Twilight bøkene/filmen?

ORIGINAL: Slafselarve

Det kunne jeg fortalt deg. Jeg leste alle bøkene før jeg så filmen. Filmen er en fadese. Isabella-karakteren er tolket helt feil. Hun er smart og vittig, om enn litt klossete. Ikke totalt hjelpeløs og nevrotisk sånn som hun blir fremstilt i filmen.. I tillegg, skal liksom Isabella være veldig pen, men det syns jeg ikke hun er. Jeg er også skuffet over Rosalie. Hun bli beskrevet så strålende i boka at det var en skuff at hun som spiller henne er så "ordinær" i forhold til det jeg hadde sett for meg. Også var det mange scener fra boka som ville gjort seg godt på film som de ikke har tatt med. Nei, filmen var en gedigen skuffelse. Filmskaperne hadde heller ikke lykkes med å legge seg på en hovedlinje i boka (sånn som de gjorde med f.eks LOTR og Harry Potter), men prøvde å få med litt av alt, noe som resulterte i et sammensurium og et rot.

Det er jeg helt enig i!

Inntrykket av Rosalie i boken er jo at hun liksom er den aller peneste av alle, skuespilleren er jo pen(men normalt pen ikke noe spesiell) men ikke på den måten Rosalie er beskrevet som i boken.

Jeg er egentlig veldig spent på hvordan New Moon og Eclipse blir på film, det er jo en ny regissør for hver film og han som skal regissere Eclipse har tidligere regissert både thrillere og skrekkfilmer.

Her er det litt ang. den femte boken:
Den femte boken i serien(er vel enda usikkert om den kommer til å bli fullført eller ei) ble lekket på nettet og forfatteren har valgt å legge ut en stor del av boken for lovlig nedlasting. Boken er Edward sin versjon av Twilight(som de som har lest Twilight kan trygt laste ned og lese dette) og kan leses her(hvor det står Midnight sun partial draft): http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html

Har lest de tre første bøkerne nå på norsk og venter spent på neste bok som kommer i november på norsk!!

Jeg vart også veldig skuffet av filmen....og det med at vampyrene var så umåtelig vakre....det syntes jeg de ikke var..! Og de har jo mostolket bella litt syntes jeg!! ¨
Må nesten ha med meg film nr 2 som kommer i november...håper jeg ikke blir like skuffet den gangen!![8|]

Back
Topp