Typen drikker for mye?

Bare så det er sagt så ser jeg at det flere som oppfordrer til å søke profesjonell hjelp altså :) Jeg bare synes det var litt voldsomt å skulle kaste mannen på dør tvert.

Må bare snakke med noen om dette, er ganske frustrert og oppgitt nå.

Når kjæresten flyttet ned hit fra Island så kjøpte han og drakk øl hver dag, og ofte når han starter så drikker han til det ikke er mer igjen.
En morgen jeg stod opp så så jeg at han hadde drukket opp resten av Martinien min, nesten halvparten av en 1,5L vinflaske og resten av Cpt Morgan min i tillegg til øl.
Må også ta med at jeg har en datter på dem år fra et tidligere forhold som bor hos meg.

Etter deg tok jeg det opp med han og ham forsikret meg om at han skulle roe seg og hvertfall de helgene datteren min ikke er hos faren.

Det har gått tålig greit, men denne helga begynte han igjen.

I går kveld var vi hos foreldrene mine en tur og alle drakk litt etter at jeg hadde fått jenta i seng (bortsett fra meg seff).

Mamma sa at hun på et tidspunkt, etter jeg hadde gått hjem med dattera hadde sagt til han at det så ut som om han hadde fått nok nå.

Han kom hjem og jeg la meg på soverommet med dattera mi.

Midt på natta våkner både jeg og dattera av at han kommer snublende inn på rommet til datteren min og skrur på lyset, tok sikkert feil av det rommet og toalettet, som forøvrig er i andre enden av leiligheten.

Når jeg våknet i dag så fant jeg sengtøy på badet, han hadde tydligvis kastet opp.
Hørte også snorking fra gangen så han sloknet sikkert der på et tidspunkt.
Og når jeg gikk opp i stua så hadde han drukket en øl etter han kom hjem, og den alkoholfrie ølen min.
Jeg sjekket barglobusen min og der var resten av 1,5L men vin borte pluss en flaske til med vin.
Vet ikke om han drakk alt i går eller har tatt det i smug de kveldene jeg har lagt meg tidlig.

Tenker nå at jeg skal ta det opp med han og si at dette er siste gang jeg tar det opp, en gang til så kan han flytte.
For dette er ikke ok...

Vet også at han for mange år siden var på avvenning pga piller.

Er jeg urimelig?
Andre som har tanker rundt dette?

Jeg hadde blitt så rasende og kjenner jeg blir litt kvalm av å lese dette. Har et nært familie medlem som hadde det skremmende likt, uten barn da.. Men det eskalerte og endte bare i elendighet! Hadde satt en stopper for det NÅ og kastet han ut.
Med det paret jeg snakker om så var han på avrusning hele 3 ganger, gikk bra noen uker så var det på den igjen.. værre og værre for hver gang!

Bra du fikk snakket med han om det. Men virker uansett som han kan trenge profesjonell hjelp i tillegg for å slutte helt og klare å holde seg unna i fremtiden ikke bare de neste ukene eller månedene. Det som er bra er at han selv ser at han har et problem, da kan dere løse det. Sprekker han og om han ikke er villig til å ta i mot hjelp så vær så snill for barna sin del og ikke minst din egen, dra. Har selv vokst opp i hjem med far som alkoholiker og unner ingen det.

Alt med måte, tenker jeg. Dette har tatt av. Jeg syns du burde ta det opp med han, og særlig fordi du faktisk har et barn. Og selvfølgelig fordi du selv reagerer på det ;) Bare ikke kom med tomme trusler. Sier du at han må flytte, så må han faktisk det. Men ville startet med å få han til å innse at han trenger hjelp, og kanskje også fått tak i hjelp for han. Lykke til!

Er nok best å holde seg til alkoholfritt når man er sammen med andre også, skal han slutte med drikkinga må han nok holdes helt unna.

Og syns dere burde søke hjelp. Lett å
Si man skal holde seg unna, noe annet er å gjøre det.

For meg er det ingen tvil om at han er alkoholiker. Jeg ville krevd at han dro i behandling og gikk på møter eller flyttet ut. I denne situasjonen må du desverre sette egne følelser til side og tenke på barna. Barns psyko sosiale helse tåler mye mindre enn far/stefars lever. I tillegg... At en mann kan behandle en kvinne slik, er det noe du vil overføre til barna dine at er greit? Vi voksne setter eksempel for barna for hva som er akseptabel oppførsel og ikke.

Dette høres absolutt ikke enkelt ut. Og det er mye å ta hensyn til når det kommer til mennesker og alkohol. Men i første omgang er det bra at dere har snakket om situasjonen og tar det derfra, det kan likevel lønne seg for ham å få profesjonell hjelp til å håndtere avhengigheten. Uansett ønsker jeg dere masse lykke til, og håper virkelig at det ordner seg til det beste for den lille familien din:Heartred

Back
Topp