Tynn slimhinne

Param20

Blir kjent med forumet
Hei, er litt fortvila og lurer på hva dere tenker om dette.. Vi har hatt to innsett, et fersk og et frys, negativt på første og kjemisk på andre. Nå er vi i gang med nytt fryseforsøk men slimhinnen blir ikke tykk nok. Bruker Estradot plaster og Progynova. Dette har ikke vært noe problem med de to første forsøkene. Sist jeg var inne for sjekk virket det også som slimhinnen var blitt tynnere, fra rundt 6,5 til 5,5?? Er nå nesten en mnd siden denne syklusen startet, så hvis slimhinnen ikke er 7 på onsdag blir det avbrutt.. Noen andre som har opplevd at tykkelsen har gått feil vei? Tips til hva som kan gjøres for å forbedre situasjonen? Takknemlig for alle innspill!
 
Hei, forstår veldig godt fortvilelsen din. Jeg forteller bare om hva som fungerte for meg, og jeg trengte litt god tid på meg, så jeg startet noen uker før forsøk/medisiner med lavkarbodiett og null sukker. Virkelig streng diett. Det var tøft, og spiste mye olivenolje, ost, egg, majones, salami, pølser, rent kjøtt og fisk. Minimalt med grønnsaker, men det var for det meste der karbohydratene isåfall kom fra. I tillegg tok jeg Silicea kapsler og e-vitamin tilskudd. Dette endret tydelig slimhinnen min, og den ble aldri så tykk som den gangen jeg gjorde dette. Jeg ble gravid, men mistet i SA. Er nå gravid i uke 9, og gjorde det samme før forsøk denne gangen også, hadde ikke like streng lavkarbodiett, men sukkerstopp. Håper slimhinnen din er tykkere denne gangen så forsøket kan gjennomføres. Lykke til!:Heartred
 
Jeg er litt i samme båt som deg. Sliter veldig med tynn slimhinne. Fikk innsett forrige syklus etter progynova og estradot. Da tok jeg siliceagel og e-vitaminer i tillegg. Det ble dessverre negativt. Denne syklusen hadde jeg de samme medisinene, men droppet silicea og e-vit og endte med avbrutt forsøk pga for tynn slimhinne. Vet ikke om det var utslagsgivende, men skal definitivt tilbake på de to ved neste runde igjen.
 
Hei og takk for svar!! Villig til å prøve det meste! Tar nå e-vitamin og L-arginin kjøpt på helsekost, men tror det er for sent denne runden uansett. Ser også det står mye om acetylcystein på engelskspråklige nettsider, noen som har erfaring med det?
 
Hei og takk for svar!! Villig til å prøve det meste! Tar nå e-vitamin og L-arginin kjøpt på helsekost, men tror det er for sent denne runden uansett. Ser også det står mye om acetylcystein på engelskspråklige nettsider, noen som har erfaring med det?

hvordan gikk dette for deg? Min slimhinne går bare tilbake igjen..
 
hvordan gikk dette for deg? Min slimhinne går bare tilbake igjen..

hei!! Gammel tråd som jeg oppdaget nå. Dette forsøket ble avbrutt, ble gravid med innsett i naturlig syklus (slimhinne 7mm) men endte i MA. Hvordan har det gått for deg?
 
hei!! Gammel tråd som jeg oppdaget nå. Dette forsøket ble avbrutt, ble gravid med innsett i naturlig syklus (slimhinne 7mm) men endte i MA. Hvordan har det gått for deg?

Brukte estradot, progynova og cyclogest. Slimhinnen ble ikke tykkere enn 6,5. den var cirka 5,9-6,1 på innsett. Er i uke 10 nå.
Leit å høre om MA for deg , men det er håp på tynn slimhinne.
 
hei!! Gammel tråd som jeg oppdaget nå. Dette forsøket ble avbrutt, ble gravid med innsett i naturlig syklus (slimhinne 7mm) men endte i MA. Hvordan har det gått for deg?
Kan også oppdatere med at jeg hadde innsett på slimhinne på 6,4 før sommeren og nå er i uke 27. Ser jeg helt har glemt å oppdatere tråden med at jeg ble gravid på neste innsett. Gikk på de samme medisinene som Sjof. Tok i tillegg både l-arginin og silicea uten at det ser ut til å ha hatt effekt, slimhinnen var fremdeles tynn ved innsett. Festet seg heldigvis likevel!
 
