Helene Harefrøken
Forumet er livet
ORIGINAL: Slafselarve
Det kunne jeg fortalt deg. Jeg leste alle bøkene før jeg så filmen. Filmen er en fadese. Isabella-karakteren er tolket helt feil. Hun er smart og vittig, om enn litt klossete. Ikke totalt hjelpeløs og nevrotisk sånn som hun blir fremstilt i filmen.. I tillegg, skal liksom Isabella være veldig pen, men det syns jeg ikke hun er. Jeg er også skuffet over Rosalie. Hun bli beskrevet så strålende i boka at det var en skuff at hun som spiller henne er så "ordinær" i forhold til det jeg hadde sett for meg. Også var det mange scener fra boka som ville gjort seg godt på film som de ikke har tatt med. Nei, filmen var en gedigen skuffelse. Filmskaperne hadde heller ikke lykkes med å legge seg på en hovedlinje i boka (sånn som de gjorde med f.eks LOTR og Harry Potter), men prøvde å få med litt av alt, noe som resulterte i et sammensurium og et rot.
Det er jeg helt enig i!
Inntrykket av Rosalie i boken er jo at hun liksom er den aller peneste av alle, skuespilleren er jo pen(men normalt pen ikke noe spesiell) men ikke på den måten Rosalie er beskrevet som i boken.