Tygging på klær.. HJELP

Kraaka

Gift med forumet
Jeg har en sønn på snart 10 år som er helt kronisk... Han biter på høyrearmen på genserene...jakkene..skjortene sine... Jeg blir sprø!
Han blir kald og kliss våt... Og klærne blir kjempe fillete... ser jo ut som en skikkelig fillefrans!
Uansett hva jeg sier så nytter det ikke!
Han blir 10 i november så jeg har sagt at dersom han ikke slutter så må han kjøpe seg gensere for pengene han får.
Nytter ikke... tar imot tips...
Eller er det noen andre som sliter med det samme?

Han har ADHD... så er mulig det ligger noe der... Aner ikke!

kanskje ta på sånn neillakk som snaker vondt??[8|]

storebroren min spiste også på klærne sine..votter og genser ermer og hals.. fillete som fy!

men husker ikke om mamma gjorde noe spesielt for å få slutt på det..tror kanskje hun hadde belønningssystem eller noe for han.. han var sikkert 10 år han og før han sluttet.

kanskje gi litt større konsekvenser hvis han ikke slutter?

ORIGINAL: Kraaka

Jeg har en sønn på snart 10 år som er helt kronisk... Han biter på høyrearmen på genserene...jakkene..skjortene sine... Jeg blir sprø!
Han blir kald og kliss våt... Og klærne blir kjempe fillete... ser jo ut som en skikkelig fillefrans!
Uansett hva jeg sier så nytter det ikke!
Han blir 10 i november så jeg har sagt at dersom han ikke slutter så må han kjøpe seg gensere for pengene han får.
Nytter ikke... tar imot tips...
Eller er det noen andre som sliter med det samme?

Han har ADHD... så er mulig det ligger noe der... Aner ikke!

det kan være adhden ja...jeg har det og spiste opp klæra mine når jeg var liten...kan til tider sitte å tygge på de snorene på hettegenserene enda[8|][:-]

Han har holdt på slik lenge nå.. og nå er det snart vinter.. og votter og hansker kommer til å få det.. Men vi får se.. han slutter vel til slutt...! Takk for råd jenter!

Sambo har også adhd, og spiste på klærne sine når han var liten. Alt av gensere og t-sjorter ble hullete. Slutta da han var 10-11år.. Foreldra fikk faktisk en slags pengestøtte for å kjøpe klær til han! Hehe..
Hva med å ha på noe som smaker vondt? Eller gi han tyggis å tygge på istedet? Jeg vet rett og slett ikke, men håper du finner ut av det![;)]

Back
Topp