Tvillinger?

Noora27

Flørter med forumet
Septemberhjertene 2018
Heisann! Er det noen av dere som har vært på ultralyd og fått beskjed om at det er to inni der? Det er mange tvillinger i både min og min manns familie, og jeg har drømt flere ganger at jeg har to stk inni her..

Oiiii så spennende, har ikke lest at noen her på september venter tvillinger ennå.

Heisann! Er det noen av dere som har vært på ultralyd og fått beskjed om at det er to inni der? Det er mange tvillinger i både min og min manns familie, og jeg har drømt flere ganger at jeg har to stk inni her..

Jeg har også mange tvillinger i familien. Både moren min, søsken og besteforeldre.. Så vi har bestilt tidlig ultralyd om 1 uke når vi da er i uke 12 for å finne det ut.. Tenker at det er vel liten sjanse, men høyere sannsynlighet enn hos de fleste.

Det er viktig for meg å finne ut om de deler morkake eller ikke isåfall, når moren min var gravid delte de morkake, men siden de ikke visste om det og derfor ikke fikk behandlet den såkalte "tvillingtransfusjonssyndrom" døde den ene rett før de ble født. Man ser det kun på tidlig ultralyd. Vil anbefale det om du også har stor mulighet for tvillinger. Var en fryktelig trist tid i familien når det bare ble 1 levendefødt istedenfor 2.. Det står en del om det her:

https://forskning.no/medisinske-metoder-svangerskap/2012/01/omstridt-ultralyd-i-tolvte-uke

Jeg har også mange tvillinger i familien. Både moren min, søsken og besteforeldre.. Så vi har bestilt tidlig ultralyd om 1 uke når vi da er i uke 12 for å finne det ut.. Tenker at det er vel liten sjanse, men høyere sannsynlighet enn hos de fleste.

Det er viktig for meg å finne ut om de deler morkake eller ikke isåfall, når moren min var gravid delte de morkake, men siden de ikke visste om det og derfor ikke fikk behandlet den såkalte "tvillingtransfusjonssyndrom" døde den ene rett før de ble født. Man ser det kun på tidlig ultralyd. Vil anbefale det om du også har stor mulighet for tvillinger. Var en fryktelig trist tid i familien når det bare ble 1 levendefødt istedenfor 2.. Det står en del om det her:

https://forskning.no/medisinske-metoder-svangerskap/2012/01/omstridt-ultralyd-i-tolvte-uke
Så grusomt trist..
Ja, vi skal på tul på fredag så det blir spenndebedre! Jeg skal ha dette med delt morkake i bakhodet sånn hvis det blir aktuelt

Så grusomt trist..
Ja, vi skal på tul på fredag så det blir spenndebedre! Jeg skal ha dette med delt morkake i bakhodet sånn hvis det blir aktuelt

Lykke til! Jeg synes det er veldig skummelt og spennende selv om det blir 1 eller 2. :D

Om de ser at det er tvillinger ser de nok etter det med en gang og henviser videre.

Vi har også tvillinger både i min familie og samboers familie :) Vi var derfor på tidlig ultralyd i uke 9+6, og fikk der se at det hadde vært tvillinger, men at den ene hadde stoppet opp ved ca uke 8. Så her er det likevel bare 1 som kommer, men vi håper alt går fint med den :Heartred

Formen er veldig fin! Har hatt veldig lite plager, men regner med at de kommer litt senere.
Spennende. Mistenkte du at det var to eller ble det en stor overraskelse? [emoji1]

Min bestemor er tvilling, min mann sin bestefar er tvilling, har også søskenbarn som er tvillinger. Magen er allerede stor, tuller hele tiden med mannen om at jeg venter tvillinger. gjenstår og se på ul i uke 18.

Vært på ultralyd. Fantastisk opplevelse! Ble ikke tvillinger på meg denne gangen. Samboer er rimelig lettet, men jeg hadde blitt veldig glad selv. Lykke til med tvillingene <3

Back
Topp