Tvillinger

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
vi var jo på TUL i går og fant ut at det ikke bare var én, men TO små babyer inni magen <3 vi er selvsagt litt i sjokk, men også veldig glade!

Så lurer jeg på om noen andre har vert gravid med tvillinger her inne, og hvordan det er å være gravid med to i forhold til en.

Kan man automatisk velge om de skal bli født vaginalt eller med keisersnitt?
 
Gratulerer! Kan ikke hjelpe deg med resten, jeg har bare gått med en av gangen. Men jeg har tvilling nevøer, og vet dere har mye dobbel lykke i vente ❤️
 
Gratulerer❤️ Dobbel lykke❤️
 
De tvillingmødrene jeg kjenner har født vaginalt. Det kommer sikkert an på hvordan de ligger? Sikkert best å snakke med jordmor om det:) Er vel snart spørrerunde her inne på forumet?
 
Sniker litt i fra februar :p Først av alt; Gratulere så mye med to små på vei! :Heartred
Ut i fra det jeg har fått vite fra leger og jordmødre hittil så kommer det veldig an på hvordan tvilling 1 ligger. Dersom tvilling 1 ligger i hodeleie skal det ikke være noe problem å føde naturlig, selv om tvilling 2 måtte ligge i seteleie. Men om tvilling 1 ligger i seteleie, vil de mest sannsynlig bli tatt med keisersnitt.
Det vil nok også komme an på hvordan type tvillinger det er og hvordan utviklingen deres:) Dette er i alle fall praksisen på sykehuset hvor jeg skal føde. Det kan være andre rutiner andre plasser, så det er nok best å høre med legene når du er på kontroll :) Kan dessverre ikke fortelle så mye om forskjellen mellom å være gravid med en, kontra to da dette er våres første. :shy:
 
vi var jo på TUL i går og fant ut at det ikke bare var én, men TO små babyer inni magen <3 vi er selvsagt litt i sjokk, men også veldig glade!

Så lurer jeg på om noen andre har vert gravid med tvillinger her inne, og hvordan det er å være gravid med to i forhold til en.

Kan man automatisk velge om de skal bli født vaginalt eller med keisersnitt?

Gratulerer med to på vei !! Så fantastisk koselig :dummy::dummy1::Heartred
 
Er gravid 35+5 med eneggede tvillingjenter, førstegangs, hsr gått greit, mye oppfølging, her ligger tv1 i sete og på mitt sykehus vil du prøve vaginal sllikavel:) men skal få epidural tillfelle hastesnitt, blir igangsetting senest 37+3 da de deler morkake. Selve graviditeten har gått fint for meg.

Ikke vært noe kvalm, vokst jevnt, lagt på meg ca 24 kg , mest mage. Hadde en greie i uke 24, hvor vi måtte på riksen to ganger i uken frem til uke 32 siden de var redd for ttts:) men det ble ikke mer med det og ellers har slt gått fint:)

Så du kan glede deg og ikke noe vits å Google noen ting:) og bare følge med på legene:) jeg googla sltformye så vært skremt 2/3 sv svangerskapet og det er helt unødvendig:) kos deg masse og se frem til å møte de:)
 
Gratulerer så mye med tvillingsvangerskap :Heartred:Heartred dobbel spenning og dobbel lykke.

naboen min har tvillinggutter på 1 år. Hun fødte vaginalt og det gikk helt fint men Hun var mye sykemeldt i svangerskapet.
 
Så spennende . Gratulerer ☺️ Var hos legen idag for å ta blodprøve men vi prøvde også med tidlig ultralyd men er for tidlig til å se noe der. Skal tilbake i slutten av uke 12 som er om 7 uker . For er bare 4 +6 nå. Så spent om det er bare en eller to der. Har en datter fra før på 2 år ❤️
 
Back
Topp