Tydelige spark i uke 15?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
i dag da jeg slo av dusjen og skulle tørke meg, kjente jeg en serie med noe som minnet om små spark. Det var rett ved siden av navlen. Kunne tydelig se at at magen på en måte bulte litt på stedet. Kan det virkelig være babyen som sparker så hardt allerede?

Jeg merket det samme når jeg var i dusjen i går. På venstre side av navlen, kjente det vibrerte på en måte. Når jeg tok på ble det sterkere! Lurer på om det var babyen, men vet ikke. Er snart 15 uker.

Jeg fødte i september i fjord og kjente også tydelige bevegelser så tidelig. Det var ingen tvil. Det vil nok bare forsette:) Det var også mulig å kjenne på utsiden i uke 16-17 om jeg husker rett. Så fantastisk å få kjenne lille knøttet i magen så tidelig <3 Mitt lille gull er 6 mnd om en uke. Helt utrolig å tenke på at for et år siden var jeg i deres fotspor.

Jeg har vært gravid en gang før, da kjente jeg det som en liten sommerfugl i uke 18. Dette kjentes mer ut som sparkene som kom mye senere, bare at de ikke var så sterke. Utrolig gøy hvis det faktisk er lille babyen jeg kjenner :love017

Sniker!!
Jeg var førstegangsfødende og kjente helt tydelig spark fra uke 14 med min :) Så det går fint an :) Kos deg med sparkene :)

Nå er jeg ikke i tvil lenger, det er virkelig babyen som lager masse liv inni magen:D Kjenner det veldig godt nesten daglig. Den ene natta fikk jeg nesten ikke sove. Det er helt fantastisk og følelsen det er å kjenne babyen kan ikke beskrives<3

Jordmora mi sa at babyen ikke er så høyt oppe i uke 15.? Jeg har kjent noe ved navelen jeg også, mn hun mente det bare var luft.. er 3.gangs.

Legen min kunne nesten bekrefte at det var babyen jeg har kjent, da hun fant hjertelyden til babyen på samme plass:-D

Jeg kjente spark både innvendig og utvendig da jeg var i uke 16. Da var det jordmor som sa det var det jeg kjente. Jeg trodde det var luft i magen :p haha

Jeg er 14+0 i dag er det liksom uke 15?
Isåfall har jeg kjent noe, men vet ikke om det bare er innbilt bevegelse :) ene gangen kjentes det ut som en liten mark med 2 ben som sprelte litt. Og andre gangen var det akkurat da jeg holdt på magen ca 5 cm under navelen. akkurat som et lite lite spark. Veldig spennende å kjenne det ordentlig ettervært. Da får en jo bekreftet om det var det en kjente :)

Sist jeg var gravid kjente jeg liv allerede i uke 13. Denne gangen kom det ikke før uke 17/18, da morkaka ligger foran

Sist jeg var gravid kjente jeg liv allerede i uke 13. Denne gangen kom det ikke før uke 17/18, da morkaka ligger foran
Ja det var tidlig :) da er det jo håp <3 har kjent flere ganger, men blir mer utydelig når jeg ikke holder hånden på magen under navelen syns jeg. Litt mer fjernt, om det går ann å si :-P

Ja det var tidlig :) da er det jo håp <3 har kjent flere ganger, men blir mer utydelig når jeg ikke holder hånden på magen under navelen syns jeg. Litt mer fjernt, om det går ann å si :-P

Ja skjønner hva du mener, akkurat som om man kjenner det bedre når man holder over :) jeg syntes det kjentes ut som om noen knipset meg forsiktig på innsiden av magen med de tidligste sparkene;) første gangen jeg kjente spark med nr 1 var jeg på kino og så varg veum, vittig syns jeg ;)

Ja skjønner hva du mener, akkurat som om man kjenner det bedre når man holder over :) jeg syntes det kjentes ut som om noen knipset meg forsiktig på innsiden av magen med de tidligste sparkene;) første gangen jeg kjente spark med nr 1 var jeg på kino og så varg veum, vittig syns jeg ;)
Ja knipse var jammen en kjempe god beskrivelse. Det var vell noe alla det jeg følte første gang også :) om jeg knipser meg forsiktig på hånda, så kjenner jeg at det var den følelsen jeg fikk :) men det har bare skjedd en gang, det er vell vanlig at det går litt tid mellom i begynnelsen ? Når er det egentlig "vanlig" å kjenne spart daglig?

Ja knipse var jammen en kjempe god beskrivelse. Det var vell noe alla det jeg følte første gang også :) om jeg knipser meg forsiktig på hånda, så kjenner jeg at det var den følelsen jeg fikk :) men det har bare skjedd en gang, det er vell vanlig at det går litt tid mellom i begynnelsen ? Når er det egentlig "vanlig" å kjenne spart daglig?

Hmm usikker når det er vanlig, jeg kjente det jo veldig mye senere med nr 2 enn nr 1, så er veldig forskjellig... Men i starten går det nok litt tid mellom en kjenner sparkene ja! tror ikke du skal forvente å kjenne det flere ganger daglig enda, men at du kjenner det hver dag er nok ikke så lenge til tenker jeg :D herlig følelse altså ❤

Har også kjent tydelige bevegelser, er snart 16 uker og andregangsfødene. Har lest at man kan kjenne liv allerede, så regner med at det ikke er innbilling :p

Har kjent litt her i et par uker, er 13+4. Sist kjente jeg i uke 14-15, da var morkaka foran. Nå er den bak. Blir tydeligere for hver uke. Tror det er fra uke 24 eller noe man skal kjenne hver dag, så vi har god tid ennå :)

jeg har kjent spark fra uke 14 ca, er andregangs da. Kjenner det veldig tydelig nå, da jeg var på oul så kunne jordmor bekrefte at hun også såg at han sparket der jeg kjente det :)

Back
Topp