Tyngre dager?!

H27

Gravid for første gang
Januarhula 2014
Er det bare meg som merker at nå som jeg nærmer meg halvveis i svangerskapet (på fredag) så føles alt litt tyngre? Jobb, gjøremål etc. Er så vanvittig sliten på jobb om dagen. Jobber i barnehage, da, så har jo en godt over gjennomsnittet aktiv jobbhverdag, men allikevel går det virkelig an å være sååååå sliten?!?

Kjenner på det samme... er helt skutt når jeg kommer heim.. jobber og i bhg, ped.leder... kipt å ikke ha noe energi når jeg kommer heim!

• Liker
Reactions: H27
Jeg er kjempe sliten om dagen! Begynte egentlig på mandag.. Da var jeg 20+3. Trodde kanskje det var fordi det var mandag og jeg hadde hatt 3 dager fri.. Men jeg var kjempe sliten i går og er i dag.. Alt er veldig slitsomt og jeg har ikke veldig mye energi til overs... Håper jeg får litt av energien tilbake igjen før det blir tungt pga magen..
Jeg jobber også i bhg, men kun 50%..

• Liker
Alt kommer til å bli tyngre og tyngre. Det var iallefall det for meg med de to foregående svangerskapene. Men du må må passe deg litt som har en så tung jobb. Du har jo krav på tilrettelegging fra arbeidsgiver og evt sykmelding. Den viktigste oppgaven nå er ruging! :) Selv er jeg 80% sykmeldt..

• Liker
Jeg er sykemeldt, men ja. Jeg merker det. :P

• Liker
Alt kommer til å bli tyngre og tyngre. Det var iallefall det for meg med de to foregående svangerskapene. Men du må må passe deg litt som har en så tung jobb. Du har jo krav på tilrettelegging fra arbeidsgiver og evt sykmelding. Den viktigste oppgaven nå er ruging! :) Selv er jeg 80% sykmeldt..
Ja, er i en litt vanskelig situasjon på jobb, siden sjefen og kollegaer er litt bortskjemt med at jeg bestandig sier ja til alt og alle (arbeidsjern :P) så det regner fremdeles ekstra arbeidsoppgaver min vei. Jobber som Støttepedagog, så har ansvar for oppfølging og tilrettelegging for barn med spesielle behov i bhg. Har fått ansvar for prosjekter og ekstra barn.... Men merker at det blir litt mye, selv om jeg gjerne skulle gjort det. Hater å innrømme at oppgavene blir for overveldende :(

Åh, godt å høre at det ikke bare er meg! :) må hvile på sofaen hver dag...ikke vant til å ha det sånn :/ men skal ikke klage, fungerer jo fint på jobb/skole og kan trene. Er bare ettermiddagene hvor jeg må kollapse litt på sofaen for å holde ut ;)

Sliten her også. Jobber 100% som sykepleier og merker at det begynner å bli i tyngste laget :( Kjedelig!

Ja, er i en litt vanskelig situasjon på jobb, siden sjefen og kollegaer er litt bortskjemt med at jeg bestandig sier ja til alt og alle (arbeidsjern :p) så det regner fremdeles ekstra arbeidsoppgaver min vei. Jobber som Støttepedagog, så har ansvar for oppfølging og tilrettelegging for barn med spesielle behov i bhg. Har fått ansvar for prosjekter og ekstra barn.... Men merker at det blir litt mye, selv om jeg gjerne skulle gjort det. Hater å innrømme at oppgavene blir for overveldende :(

Si NEIIIII, jente! Flinke piker sliter seg helt ut! Du må samle krefter til etter fødselen også! Lillebebis blir påvirket av at du er sliten! Trapp ned! :)
Ingen takker flinke piker for at de sliter seg ut.
Hilsen ex flink pike ;)

• Liker
Si NEIIIII, jente! Flinke piker sliter seg helt ut! Du må samle krefter til etter fødselen også! Lillebebis blir påvirket av at du er sliten! Trapp ned! :)
Ingen takker flinke piker for at de sliter seg ut.
Hilsen ex flink pike ;)
Bra noen minner meg på det ;) mannen sier det samme, men har snart levd 27år med flinkpike-syndrom vanskelig å bare legge det fra seg. Men jeg SKAL roe ned altså, jeg lover!!!!! Haha

Ja, selv om jeg bare er hjemme, merker jeg at ting er tyngre. Er sykemeldt, sliten, kvalm og slapp, men merker det er tyngre bare å komme seg opp av sofaen eller senga... Har aldri hatt problemer med å stå opp, men nå er det dager jeg virkelig sliter, både fordi jeg heller vil ligge å hvile, og fordi det er fysisk tyngre å reise seg...

Jobber som lærer, og kjenner at 3/4 timer undervisning på rad er ganske hevvy! Selv om d "bare" er 4 dager i uka...

Jeg merker også at det begynner å bli slitsomt. Jobber 100% som sykepleier med turnus dag,kveld og natt. Men tror det er på tide å trappe ned på nattevaktene nå.

Æsj, i dag har jeg murringer i magen... Liker det ikke :( er sikkert bare livmoren som vokser igjen, men er så redd for at noe skal være galt. Vet lissom ikke helt hvor lav evt høy terskel jeg skal ha for å kontakte legen min. Er jo ikke direkte vondt, men litt sånn følelse av mensen! Burde jeg jobbe redusert?!?

Jeg er 18+3, og begynner å merke det jeg også.. Dvs at det går helt greit å jobbe 100%, å det går helt greit å ta seg av hus og hjem og alle ungene, probleme er egnetlig bare kombinasjon av begge deler :P Må innrømme at det blir en liten middagshvil så godt det lar seg gjøre etter middag, og at humøret ellers ikke er helt på topp. Hører at jeg går rundt å småkjefter på de jeg bor sammen med, særlig når det kommer til husarbeid og jeg må plukke opp etter andre :P Er nok noe mer kvass og kritiserende for tiden, særlig mot mannen, MEN det får han tåle :P Hehe :)

Har hatt det heelt fint til nå like før helgen. Jobber på kontor og sitter mye. Blir heelt galen i lysken av å sitte så mye, samt når jeg går mye og trasker så blir lysken helt krise. Er ikke direkte vondt, men blir så ømt at det blir vondt.... Håper det ikke blir værre enn dette......

Jeg merker også at det begynner å bli slitsomt. Jobber 100% som sykepleier med turnus dag,kveld og natt. Men tror det er på tide å trappe ned på nattevaktene nå.
Jeg jobber også turnus, med dag/natt/ kveld / helg. Går sv. Penger på alle nattevakter... Gravide bør ikke jobbe natt har jeg fått beskjed om. Det er belastende for kropp til vanlig og! Men alle andre vakter jobber jeg som vanlig.. Jobber i fengsel så fortsetter så lenge det er forsvarlig for baby, kollegaer og meg selv... Hvis formen holder så klart!

Jeg er så øm i korsryggen jeg, skikkelig murring til tider. Ikke direkte vondt, men ubehagelig. Skal ta det opp med jordmor den 17.september, ikke no gøøøøy. Har vært så frisk helt frem til nå :(

Back
Topp