Tvillingvogn

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Vi får to tette med 18mnd mellomrom så vil kjøpe tvillingvogn. Vurderer å kanskje kjøpe brukt da den sikkert ikke blir brukt så lenge, men lurer på om noen vet om tvillingvogner ofte er bestillingsvare fra butikker? Blir også veldig glad for tips til god tvillingvogn:). Den må ha god trillekomfort,ikke ta så stor plass når den er lagt sammen også må den ha to kalesjer:).

Har samme problemet, må ha vogn siden det blir 23 mnd imellom men blir nok ikke så mye lenger enn 6 mnd. Eneste de anbefaler og viser frem på butikkene er jo de dyreste bugaboo og stokke. Blir nok å finne en brukt på nettet, følger tråden din om noen har noen gode tips ;)

Søskenvogn er nok mye bestillingsvare ja.
Jeg fikk beskjed om det iallfall. Trenger også søskenvogn med 21 mnd mellom. :-)

Her jeg bor er det lite brukt å kjøpe, men du kan jo være heldig! :-)
Tenk over om du ønsker at barna sitter i tog, eller ved siden av hverandre.
Ønsker du å kunne snu sittedel mot deg, eller er det greit å sitte fra deg?
Håndbrems eller ikke?

Det er ikke så altfor mye å velge i når du bare finner ut hvilke kriterier du har for vognen. :-)
Lykke til i jakten! :-)

Ja fine vogner det men litt vel mye penger for en vogn man skal bruke i kanskje bare 6mnd som du sier. Tenkte kanskje jeg kunne få tak i en bugaboo brukt,men de som selger brukt skal jo ha så veldig mye for de også. Det var en vogn jeg så noen her inne tipset om,men husker ikke hva den heter(kan finne ut) som man har barna etter hverandre og som kan brukes som enkeltvogn etterpå. Den virket litt genial:).

Vurderte å ha barna som tog i starten jeg og, men siden sønnen min kan være veldig avhengig av å se meg innimellom tenkte jeg det blir lettest å ha de ved siden av hverandre. Ser veldig fin ut den, tenker bare på hvordan det er å trille med de forhjula, få gode tester av tvillingvogn der ute :/

Vurderte å ha barna som tog i starten jeg og, men siden sønnen min kan være veldig avhengig av å se meg innimellom tenkte jeg det blir lettest å ha de ved siden av hverandre. Ser veldig fin ut den, tenker bare på hvordan det er å trille med de forhjula, få gode tester av tvillingvogn der ute :/

Nei da er det kanskje ikke en løsning med sånn vogn for deg. Vi har TFK nå så sønnen min er vant til det:). Ja spørs hvordan den er på vinterføre da men. Vi har en mamas og papas enkeltvogn og understellet på denne ser ganske likt ut som den og den er jeg veldig fornøyd med:). Hadde egentlig bestemt meg for at jeg ville ha vogn med barna ved sidna hverandre,men likte egentlig den vogna her litt:). Men må nesten undersøke litt ordentlig før man kjøper:).

Søskenvogn er nok mye bestillingsvare ja.
Jeg fikk beskjed om det iallfall. Trenger også søskenvogn med 21 mnd mellom. :)

Her jeg bor er det lite brukt å kjøpe, men du kan jo være heldig! :)
Tenk over om du ønsker at barna sitter i tog, eller ved siden av hverandre.
Ønsker du å kunne snu sittedel mot deg, eller er det greit å sitte fra deg?
Håndbrems eller ikke?

Det er ikke så altfor mye å velge i når du bare finner ut hvilke kriterier du har for vognen. :)
Lykke til i jakten! :)

Ja det er viktig å tenke over de ulike kriteriene. Det viktigste for meg er at det er god trillekomfort og at den er lett å håndtere. I tillegg er det viktig at man kommer til under vogna og at sittedelen er lang da jeg allerede har en lang gutt:). Sikkert noen kriterier jeg har glemt men man må nesten se og prøve litt. Synd at ikke butikkene har alle disse vognene i butikken for er jo greit å undersøke ordentlig før man kjøper:).

