Tyde et ultralydbilde?

Dutterina

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Jeg ser jo tydelig på bildet, men er det noen som vet hva de forskjellige tallene og bokstavene betyr på ultralydbildet?
ff0e73d1a730cee1282c647fe4d881ab.jpg
de tegnene til høyre i bildet, noen som vet hva de betyr?[emoji5]

Fosteret er 6,52cm fra hode til rumpe hvertfall [emoji4] ellers er jeg usikker. CRL nede i høyre hjørne betyr Crown-Rump-Length [emoji4]

Jeg ser jo tydelig på bildet, men er det noen som vet hva de forskjellige tallene og bokstavene betyr på ultralydbildet?
ff0e73d1a730cee1282c647fe4d881ab.jpg
de tegnene til høyre i bildet, noen som vet hva de betyr?[emoji5]

Uten at jeg er noen ultralydekspert, så tror jeg at mye av det som står i øvre høyre hjørnet handler om hvilken protokoll ultralydapparatet kjører på. Hvilke innstillinger som er i bruk og tekniske spesifikasjoner. Sjelden relevant for andre enn andre radiologer, dersom de må sammenligne to bilder og må vite noe om selve gjennomføringen av ultralyden på forrige bilde :)

Uten at jeg er noen ultralydekspert, så tror jeg at mye av det som står i øvre høyre hjørnet handler om hvilken protokoll ultralydapparatet kjører på. Hvilke innstillinger som er i bruk og tekniske spesifikasjoner. Sjelden relevant for andre enn andre radiologer, dersom de må sammenligne to bilder og må vite noe om selve gjennomføringen av ultralyden på forrige bilde :)

Takk, da regner jeg med det stemmer :)

Ja de øverst til høyre er innstillingene og probevalg på ul apparatet :-) crl lengden på fostret fra hode til rumpe, og GA er beregnet alder, altså 12 uker og 5 dager.

Back
Topp