Twilight bøkene/filmen?

Helene Harefrøken

Forumet er livet
Noen andre som liker dem? Jeg har enda ikke sett filmen, men er akkurat ferdig med første bok. Syntes den var veldig bra. Er i god gang med New Moon nå.

Noen som vet om det blir film av alle bøkene eller er alle bøkene i den ene filmen?

Edit: Nå har jeg lest de tre første bøkene og sett Twilight filmen, sistnevnte var jeg mildt sagt skuffet over, måtte skrive av meg litt skuffelse i bloggen he he.Den lange avhandlingen ligger her Twilight filmen vs. Twilight boken - http://gronneskoger.blogspot.com/2009/04/twilight-filmen-vs-twilight-boken.html

Den femte boken i serien(er vel enda usikkert om den kommer til å bli fullført eller ei) ble lekket på nettet og forfatteren har valgt å legge ut en stor del av boken for lovlig nedlasting. Boken er Edward sin versjon av Twilight(som de som har lest Twilight kan trygt laste ned og lese dette) og kan leses her(hvor det står Midnight sun partial draft): http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html

har ikke lest bøkene, bare sett filmen. De skal visst lage filmer av alle bøkene, så da har vi noe å se frem til [:D]

det kommer 3 Twilight filmer[:D] gleder meg!
skal begynne å lese bøkene til sommeren jeg.

Jeg er stor fan av Harry Potter og Ringenes Herre og sånne fantasibøker, vil disse bøkene interessere meg og kanskje? [:)]
Er på desperat leting etter noe morro å lese for tiden..

ORIGINAL: Booberella

Jeg er stor fan av Harry Potter og Ringenes Herre og sånne fantasibøker, vil disse bøkene interessere meg og kanskje? [:)]
Er på desperat leting etter noe morro å lese for tiden..

Jeg elsker også Harry Potter!! Stor fan![:D]
Har ikke lest bøkene Twilight, bare sett filmen, den var ihvertfall kjempebra![:)]

Har sett filmen og elsker den[:D]Gleder til de andre filmene kommer!
Tror jeg skal lese bøkene også[:)]

Jeg har kun sett filmen, bra den[;)]

Har sett første filmen flere ganger hehe...og akkurat ferdig med bok nr 4.. gleder meg til å se film nr 2 seinere i år.Liker veldig godt måten forfatteren Stephenie Meyer skriver på..har lest bøkene på engelsk da

Har lest alle 4 bøkene, og likte dem ganske godt...Gleder meg VELDIG til å lese hele Midnight Sun(Twilight med Edward som forteller) har bare lest de første 12 kapittlene(etter at SM la dem ut selv)[:)] Filmen er også søt!

Gleder meg veldig til New Moon kommer i november! Glad Lautner IKKE byttes ut og håper virkelig det er en STOR aprilspøk at Pattinson byttes ut! Det holder med en Disney stjerne i Twilight...

http://www.stepheniemeyer.com/newmoon_movie.html

Står i alle fall ingenting om det her, og Seth (Forfatterens bror) oppdaterer ofte..

Vil også anbefale twilightmoms som forum, det offisielle forumet er oversvømt av småjenter som bare vil snakke om hvor deilig Edward er..eller hvor teit edward er, fordi det er Jacob som er deilig. Dessuten spør de bare de samme tingene om og om igjen

http://www.twilightmomsforums.com/

Åssen sjanger er disse bøkene?
Hvor mange er det?
Hva heter de?Forfatter?

Åssen sjanger er disse bøkene? Fiction/Fantasy. Det er i hovedsak en historie om kjærlighet og tennåringer, men involverer vampyrer og indianske"varulver" [;)] Mye forviklinger og følelser

Hvor mange er det? Det er foreløbig 4 bøker, 5 er påbegynt.

Hva heter de? Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn (Midnight Sun)

Forfatter? Stephenie Meyer

www.stepheniemeyer.com

Jeg er helt besatt [8D] Leste ut New Moon på 24 timer. Nå er jeg snart halvveis i Eclipse.. 

Da har jeg sett filmen og jeg syntes ikke den var bra, har skrevet litt hvorfor i bloggen min:
http://gronneskoger.blogspot.com/2009/04/twilight-filmen-vs-twilight-boken.html

ORIGINAL: Tinkaling

vi har sett filmen og syns den var dårlig. mye feil hadde filmen også. man kunne ofte se stroppen i ryggen når han fløy osv. skikkelig teit[8D]

Det var også en del dårlig skuespill. Selv om kanskje det som skjer i en film ikke er i nærheten av hva som kan skje i virkeligheten så er det jo meningen man skal tro det er mulig akkurat når man ser filmen. Denne filmen fikk meg verken til å føle det ene eller det andre og det er jeg skuffet over.

Har lest de tre første bøkerne nå (på engelsk), og elsker de[:D] Men filmen ble jeg litt skuffa over.. Likte absolutt ikke hun som spiller Bella og den var rett og slett tam. [&:] 

Jeg har også lest de på engelsk, er redd for å gå glipp av noe om jeg skulle lest den norske oversettelsen.

Jeg så filmen først, og ble gledelig overrasket. Har nå rast gjennom de 3 første bøkene, og er halvveis i siste bok. Har storkost meg, synes bøkene er bra skrevet jeg. Men, synes (foreløpig) at bok 4 er unødvendig og litt dum/rar. Så, her må ting skje for at jeg skal like den.

Men hehe, sett tilbake så er det selvsagt mye fra bøkene som burde vært med i filmen. Kanskje greit å se filmen først egentlig. [:D]  

ORIGINAL: DeLady

ORIGINAL: Labambie

http://www.filmweb.no/filmnytt/article207946.ece

[:(][:(][:(][:(] Krysser fingrene for at dette er en aprilspøk..

Det var vel en spøk håper jeg? [&:]

Noen som reagerer på denne saken? vel.....ARPILSNARR!

Hilsen Filmweb =)

dette sto på bunnen av den linken [:D]

selv så jeg filmen før jeg leste boka, og ble helt forelska i den. slukte bøkene i løpet av ei uke. (ble lite søvn den uka ja.... alenmor på en 1åring i tillegg så mesteparten av lesingen ble gjort på kvelden og utover natta[8D]) selvsagt er bøkene bedre, bøkene er alltid bedre. men jeg personlig liker filmen. ja, det er mye som er forandret, lagt til og tatt fra, men slik er det jo alltid. synes forsåvidt det er helt ok jeg, så lenge det fremdeles er samme historien spiller det i grunnen liten rolle for meg om bella og jacob møtes hjemme hos henne eller på la push osv. men alle må få lov til å ha sin egen mening[:)]

Det kunne jeg fortalt deg. Jeg leste alle bøkene før jeg så filmen. Filmen er en fadese. Isabella-karakteren er tolket helt feil. Hun er smart og vittig, om enn litt klossete. Ikke totalt hjelpeløs og nevrotisk sånn som hun blir fremstilt i filmen.. I tillegg, skal liksom Isabella være veldig pen, men det syns jeg ikke hun er. Jeg er også skuffet over Rosalie. Hun bli beskrevet så strålende i boka at det var en skuff at hun som spiller henne er så "ordinær" i forhold til det jeg hadde sett for meg. Også var det mange scener fra boka som ville gjort seg godt på film som de ikke har tatt med. Nei, filmen var en gedigen skuffelse. Filmskaperne hadde heller ikke lykkes med å legge seg på en hovedlinje i boka (sånn som de gjorde med f.eks LOTR og Harry Potter), men prøvde å få med litt av alt, noe som resulterte i et sammensurium og et rot.

Back
Topp