer går jo gjennom et helt svangerskap med kvalme!
og det er jo bare kjempe bfra at du faktisk prøver å være på jobb!!!!

håper det ordner seg, ikke noe koselig med sån baksnakk på jobb :(

Ja, det er typisk! Min nærmeste medarbeider mener at gravidplager bare er unnskyldninger fordi hun gikk fire mnd uten engang å vite at hun var gravid[8|]
Hun gikk heller ikke opp de fire mnd så om man går opp i vekt er det fordi man bruker graviditeten som unnskyldning for å stappe i seg[8|]
Blir gal av alle andre damer som har hatt sine graviditeter uten plager og tror at de som plages bare syter eller later som[&o]

ORIGINAL: Rattatai

Ja, det er typisk! Min nærmeste medarbeider mener at gravidplager bare er unnskyldninger fordi hun gikk fire mnd uten engang å vite at hun var gravid[8|]
Hun gikk heller ikke opp de fire mnd så om man går opp i vekt er det fordi man bruker graviditeten som unnskyldning for å stappe i seg[8|]
Blir gal av alle andre damer som har hatt sine graviditeter uten plager og tror at de som plages bare syter eller later som[&o]

Herreli for ett kvinnfolk! Har ei lik på jobben! Hun er selv gravid og går ut i permisjon i september. Hun har ikke hatt en plage i det heletatt. Så hun tror ikke at kvalmen jeg har, ikke finnes..
Selv har jeg gått ned 4,5kg siden jeg ble gravid pga kvalmen + det jeg sikkert skulle ha gått opp til nå.
Så er jo veldig fra person til person tenker jeg meg..

Men fikk snakka me sjefen idag på jobb, så skal vi prate mer om det i morgen! Satser på det order seg!

kjempe kjip situasjon..[&o]

åååh, så kjipt.. veldig dårlig av sjefen å ikke gjøre noe med det..
du får bare være helt ærlig å si at du sliter veldig med kvalmen når de spør hvordan du har det.
men si at du vil jobbe litt, ellers blir det veldig lange dager og man blir jo ofte litt sykere av å ligge hjemme å bare tenke på at man er kvalm osv..
men om det ikke gir seg, så hadde jeg tatt ut 100% sykemelding.. ikke noe koselig å være på jobb når det er drittslenging og dårlig tone..

masse god bedring, og håpe det gir seg snart[:)]

Back
Topp