Tynn slimhinne. Grunnen til jeg ikke kan bli gravid?

Jeg har aldri hatt tykkere slimhinne enn 5mm når jeg har vært hos gynekolog. Hun sa jeg ikke ville bli gravid pga det, men 1,5 uke senere hadde jeg positiv test. Samme med nr 2.
Nå prøver vi på nr 3 og jeg har fremdeles slimhinne på 5 mm, helt til denne gang! Jeg startet på E-vitamin etter jeg leste at det kunne hjelpe på slimhinnen og denne gang var den på 6,6mm 1 uke før el :)
Denne bruker jeg Screenshot_20240816_081224_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240816_081127_Samsung Internet.jpg

Nå har jeg fått innsett på tirsdag med slimhinne på 3,8 3 gang på fryseforsøk å det har ikke satt seg på forsøk 1 og 2… noen siste råd? Vurderer akupunktur, er det for sent? Har og en time til lymfedrenasje massasje på mandag. Usikker om det er bra eller dårlig? Vil så gjerne få det til snart etter 4 år med prøving

Nå har jeg fått innsett på tirsdag med slimhinne på 3,8 3 gang på fryseforsøk å det har ikke satt seg på forsøk 1 og 2… noen siste råd? Vurderer akupunktur, er det for sent? Har og en time til lymfedrenasje massasje på mandag. Usikker om det er bra eller dårlig? Vil så gjerne få det til snart etter 4 år med prøving
Hvorfor har du innsett på så tynn slimhinne, har de sagt noe om det? Hvor får su behandling?
Du burde fått østrogen, enten piller, krem eller plaster, det bygger slimhinnen.

De har prøvd alt i mange mnd og sykluser… tatt biopsi, finner ingenting galt… har gått på plaster, 10mg proginova, klexane, cyklogest og prulutex. Skal fortsette med d nå.
Har gått på medisin i 2 år av og på. Alt mulig.. så de tror min slimhinne ikke blir tykkere..

De har prøvd alt i mange mnd og sykluser… tatt biopsi, finner ingenting galt… har gått på plaster, 10mg proginova, klexane, cyklogest og prulutex. Skal fortsette med d nå.
Har gått på medisin i 2 år av og på. Alt mulig.. så de tror min slimhinne ikke blir tykkere..
Hvor mange plaster fikk du? Har de prøvd å gi både plaster/krem og piller i kombinasjon?
Ikke alle responderer på piller da de omdannes i leveren.
Jeg har på det meste fått 4 plastre som skulle byttes hver 3 dag.

Fikk bare 1 plaster som byttes hver 3 dag. Ja har lite bivirkning av medisinen så føler ikke d kan virke så bra. Nå er det 3 stk proginova + cyklogest morgen og kveld + prolutex sprøyte på kveld + klexane. Burde jeg fortsette med plaster tro? Eller er det for sent nå? Skal ta test på fredag

Hvor ligger frøyaklinikken?

Jeg bruker estrogel istedenfor progynova siden sistnevnte har gitt så mye bivirkninger (angst, hjertebank, konstant migrene, følte meg helt ustabil). Har slitt med tynn slimhinne, men nå har den respondert ganske greit på det, går på 3 pumpetrykk. Er fortsatt i startfasen men den gikk fra 4mm til 5,6mm på 2 ukers tid.

Men, har et spmål: er det noen andre som bruker estrogel som har fått angst/nerver?

Nytt innsett idag. Har gått på e-vitamin + var Til sjekk etter sist å skar små snitt i slimhinnen. Den var 8mm idag, så nå krysser jeg fingrene å tær å alt. Håper så inderlig det sitter nå. Noe jeg bør gjøre for å øke sjansen for det skal sette seg?

Back
Topp