Lykke til med vognjakten du også:).

Ja det er viktig å tenke over de ulike kriteriene. Det viktigste for meg er at det er god trillekomfort og at den er lett å håndtere. I tillegg er det viktig at man kommer til under vogna og at sittedelen er lang da jeg allerede har en lang gutt:). Sikkert noen kriterier jeg har glemt men man må nesten se og prøve litt. Synd at ikke butikkene har alle disse vognene i butikken for er jo greit å undersøke ordentlig før man kjøper:).

Lykke til med vognjakten du også:).
Der jeg tittet måtte de vise fram i katalog!
Det er ikke helt det samme som å ta og føle på!
God trillekomfort er jeg veldig enig i.
Det samme med størrelsen, siden vi må få den inn i bagasjerommet, og gjerne ha plass til noen handler også! :-)

Vi får ca 25 mnd mellom barna og har kjøpt Phil&Teds søskenvogn brukt. Denne kan brukes som sportsvogn alene, eller med søskensete slik at man får med seg begge barna. Tar liten plass, både sammenslått i bil og oppslått. Syntes det virket upraktisk og klumpete å ha ungene ved siden av hverandre.. Kommer ikke til å bruke søskenvogna veldig mye, men kjekt å ha til og fra barnehagen, i helger og ferier f.eks.

http://www.jollyroom.no/produkter/phil-teds-classic-søskensete-svart1

Anbefaler boogaboo for to. Kan tilpasses ettersom det er en eller to i vogna. Har tre venninner som har denne. Tar liten plass også.

Vi hadde phils&teds sist gang (to tette), men den var ikke god å trille og ingen av barna likte å sitte "bakerst".

Jeg har TFK twinner twist duo til tvillingene. Kan brukes som søskenvogn. Jeg elsker den. Veldig lett å kjøre. To svingbare hjul framme, gode hjul slik at du kan kjøre i terreng også. Håndbrems, som er helt genial! Har akkurat lagt min ut for salg på Finn nå siden gutta ikke trenger vogn lenger. Må lage plass til neste vogn.

Jeg har TFK twinner twist duo til tvillingene. Kan brukes som søskenvogn. Jeg elsker den. Veldig lett å kjøre. To svingbare hjul framme, gode hjul slik at du kan kjøre i terreng også. Håndbrems, som er helt genial! Har akkurat lagt min ut for salg på Finn nå siden gutta ikke trenger vogn lenger. Må lage plass til neste vogn.

Har TFK enkeltvogn selv og er relativt fornøyd med den,men er noen ting jeg syns er litt irriterende. B.la at det er veldig vanskelig å komme til under vogna. I tillegg syns jeg glidlåssystem i fht heving og senking av rygg er litt tungvint, særlig når barnet blir tyngre. Ellers er det en fin vogn,men lurer litt på å kanskje gå for en vogn jeg kan bruke som enkeltvogn etterpå:). Må nesten bare se litt:). Kjekt med tips:).

Anbefaler boogaboo for to. Kan tilpasses ettersom det er en eller to i vogna. Har tre venninner som har denne. Tar liten plass også.

Vi hadde phils&teds sist gang (to tette), men den var ikke god å trille og ingen av barna likte å sitte "bakerst".

Takk for tips:). Ja bugaboo er veldig fin så har kikka litt på den og kunne jeg valgt fra øverste hylle hadde det nok blitt den. Det er jo også en vogn man kan bruke som enkeltvogn etterpå, men som nevnt syns jeg den blir litt i overkant dyr. De som selger den brukt skal også ha veldig mye for den:/.

