Tvillinger?

Frk.Bestemt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Marsboerne 20 18
Av ren nysgjerrighet, er det noen som er "engstelig" for at det kan være to?

Man blir jo selvsagt glad etter at sjokket har lagt seg, men den beskjeden forandrer livet totalt.

Vi har snakket/tullet litt rundt dette. "Tenk om det er to.. hva gjør vi da?" Også ler vi det bort. Men nå er jo muligheten der.. [emoji15] Mannen har tvillinger i slekta og broren hans har tvillinger [emoji15]

Det hele ble plutselig virkelig og jeg tenker: Shit- hva om det er to?

Gleder meg til 10 august kjenner jeg! [emoji85]
 
Jeg ønsker meg mest bare én, av praktiske årsaker. Men skulle det være to, så er det også veldig hyggelig :) Tvillinger på mannens side her også, men det må vel være på morssiden hvis det skal kunne ha noen innvirkning?
 
Jeg ønsker meg mest bare én, av praktiske årsaker. Men skulle det være to, så er det også veldig hyggelig :) Tvillinger på mannens side her også, men det må vel være på morssiden hvis det skal kunne ha noen innvirkning?
Må være på morssiden for toeggade.
Eneggede er vel rein tilfeldighet?
 
Var litt engstelig for at det skulle være to, men fant bare en hvit klump i går [emoji4]
 
Tenker ikke så mye på det selv om vi begge har en del tvillinger i slektene våre.
Hcg er ikke unormalt høy, så tror nok det bare en er [emoji846]
 
Her er det tvillinger i slekta på morssiden, så litt større sjanse har vi kanskje.
Må innrømme at jeg er litt stressa på at det kan være to, iom at dette er nr 4 ;)
 
Har tvillinger på 14 mnd fra før. Toeggede! Bekymrer meg ikke så veldig over det da de ble laget på pergotime og denne kom uten noe hjelp.

Siden tvillinger er på farssiden trenger ikke dere bekymre dere for tvillinger, noe mer enn andre. Det er fra mor toeggede blir til og eneggede er en genetisk feil (egget deler seg en ekstra gang etter det er befruktet) :)
 
Last edited:
Vi har spøkt med det tidligere og har vel egentlig bare bestemt oss for at vi tar det som det kommer uansett hva det skulle være.
Ingen større risiko for tvillinger, men det er vel noe de fleste spøker litt med
 
Vi var kjempenervøse [emoji23][emoji23] Men TUL bekreftet bare 1 [emoji28]
(2stk hadde selvsagt også vert hjertelig velkommen altså, bare rent praktisk å starte med en føler vi )
 
Her hos oss er det tvillinger i slekta på begge sider, og flere av mine slektninger har spådd at det er vi som skal levere twins neste gang... Tror selvfølgelig ikke det, og det er jo i grunn EN vi har planlagt - men er litt smånervøs for ultralyden likevel :p
 
Har tvillinger på 14 mnd fra før. Toeggede! Bekymrer meg ikke så veldig over det da de ble laget på pergotime og denne kom uten noe hjelp.

Siden tvillinger er på farssiden trenger ikke dere bekymre dere for tvillinger, noe mer enn andre. Det er fra mor toeggede blir til og eneggede er en genetisk feil (egget deler seg en ekstra gang etter det er befruktet) :)

Okei, visste jeg ikke [emoji1305]
 
Er det eneggede eller toeggede dem har i slekten?
Hva var alderen til dem som fikk tvillinger (den gravide)?

Det er mange faktorer som spiller inn. Det er toeggede som er arvelig, (og det er gjerne kvinner som er bærere til denne "genetikken" siden det er kvinner som "slipper" antallet med egg). Det er også større sannsynlighet for tvillinger jo eldre moren er, siden eldre kvinner slipper gjerne flere egg pr syklus jo nærme overgangsalderen. Også er det jo (selvfølgelig) større sannsynlighet ved fertilitetsbehandling, hvis man setter opp flere embryoer av gangen.
 
Er kjempe nervøs for dette denne gangen siden jeg ble gravid 4-5 mnd etter fødsel. Og ikke hatt mens før den jeg når har tatt utgangspunkt i ved beregning av termin. Og nå ble jeg enda mer nervøs vis det er større sjanse ved høy alder. Spes om det gjelder for 37 åringer [emoji14]
 
Er kjempe nervøs for dette denne gangen siden jeg ble gravid 4-5 mnd etter fødsel. Og ikke hatt mens før den jeg når har tatt utgangspunkt i ved beregning av termin. Og nå ble jeg enda mer nervøs vis det er større sjanse ved høy alder. Spes om det gjelder for 37 åringer [emoji14]

Hehe, selvom alder kan ha noe å si, så er det jo fortsatt ganske liten sannsynlighet [emoji4]
 
Blir spennende å se når det et tid for ul[emoji28] Mamma er tvilling, men jeg har egentlig ikke på følelsen av at vi venter to[emoji12] Tenker at jeg kanskje hadde vært dårligere da? Formen er (bank i bordet) fin så langt! Bare veldig sulten og trøtt[emoji6]
 
Jeg er litt engstelig for det, for jeg har tre fra før, så liksom nok med en til. Men blir glad uasett da [emoji1]
 
Mannen min sier stadig at han ikke har noe imot om det er to på vei. Jeg merker det hadde blitt slitsomt, men greit på samme tid, hehe. Forhåpentligvis er det bare én inni der. Søsteren min er mor til tvillinger, og det virker ganske tøft innimellom. [emoji23]
 
Vi har ganske mange tvillinger i slekta både på min og min samboer sin (som selv skulle ha vært tvilling). Som første gangs fødende så hadde det vært lettest med en. Men herregud jeg kommer til å le godt om det kommer to[emoji4] og da er jeg kanskje ferdig med å få barn etter det også??[emoji23]
 
Back
Topp