Kan også oppdatere med at jeg hadde innsett på slimhinne på 6,4 før sommeren og nå er i uke 27. Ser jeg helt har glemt å oppdatere tråden med at jeg ble gravid på neste innsett. Gikk på de samme medisinene som Sjof. Tok i tillegg både l-arginin og silicea uten at det ser ut til å ha hatt effekt, slimhinnen var fremdeles tynn ved innsett. Festet seg heldigvis likevel!

Misunner deg som er kommet så langt.
Jeg spurte deg i en annen tråd hvordan du trappet ned? Jeg har ikke turt å slutte enda 10+2
 
Misunner deg som er kommet så langt.
Jeg spurte deg i en annen tråd hvordan du trappet ned? Jeg har ikke turt å slutte enda 10+2
Svarte jeg ikke? Trodde jeg hadde svart! 10+2 er du helt trygg altså, da har morkaken tatt helt over:happy: så anbefaler å bare trappe ned gradvis nå, lover deg… det er så deilig å slippe alle medisinene!

Og ja, de der første ukene er ikke gøy! Jeg slappet nok ikke helt av før jeg begynte å kjenne bevegelse, skulle ønske jeg hadde klart det før! Men tror det er lurt å heller prøve å håndtere den redselen på annen måte enn medisiner kroppen din og lille ikke trenger :Heartred
 
Svarte jeg ikke? Trodde jeg hadde svart! 10+2 er du helt trygg altså, da har morkaken tatt helt over:happy: så anbefaler å bare trappe ned gradvis nå, lover deg… det er så deilig å slippe alle medisinene!

Og ja, de der første ukene er ikke gøy! Jeg slappet nok ikke helt av før jeg begynte å kjenne bevegelse, skulle ønske jeg hadde klart det før! Men tror det er lurt å heller prøve å håndtere den redselen på annen måte enn medisiner kroppen din og lille ikke trenger :Heartred

Ja.. men finner på nett at man vet ikke helt nøyaktig når den tar over. Trappet du ned på cyclogest eller bare kuttet den? Mener å huske du trappet ned progynova?
 
Ja.. men finner på nett at man vet ikke helt nøyaktig når den tar over. Trappet du ned på cyclogest eller bare kuttet den? Mener å huske du trappet ned progynova?
Jeg trappet ned på alt:hilarious: turte ikke slutte brått på noe annet enn estradot (sluttet på den tidlig i uke 9 tror jeg). Gynekologen anbefalte også nedtrapping på progesteron, fordi brå slutt i enkelte tilfeller kan gi litt livmorskramper. I og med at jeg hadde blødninger ønsket vi å unngå det.

Kan jo også bare si at jeg hadde en TUL 9+6 pga en større blødning. Den viste et aktivt foster og gynekologen nevnte at det var et tegn på velfungerende morkake. Så det beroliget meg nok også endel. Det var vel da jeg begynte å trappe ned, og så var jeg vel helt medisinfri en uke senere.
 
Jeg trappet ned på alt:hilarious: turte ikke slutte brått på noe annet enn estradot (sluttet på den tidlig i uke 9 tror jeg). Gynekologen anbefalte også nedtrapping på progesteron, fordi brå slutt i enkelte tilfeller kan gi litt livmorskramper. I og med at jeg hadde blødninger ønsket vi å unngå det.

Kan jo også bare si at jeg hadde en TUL 9+6 pga en større blødning. Den viste et aktivt foster og gynekologen nevnte at det var et tegn på velfungerende morkake. Så det beroliget meg nok også endel. Det var vel da jeg begynte å trappe ned, og så var jeg vel helt medisinfri en uke senere.

ja, har tenkt å trappe ned selv. Kuttet du en cyclogest først i noen dager og en progynova i noen dager osv?
 
ja, har tenkt å trappe ned selv. Kuttet du en cyclogest først i noen dager og en progynova i noen dager osv?
Jepp. Kuttet progynova en tablett om gangen, gikk noen dager på det før jeg kuttet neste. På cyclogest kuttet jeg også en om dagen og gikk vel en liten uke på en om dagen før jeg kuttet den siste!
 
Jeg ble gravid naturlig med 4 mm endometrium.. Med lite folikkler og uten påvist eggløsning. Så det går visst det også:bored: Fødsel om et par dager:hilarious:
 
Back
Topp