Tynn grøt velling?

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
M

Mam

Guest
Lille e snart 3 mnd. Han får bare me no, å han sover ikke på natta. Han får rikelig me mat, men han blir liksom ikke mett virke d som. Har hørt flere som har begynt me tynn velling rundt 2,5 mnd... Ka tenke dokker om at vi prøve d så tidlig, å e d noen som har begynt me d?

Jeg ville ventet.. Er veldig tidlig og tarmene er jo ikke helt utviklet enda.. Kan være flere grunner til våkne netter.. Prøv å gi mer mat på kveld hvis du ammer eller øk mengden litt på mme.. Iallefall rådfør deg med hs el lege først

Jeg ville ventet, spesielt hvis problemstillingen er at han ikke sover hele natta..? For det er ikke å forvente at en så liten en skal gjøre det.... Går han fint opp i vekt? Er han tilfreds? Det kan jo være at han trenger litt ekstra kos og nærhet, evnt. et sugebohov? Bruker han smokk? Hva med å øke måltidene? Ville i hvertfall ha forhørt meg med helsesøster, evnt. lege før oppstart. Dere kan jo ende opp med nattevåk pga vondt i magen også hvis han ikke tåler det... Håper dere finner ut av det!

Jeg måtte begynne å gi velling tidlig med førstemann. Jeg begynte med 2-3 teskjeer hver kveld. Og det var nok til at han roet seg ned og begynte med å spise hver 4 time igjen.
Og han fikk rikelig med melk, virket bare som han ikke ble helt mett.

Min spiser også mye, men våkner hver time/hver andre time på natten og er desperat etter mat. Har gjort dette i 2 uker nå. Skulle gjerne gitt han noe ekstra, men vil forsøke å vente til han er 4mnd.

Det ville jeg aldri gjort, det er ikke bra for babyen så tidlig. Hvorfor tror du han ikke blir mett?

Det ville jeg aldri gjort, det er ikke bra for babyen så tidlig. Hvorfor tror du han ikke blir mett?
Fordi han sovne litt under måltide, skvett til når d e tomt. Sovne kansje i noen min ijæn, åsså e d ut me tunga, spis på hender/fingra åsså kjenne æ ijæn "sulten hylinga" hannes
Å viss æ da lage en liten skvett melk til han roe han sæ, men så e han sulten ijæn etter 30 min eller 1 time...

Jeg ville ventet, spesielt hvis problemstillingen er at han ikke sover hele natta..? For det er ikke å forvente at en så liten en skal gjøre det.... Går han fint opp i vekt? Er han tilfreds? Det kan jo være at han trenger litt ekstra kos og nærhet, evnt. et sugebohov? Bruker han smokk? Hva med å øke måltidene? Ville i hvertfall ha forhørt meg med helsesøster, evnt. lege før oppstart. Dere kan jo ende opp med nattevåk pga vondt i magen også hvis han ikke tåler det... Håper dere finner ut av det!
Han sover ikke i d hele tatt på natta... Han går fint opp i vekt ja. Å han bruke sutt. Vi har økt måltidan, men han får fortsatt ikke ro i kroppen å blir mett. Men ja, æ håpe å d :)

Hva med å blande biiiiittelitt av den grøten for 4mnd babyer i melk på flaske om kvelden, ikke nok til at det blir grøt, fortsatt helt flytende men litt mer mettende kanskje:-) Hullet på flasken må sikkert være litt større siden melken blir tykkere, men jeg skal forsøke dette når hun blir 3 mnd om ei uke nå fordi hun sover dårlig om natten.
Om det ikke hjelper mye på sovingen, så kan det i alle fall begynne å venne den lille magen på de nye stoffene i grøten og gjøre at babyen tar grøt lettere senere <3

Last edited:
Hva med å blande biiiiittelitt av den grøten for 4mnd babyer i melk på flaske om kvelden, ikke nok til at det blir grøt, fortsatt helt flytende men litt mer mettende kanskje:-) Hullet på flasken må sikkert være litt større siden melken blir tykkere, men jeg skal forsøke dette når hun blir 3 mnd om ei uke nå fordi hun sover dårlig om natten.
Om det ikke hjelper mye på sovingen, så kan det i alle fall begynne å venne den lille magen på de nye stoffene i grøten og gjøre at babyen tar grøt lettere senere <3
Har begynt me d på kvelden no. 3 skjeer, å d går vældi fint. Blanne d me mme i ei skål å gir han. D e helt flytanes da. No sover han som en stein, å d e så hærli! :)

Har begynt me d på kvelden no. 3 skjeer, å d går vældi fint. Blanne d me mme i ei skål å gir han. D e helt flytanes da. No sover han som en stein, å d e så hærli! :)
Så bra ☺
Slik var det med min første, fikk tre skjeer velling og begynte å spise hver 4 time igjen. Det er så gått når de er fornøyde ☺

Hadde vært skeptisk til å begynne med det så tidlig... men jeg bare ammer, og tenker og håper jeg kan gjøre det til hun er 6måneder :)

Hadde vært skeptisk til å begynne med det så tidlig... men jeg bare ammer, og tenker og håper jeg kan gjøre det til hun er 6måneder :)
Va å d, men no e vi begynt å d går vældi bra :) vi måtte begynne me d fordi d va ikke nok me bare mme lenger. Han veks så fort å e emn stor gutt å har godt å slektes på. Han e ikke 3 mnd engang å bruke 68 i body no :o

Va å d, men no e vi begynt å d går vældi bra :) vi måtte begynne me d fordi d va ikke nok me bare mme lenger. Han veks så fort å e emn stor gutt å har godt å slektes på. Han e ikke 3 mnd engang å bruke 68 i body no :eek:
Oi, såpass ja... Mi er snart 12uker og bruker fortsatt litt 56, men skal begynne med 62 nå som fortsatt er litt stort! Men hun ble født ei uke for tidlig og var bare 2990g da!

Oi, såpass ja... Mi er snart 12uker og bruker fortsatt litt 56, men skal begynne med 62 nå som fortsatt er litt stort! Men hun ble født ei uke for tidlig og var bare 2990g da!
Ja, ikke sant... Vårres gutt veide 3865g å han kom 3 daga før :) syns han bare veks å veks å blir større for kvær dag! :p

Back
Topp