Type klær

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Jeg er litt "lost" i denne klesjungelen! Vi har fått kjøpt inn inneklær i de minste størrelsene, og trenger vi flere bodyer og bukser så er ikke det noe stress. Men hva med ytterklær? Hvor mange og hvilke typer dresser trengs det.

Følte meg helt dust når vi dro i butikken i dag, så jeg endte opp med enda flere bukser. Sukk!

Så dere som vet bedre: jeg blir lykkelig over alle råd vi kan få!

Vi har endel hjemmestrikkede ullklær, heldress + bukse og jakke. Føler ikke vi trenger annet før til høsten/vinteren. Da blir det kanskje aktuelt med utedress.

Har følt meg litt lost selv.. Men her bruker vi hjemmestrikka jakke å lue når vi går tur. Oppi en varm vognpose ;)

Her har vi kjøpt en Lillelam dress i størrelse 56. Håper den kan brukes i noen uker hvertfall..
Også har vi noen strikkede sett også får han ha teppe over dyna om det et kaldt :) om vi er ute. Og da tenker jeg body og strømpebukser under ulldressen.. Også lue selvfølgelig. Det er en veldig vanskelig årstid nå, for været kan lure oss. Men man skal huske at det er lurt og godt nede i vogna :) i vogna vår skal han ligge på lammeskinn og med en god dundyne..

Trenger ikke veldig mye uteklær til de små. Lærte det med de to andre;) de ligger jo stort sett i vogna. Tenker det holder med en ulldress(en tynnere en vår og sommer og tykkere til høsten/vinteren) i hver størrelse. Har ikke kjøpt noen gensere i de minste størrelsene. Tenker å kjøpe en tynn genser/jakke i str 62 som passer nå i sommer,til å ha over sommerklærne. Blir fort varmt i vogna med dyne eller vognpose,så nedi der trenger de ikke særlig mye klær.

Lurer litt på det jeg også.
Var så greit med høstbarn og sommerbarn. Men april/mai er liksom litt vanskeligere når det gjelder vær og temperatur. Har ikke tenkt på hverken pose eller tykk kjøredress...

Hehe, er litt lost på dette selv og lillegutt er nummer to. :P Men hittil når vi har dratt på besøk, tur i vogna osv, har jeg tatt på han hentesett eller en tykk dress. Kjøpte en varm, men litt tynnere dress igår.

Godt å høre at det ikke bare er meg! Men takk for gode svar. Vi ble i aller høyeste grad klokere :)

Jeg fikk marsbarn sist, brukte da vinterpose, dyne og baby hadde bare body, strikkejakke og strømpebukse på seg (var minus grader), aldri brukt tjukk dress på den nyfødte :-) Pakker heller et ekstra teppe inn i soveposen :-)

Har kjøpt inn luer, og så har jeg en fleecedress i 62. Men det er litt varmt for den nå, så har bedt min mor å kjøpe inn en dress (ull eller lignende i 56). Har nesten strikket ferdig ull/bomullsdress i 3 mnd som han får etter hvert :)

Back
Topp