Tvillinger

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Hei hei :) er det mange i denne gruppa som venter tvillinger? Kanskje flere som har funnet ut av det?

Jeg venter tvillinger. Lure på hvordan jeg skal bruke de 17 ukene ekstra... Tenker mannen får være hjemme litt i starten. Hva gjør dere?
Her kommer mannen til å være hjemme i 2 uker etter fødsel, de ekstra ukene tar jeg da det passer best i forhold til jobben hans :) Setter veldig pris på at vi hvertfall får 2 uker sammen ettersom vi har ei på 4 og snart 3 år også, ser for meg at det blir hektisk med kveldsstell og levering i barnehagen med to nyfødte alene.

Jeg venter tvillinger. Lure på hvordan jeg skal bruke de 17 ukene ekstra... Tenker mannen får være hjemme litt i starten. Hva gjør dere?
Mye info på tvillingforeningen!:) der sto dette om fedre, at mange arbeidsgivere gir de to ukene far får, dobbelt opp når det er tvillinger så det kan være lurt å høre om, da kan man om far får den permisjonen med lønn plutselig få 20 dager ekstra sammen hjemme uten å bruke ekstra ukene. Jeg tror vi skal være sammen hjemme en stund men at far da bruker av fedrepermisjonen slik at vi kan fordele de ekstra ukene som vi vil på slutten!:)

Vedlegg

• 069A3CCA-AAE7-4F67-8B74-49BF8C3C2AF8.png
    069A3CCA-AAE7-4F67-8B74-49BF8C3C2AF8.png
    1,1 MB · Visninger: 9
Hvordan type tvillinger venter dere? Vi venter dvda tvillinger, antar toegget da:) hvordan er oppfølgingen der dere bor?

Hvordan type tvillinger venter dere? Vi venter dvda tvillinger, antar toegget da:) hvordan er oppfølgingen der dere bor?
Vi venter også dcda tvillinger, hver sin morkake og fostersekk. Mest trolig toegget, blir spennende å høre kjønn :) Er hos jordmor hver 3-4 uke nå etter uke 12. Ordinær ul i uke 18+3, og skal på ul på sykehuset jeg skal føde uke 24. Får ikke føde på sykehuset her jeg bor så må reise 2 timer. (Har født de to andre der også, pga keisersnitt med nr 1) hyppigere ul etter uke 24 og kontroll hver uke etter uke 30 hos jordmor. Det er det jeg har blitt fortalt hittil. Hva med deg?

Vi venter også dcda tvillinger, hver sin morkake og fostersekk. Mest trolig toegget, blir spennende å høre kjønn :) Er hos jordmor hver 3-4 uke nå etter uke 12. Ordinær ul i uke 18+3, og skal på ul på sykehuset jeg skal føde uke 24. Får ikke føde på sykehuset her jeg bor så må reise 2 timer. (Har født de to andre der også, pga keisersnitt med nr 1) hyppigere ul etter uke 24 og kontroll hver uke etter uke 30 hos jordmor. Det er det jeg har blitt fortalt hittil. Hva med deg?
Ser jeg skrev feil men ja dcda tvillinger :) en i familien min fikk vite det var toegget men nå når barna er et halvt år tok de dna ettersom ungene er så like, å de var enegget selv med hvert sitt anlegg i magen :)
Så god oppfølging du får! Jeg var hos jordmor sist uke å fikk ikke time igjen før om 6uker! Syntes det var lenge.. JM sa ikke noe om ekstra oppfølging hos henne, bare at jeg skal oftere til sykehuset enn ellers. Jeg har mitt nærsykehus 2timer unna og det jeg må føde på 80mil unna!! Så jeg tenkte kanskje av den grunnen jeg skulle oftere til JM men kanskje det blir oftere etter neste kontroll.
Er du i full jobb? Jeg var noe sm tidligere i svangerskapet, men er nå tilbake men usikker hvor lenge jeg klarer å stå i full jobb.

Ja, stemmer, de kan jo være eneggede selv om de har hvert sitt anlegg i magen :) vi er veldig heldige med både kontroller og ul her vi bor, samt barselavdelinga kan jeg ikke få rost nok av! Så lenge tvillingene er friske og ikke kommer for tidlig får vi reise hjem og være på sykehuset her etter fødsel. Ja, 6 uker var lenge! Det blir sikkert hyppigere på slutten vil jeg tro:)Du har veldig lang reisevei til fødested, skal ikke klage på 2 timer her. Har du hatt rask fødsel før?
Jeg har jobbet gradert fra uke 8 ca, og bare jobber 30% nå. Har fått så høyt stoffskifte så de anbefaler å ta det med ro frem til denne har stabilisert seg.

ja, raskere enn normalt mener jeg de sa sist på sykehuset. Så tenker jeg blir sendt til sykehuset en god tid i forveien.
Jeg vurderer å gå ned til 50% nå, fordi jeg synes det begynner å bli tungt! De siste dagene har jeg begynt å merke en slags rar hjertebank i halsen som kommer å går..

ja, raskere enn normalt mener jeg de sa sist på sykehuset. Så tenker jeg blir sendt til sykehuset en god tid i forveien.
Jeg vurderer å gå ned til 50% nå, fordi jeg synes det begynner å bli tungt! De siste dagene har jeg begynt å merke en slags rar hjertebank i halsen som kommer å går..
Ja, det forstår jeg da :) Lurt og ikke slite seg ut helt! Begynner du å få stor mage? Min er ganske stor blitt, føles ut som jeg er i uke 28 og ikke 18.
Ubehagelig med hjertebank, hadde det en del i starten, men roet seg ned nå. Håper det bare er for en kort periode for deg.

Ja, det forstår jeg da :) Lurt og ikke slite seg ut helt! Begynner du å få stor mage? Min er ganske stor blitt, føles ut som jeg er i uke 28 og ikke 18.
Ubehagelig med hjertebank, hadde det en del i starten, men roet seg ned nå. Håper det bare er for en kort periode for deg.
Ja, jeg har å fått ganske stor mage! Men kjenner ikke liv ennå, synes det er rart å ha så stor mage å ikke kjenne liv. For sist når den var så stor så kjente jeg godt liv :happy: kjenner du liv?

Ja, jeg har å fått ganske stor mage! Men kjenner ikke liv ennå, synes det er rart å ha så stor mage å ikke kjenne liv. For sist når den var så stor så kjente jeg godt liv :happy: kjenner du liv?
Bra det er flere med stor mage :Heartred Jeg har kjent liv daglig i litt over ei uke nå, ser det så vidt utenpå hvis jeg følger med. Kan hende det har noe med morkakeplasseringen som gjør at du ikke kjenner noe? Har både fremre og bakre vegg denne gangen.Det kan jo variere fra svangerskap til svangerskap hvor tidlig man kjenner det også. Har du barn fra før?

Har ikke ennå vært på ul så usikker på morkake! Jeg har en fra før som er 7år, så lenge siden jeg var gravid! Men vil kjenne!!

Back
Topp