tvillinger

linnjune

Glad i forumet
noen som har følelse på tvillinger da? å noen som vet om det er noen forskjell med tvillinger til å begynne med? svangerskapstegn tenker jeg på....[:D]

kjeder meg [8D]

Jeg tror ikke, men håper. [;)]

Mener jeg har hørt at man har forsterkede tegn om det viser seg å være fler inni der.

jeg håper også litt på tvillinger[:D] hadde vært litt koselig....

Nei, det tror jeg ikke. Det er ingen tvillinger i hverken min eller mannens familie, så vi satser på at bare dukker opp en baby[8D]

Jeg har veldig lyst på tvillinger :)
Siden jeg ble gravid med pergo er sjansen større også. Men jeg tror ikke det er mer en en der inne.

Det må være veldig koselig med to. Tenk så mye glede de vil få av hverandre. Men også rimelig skremmende synes jeg da!! [:D]

Jeg har en følelse av at det er tvillinger der inne, men sambo mener at det er bare fordi jeg har så lyst til at der skal være to...han har helt sikkert rett [8D]

ORIGINAL: solisolden

Jeg har veldig lyst på tvillinger :)
Siden jeg ble gravid med pergo er sjansen større også. Men jeg tror ikke det er mer en en der inne.

Samma her. Tatt pergo så større sjangse. Har PCOS som også gir større sjangse. Er ingen tvillinger i min familie, men i mannen min sin. Men det tror jeg ikke har noe å si så lenge det er jeg som går gravid og ikke han, hehe. I morgen får jeg kanskje se om det er en, to eller tre der inne. [;)] I forrige uke var jeg sikker på at det var 2 for jeg synes jeg hadde såååå sykt med symptomer her, men jeg tror det ikke helt nå lenger. Tror mye av de forsterkede gravid symptomene mine var bivirkninger fra "gravid"-medisiner jeg tar...

Søstern min fikk tvillinggutter som førstegangsgravid, guttene er nå 2 år. Det har vært en skikkelig tøff tid for søstern og hennes samboer da guttene skrek mye og var veldig urolige som spedbarn, på et tidspunkt var jeg overbevist om at jeg aldri skulle ha barn etter å ha opplevd søsterns situasjon. Da guttene var rundt 5 mnd ble det konstantert at de hadde KISS. Søstern min var helt fortvila i og med at ingen hadde informert dem om dette tidligere[&:] Utrolig dårlig av helsepersonell syns jeg som innehar fagkunnskapen. Guttene gikk til flere behandlinger hos manuellterapeut og ble som "nye" etter endt behandling. Det er først i den senere tid at søstern og hennes samboer virkelig har kunnet gledet seg over guttene. Guttene har utrolig mye glede av hverandre men de krangler mye også [;)]

ORIGINAL: Luelle

Søstern min fikk tvillinggutter som førstegangsgravid, guttene er nå 2 år. Det har vært en skikkelig tøff tid for søstern og hennes samboer da guttene skrek mye og var veldig urolige som spedbarn, på et tidspunkt var jeg overbevist om at jeg aldri skulle ha barn etter å ha opplevd søsterns situasjon. Da guttene var rundt 5 mnd ble det konstantert at de hadde KISS. Søstern min var helt fortvila i og med at ingen hadde informert dem om dette tidligere[&:] Utrolig dårlig av helsepersonell syns jeg som innehar fagkunnskapen. Guttene gikk til flere behandlinger hos manuellterapeut og ble som "nye" etter endt behandling. Det er først i den senere tid at søstern og hennes samboer virkelig har kunnet gledet seg over guttene. Guttene har utrolig mye glede av hverandre men de krangler mye også [;)]

Huff ja, jeg tror tvillinger fort kan bli veeeeeldig slitsomt! Selv om det sikkert er dobbelt kos når det er kos også da. [:)] Men hører fra andre tvillingmødre at det fort kan bli sånn at en er våken når den andre sover og omvendt.

Nei, satser på en av gangen jeg, gitt. Dattera mi har/hadde KISS hun og, og bare utenom det så er det jammen mye jobb med en også!! [:)] Jeg har iallefall ikke savna en til samtidig får en si! [;)]

ORIGINAL: Luelle

huff da... hørtes jo forferdelig tungt ut....

jeg håper det er en inni der, men har hatt prøverør og satt inn to så er jo en stor sjans for at det er to siden jeg ikke har blødd noe enda... [&:] kjenner jeg får skikkelig panikk innimellom for at det er to eller flere inni der... hadde vært kjekt å tatt blodprøve med hcg for å se hvor høy den er. Lenge til UL 22.september...

ORIGINAL: brownie*

er jeg den eneste som håper det bare er en??[8D][8D][8D] holder med en [:D]

Nei jeg håper også at det bare er en[:)]
Syns det er arbeid nok med en baby på gangen......tror jeg hadde falt i gulvet om jeg hadde fått vite det var 2 [&:]

synes det er koselig uansett jeg.... så lenge spiren/spirene er friske så er alt i orden[:D]

ORIGINAL: brownie*

er jeg den eneste som håper det bare er en??[8D][8D][8D] holder med en [:D]

Ånei du[;)]
Jeg tror jeg dævver hvis det er to inni der.
[:o]

Tvillinger kan sikkert være hærlig.. MEN jeg hadde dødd om jeg hadde fått tvillinger..

Det er mulig tvillingforeldre får ekstra energi eller noe.. Men jeg var helt død etter å ha tatt bilder av 2 hærlige gutter på 19 mnd...
Jeg måtte jo bare le, der de løp på tå rundt omkring, og var kjempe fornøyde.... men gud hvor krevende....

Jenta mi er ganske snill og rolig, men har tidvis vært litt 'krevende..' F.eks fra 6 uker til 3 mnd så amma jeg omtrent hver time, halvannen..på DAGTID. Men om kvelden våkna hu bare hver 3.time... og fra 3 til 7 mnd, så var det sjelden hu likte å ligge for seg selv å leke... ble veldig fort frustrert..

Her hjalp bæringen dog, for da virka det som hu følte hu fikk nok nærhet når vi bar, og derfor etterpå kunne leke litt for seg selv. Men bortsett fra det, så er hun ei kjempejente, og jeg tror nok jeg har hatt det forholdsvis lett og greit forhold til mange andre..

Men derfor så tenker jeg at med tvillinger, så har du to unger som skal ammes på forskjellige tidspunkt, de våkner ikke nødvendigvis likt, sover ikke nødvendigvis likt, du må ha tvillingvogn, eller bære den ene.. menmen.. dette går jo kun på det 1.året..

Det er mulig det blir kjekkere etterhvert.. men altså..
tvillingforeldre... - RESPECT!!! [:)]

Mannen sier han har på følelsen det er tvillinger eller trillinger!! Jeg nøyer meg med en jeg da. [:D] Bestemoren min var toegget tvilling, men etter det har det ikke vært noen tvillinger i vår familie.

Veit ikke om æ har lyst på to, sånn egentlig, men trur det kunna vært veldig spennende å utfordrende (æ like en god utfordring) hehe..
Så kan si at det gjør ikke nå om dem finn to, men trur det e "best" med en...sånn t å begynn me.. kanskje...

Æ har tanta som e tvillinga på mamma si side,å har ei tante som har tvillinga på pappa si side.. Å gubben har onkla som e tvillinga... Så veit ikke helt kordan oddsan e ?

Men vi finn det vell ut etterhvert uansett :)

Alle små e velkommen i mitt hus allfall[:D][:D]

Nå som jeg allerede har vært på 1. ul så må jeg si at det bare så ut som at det var en inni meg. [8D]

Back
Topp