Tvillinger!?

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Noen som TROR de kan være gravid med Tvillinger? Vært det før? Ligger til familien?

Ingenting som tilsier det her, men forrige svangerskap startet med Tvillinger. Det fant vi ut pga jeg tok tul pga blødninger. Så blødningene var den ene babyen som ikke utviklet seg og gikk til grunne. Håper virkelig ikke det er tvillinger denne gangen. :p. Ingenting som tilsa det sist mtp sterke tester eller strekere symptomer. Så er nok mange som får seg en skikkelig overaskelse på ul helt uvitende.
 
Noen som TROR de kan være gravid med Tvillinger? Vært det før? Ligger til familien?

Ingenting som tilsier det her, men forrige svangerskap startet med Tvillinger. Det fant vi ut pga jeg tok tul pga blødninger. Så blødningene var den ene babyen som ikke utviklet seg og gikk til grunne. Håper virkelig ikke det er tvillinger denne gangen. :p. Ingenting som tilsa det sist mtp sterke tester eller strekere symptomer. Så er nok mange som får seg en skikkelig overaskelse på ul helt uvitende.

Min graviditet denne gangen startet også med tvillinger. Satte inn to embryoer og så to fostersekker på tidlig ul. På neste ul hadde utviklingen til den ene stoppet opp. Var en blanding av skuffet og lei meg over å ha mistet den ene og lettet over at det ikke ble risikosvangerskap. Tenker fortsatt litt på at det kunne vært to, er litt vemodig.
 
Vi snakket om dette i går faktisk. Er tvillinger i familien. Hadde vært koselig om det var to da [emoji5]
 
Jeg har hatt en magefølelse på tvillinger, fordi jeg testet positivt så tidlig og hadde tidlig høye hcg-nivå. Men vi har ingen tvillinger i familien noen av oss, så sjansen er vel veldig liten. Blir uansett spennende på UL!
 
Jeg har hatt en magefølelse på tvillinger, fordi jeg testet positivt så tidlig og hadde tidlig høye hcg-nivå. Men vi har ingen tvillinger i familien noen av oss, så sjansen er vel veldig liten. Blir uansett spennende på UL!
vi har heller ikke tvillinger i familien, men både jeg og svigerinna har opplevd det samme nå ( må jo være på fars siden da). Men skal vel litt vel mye til for at det skjer 2 ganger , og må strengt tatt si at tvillinger er ikke noe vi ønsker nå som vi venter på nr 4.. Hadde det vært nr 2 eller 3 er det litt anderledes :p men slikt kan man jo ikke velge...
 
Jeg har en følelse på tvillinger her, uten å si hvorfor! Bare føler på det! Det er heeeeeelt ok men en baby [emoji6][emoji106]
 
Her blir det garantert tvillinger (min største frykt!!). Fikk jo en ny festeblødning ved ikm og etter positiv test!! :O avventer spent til UL neste uke....
 
Testen tidligere positivt denne gangen her og har mye sterkere kvalme en sist. Sist gikk jeg gravid med gutt og de sier kvalmen kan være verre med jente også. Så da får vi bare se. Har bestemt oss for å ta tidlig ultralyd uke 12. Sånn som vi gjorde med 1. mann også før vi deler det med verden...
Gjør meg egentlig ingen ting å få tvillinger, eneste er at jeg er student og det ville blitt litt vanskeligere å få ting til å gå rundt da, men vi klarer jo det meste.
 
Jeg har 5 par tvillinger min kvinnesiden i familien min (kusiner, nieser/nevøer). Tror ikke jeg noen gang skal ha tvillinger.
 
Har blitt spådd at jeg skal få tvillinger - av flere o_O har heller aldri testet positivt før etter ikm før, men det har jeg nå :wideyed: tiden vil vise. Vi har tvillinger i slekten på begge sider, men det er langt ut(søskenbarn og tremenninger).
 
Jeg har lest at tvillinggenet er på morens side av familien, at det ofte hopper over en generasjon, og jo eldre man er jo mer sannsynlig er det å få tvillinger.

Min mor er tvilling, så sånn sett er det jo to ting som taler for tvillinger. Jeg tror ikke alderen har noe å si før man er i midten av tredveårene, så der er jeg utenfor med god margin. I tillegg har jeg nærmest nada symptomer, så tror ikke det er to inni her. Om det er det, skal det nok gå fint, men det passer litt dårlig [emoji85]
 
Jeg har lest at tvillinggenet er på morens side av familien, at det ofte hopper over en generasjon, og jo eldre man er jo mer sannsynlig er det å få tvillinger.

Min mor er tvilling, så sånn sett er det jo to ting som taler for tvillinger. Jeg tror ikke alderen har noe å si før man er i midten av tredveårene, så der er jeg utenfor med god margin. I tillegg har jeg nærmest nada symptomer, så tror ikke det er to inni her. Om det er det, skal det nok gå fint, men det passer litt dårlig [emoji85]

Det stemmer at det er fra mors side. Eneggede tvillinger er tilfeldig, mens toeggede kan "arves" pga. det er jo kvinnen som slipper flere egg.
 
Det stemmer at det er fra mors side. Eneggede tvillinger er tilfeldig, mens toeggede kan "arves" pga. det er jo kvinnen som slipper flere egg.

Det gir mening når du forklarer det sånn [emoji16]

Jeg synes strimmeltestene mine var veldig sterke, men jeg fikk 2-3 og 3 på digital på den tiden det er vanlig at man får det, så det er nok ikke tvillinger. Det kan ikke være tvillinger. Vi har ikke plass til tvillinger helt enda [emoji28] Mannen vil ha tvillinger fordi «da er vi ferdig med barn på en omgang», jeg stiller meg mer skeptisk.
 
Back
Topp