Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei hei! Lurer på om det er noen her som venter tvillinger?
Så spennende! Har ikke fått vite enda, var så overrasket at jg glemte å spørre om noe som helst. Får vite neste gang håper jeg! Venter på innkalling fra sykehuset.Er det eneggede eller toeggede du venter ???
Vi skal på ultralyd på fredag om en uke håper på at nr 4 ikke blir 4&5 men har å en mistanke pga tidlig test , tidlig sjuk å høy HCG som legen sa litt i høyeste lage så kan jo bli spennende
Er det eneggede eller toeggede du venter ???
Vi skal på ultralyd på fredag om en uke håper på at nr 4 ikke blir 4&5 men har å en mistanke pga tidlig test , tidlig sjuk å høy HCG som legen sa litt i høyeste lage så kan jo bli spennende
Var på 33000 og det var ca uke 4 trur jeg den 23 desember hadde jeg 5000ca i HCG å den 30 hadde jeg 33000 å noe .....
Er ikke klok på de tallene der, vet ikke hva som er "vanlig"Var på 33000 og det var ca uke 4 trur jeg den 23 desember hadde jeg 5000ca i HCG å den 30 hadde jeg 33000 å noe .....
Skal inn på Ultralyd fredag så får vel vite da![]()
Sniker litt fra septemberJeg fikk toeggede tvillinger i 2010 og er nå gravid på nytt. Det var ikke planlagt, så vi er "nervøs" for at det kan bli tvillinger igjen. Har tidlig ul 10 feb men tiden går ueeeendelig sakte! Men jeg har selv prøvd å finne ut hvor stor sjansen er for at vi får to igjen så har lest en del om tvillinger.
Eneggede er ikke arvelig. Det er usikkert hvorfor det skjer, og er sjeldent.
Toeggede er arvelig. Jeg trodde at det kom fra min mor siden de sir at det følger morssiden. Men vi har kun eneggede tvillinger på morssiden og familien er stor!
Men derimot min far er toegget! Han kan naturligvis ikke få tvillinger selv, men han kan gi genet videre. Altså til meg! På min farsside har vi heller ikke mange tvillingpar, så det slår ikke ut så ofte tydeligvis.
Men ting som alder, overvekt/pcos, type prevensjon før graviditet har også mye å si.
Tvillinger er jo fantastisk å få, men i vårt tilfelle med 2 som skal begynne på skole til høsten og med termin i starten av september, så hadde det vært enklest med 1 altså!Jeg fikk eneggede i 2007, nå er jeg sååååååå spent på hvor mange jeg får. Herremiiiiin!!!
Ja det er magisk. Har to jenter som snart er 9 år, og det er så stas og de har så mye glede av hverandre.Tvillinger er jo fantastisk å få, men i vårt tilfelle med 2 som skal begynne på skole til høsten og med termin i starten av september, så hadde det vært enklest med 1 altså!
Min samboer har en del tvillinger i familien sin. Hans søskenbarn er en søskenflokk på 6 jenter der det er to tvillingpar. Begge er toeggede. De fikk tvillinger som nr 2,3 og nr 5,6.Sniker litt fra septemberJeg fikk toeggede tvillinger i 2010 og er nå gravid på nytt. Det var ikke planlagt, så vi er "nervøs" for at det kan bli tvillinger igjen. Har tidlig ul 10 feb men tiden går ueeeendelig sakte! Men jeg har selv prøvd å finne ut hvor stor sjansen er for at vi får to igjen så har lest en del om tvillinger.
Eneggede er ikke arvelig. Det er usikkert hvorfor det skjer, og er sjeldent.
Toeggede er arvelig. Jeg trodde at det kom fra min mor siden de sir at det følger morssiden. Men vi har kun eneggede tvillinger på morssiden og familien er stor!
Men derimot min far er toegget! Han kan naturligvis ikke få tvillinger selv, men han kan gi genet videre. Altså til meg! På min farsside har vi heller ikke mange tvillingpar, så det slår ikke ut så ofte tydeligvis.
Men ting som alder, overvekt/pcos, type prevensjon før graviditet har også mye å si.
Vi har forresten bare 1 i min mageMin samboer har en del tvillinger i familien sin. Hans søskenbarn er en søskenflokk på 6 jenter der det er to tvillingpar. Begge er toeggede. De fikk tvillinger som nr 2,3 og nr 5,6.
Gratulerer med baby da <3Vi har forresten bare 1 i min mage
Har inntrykk av at det arvelige ligger på det å få eneggede, mens toeggede er mer tilfeldig.. pcos kan gi større mulighet kanskje..? siden man da ofte modner mer enn 1 egg, men disse har ofte problemer med å overhodet bli gravide..
Ellers mener jeg å ha hørt at det å bli eneggede mest kommer fra far...