Den så veldig fin ut:). Litt lik bugaboo egentlig,men vet du om denne kan justeres noe inn sånn som bugaboo kan? Ser vel egentlig ikke sånn ut kanskje.
Usikker på hvilken justering du tenker på, men ser ut som mountainbuggyen kan justeres med mange muligheter, med bag, sete forover, bakover, bilstol osv. Men mulig det er deler som må kjøpes ved siden av. Slo fra meg tanken på en type søskenvogn for sønnen min blir 3 når spiren kommer, og han hater allerede å sitte i vogn, så her blir det ståbrett til eldstemann i stedet :)

Usikker på hvilken justering du tenker på, men ser ut som mountainbuggyen kan justeres med mange muligheter, med bag, sete forover, bakover, bilstol osv. Men mulig det er deler som må kjøpes ved siden av. Slo fra meg tanken på en type søskenvogn for sønnen min blir 3 når spiren kommer, og han hater allerede å sitte i vogn, så her blir det ståbrett til eldstemann i stedet :)

Jeg tenker på justering i bredden sånn at du kan bruke den som singelvogn også. På bugaboo kan du det,men ser vel kanskje ikke ut som du kan det på den her. Var allikevel en veldig fin vogn:). Det er ikke lett det her med vogn altså:). Nei da skjønner jeg at du ikke kjøper tvillingvogn. Blir bare 18mnd mellom mine så jeg må nok det,men kan nok hende jeg må investere i et ståbrett etterhvert. Ikke helt sikker på hvor lenge de pleier å sitte i vogn. Det er vel også veldig individuelt. Derfor jeg også kunne tenkt meg en vogn jeg kan bruke som singelvogn etterpå,føler jeg får litt mer igjen for pengene. Men har allerede to vogner hjemme og en i bhg da så er vel ikke så veldig farlig med oss;).

Jeg tenker på justering i bredden sånn at du kan bruke den som singelvogn også. På bugaboo kan du det,men ser vel kanskje ikke ut som du kan det på den her. Var allikevel en veldig fin vogn:). Det er ikke lett det her med vogn altså:). Nei da skjønner jeg at du ikke kjøper tvillingvogn. Blir bare 18mnd mellom mine så jeg må nok det,men kan nok hende jeg må investere i et ståbrett etterhvert. Ikke helt sikker på hvor lenge de pleier å sitte i vogn. Det er vel også veldig individuelt. Derfor jeg også kunne tenkt meg en vogn jeg kan bruke som singelvogn etterpå,føler jeg får litt mer igjen for pengene. Men har allerede to vogner hjemme og en i bhg da så er vel ikke så veldig farlig med oss;).
Ja nei tror nok ikke du kan gjøre den om til enkelvogn, annet en å sette inn side bag/shoppingkurv eller hva den kalles. Mulig du kan sette på standard sittedelen, men da må nok den kjøpes utenom den som er tilpasset kun halve plassen, og da blir det nok fort dyrt!

Ja er nok veldig forskjellig fra barn til barn om hvor lenge de vil sitte i vogn. Men sønnen min ble fort bevisst på "at han er stor gutt" når det kom yngre barn inn i bhg, så nå går han ved siden av vogna der sammen med de store barna, og da skal det ikke være noen forskjell hjemme. Hvis jeg tar med vogn ender vi begge oftest opp med å gå å dytte på en tom vogn :p

Ja nei tror nok ikke du kan gjøre den om til enkelvogn, annet en å sette inn side bag/shoppingkurv eller hva den kalles. Mulig du kan sette på standard sittedelen, men da må nok den kjøpes utenom den som er tilpasset kun halve plassen, og da blir det nok fort dyrt!

Ja er nok veldig forskjellig fra barn til barn om hvor lenge de vil sitte i vogn. Men sønnen min ble fort bevisst på "at han er stor gutt" når det kom yngre barn inn i bhg, så nå går han ved siden av vogna der sammen med de store barna, og da skal det ikke være noen forskjell hjemme. Hvis jeg tar med vogn ender vi begge oftest opp med å gå å dytte på en tom vogn :p

Nei den kan nok ikke det,men den var ganske fin også var den jo like smal som enkeltvogna:).

Ja blir spennende å se hvor lenge han vil sitte i vogn. Derfor er det jo sånn sett dumt å kjøpe en veldig dyr tvillingvogn. Hvis ikke det skulle komme en tredje mann også etterhvert da;).

Back
Topp