Tvillinger

Jeg hadde blitt veldig sjokkert, så stressa, så litt bekymra for hvor tungt det blir, og så etter mye om og men så hadde jeg nok blitt glad :)
Før jeg fikk førstemann så tenkte jeg at det hadde vært kult med tvillinger, men ombestemte meg når han kom. Greit å få 1 om gangen har jeg kommet frem til ;)

Jeg fikk 2 sist, og det var litt sjokk å få på TUL [emoji12]
Men nå er de så store og hjelper til hjemme, så en ny runde med to hadde ikke gjort noe [emoji6]

Jeg hadde blitt glad, mens mannen min har sagt at en holder, to blir voldsomt. Det er mye tvillinger i hans familie, og jeg har hørt at det kun arver hvis det er moren som har tvillinger i slekta?

Jeg hadde blitt glad, mens mannen min har sagt at en holder, to blir voldsomt. Det er mye tvillinger i hans familie, og jeg har hørt at det kun arver hvis det er moren som har tvillinger i slekta?

Ja, det arvelige (toeggede) arves fra morssida. Eneggede er ikke arvelig, men en "mutasjonsfeil"

Jeg hadde nok blitt sjokkert, men mannen hadde nok tatt det tyngre enn meg. Men er det tvillinger så er vi ihvertfall helt ferdig! :smiley-angelic003

Helt ærlig! Jeg hadde begynnt og gråte og blitt deprimert! Har 3 barn fra før 2009-2010-2015 og jeg hadde som person ikke taklet to til , men jeg hadde ikke kunne gjort så mye med det annet en og være glad i de selvom :-)

Jeg drømte dette før positiv test, at jordmor på ordinær ultralyd sa at her er det to, jeg svarte uten å tenke meg om "så bra" og mannen satt å måpte :-P Hadde nok blitt reaksjonen på ekte å :-)

Er det fortsatt reaksjonen ;) hehe

Hadde blitt sjokka hadde det vært to der... litt skummelt og.. men hadde blitt utrolig glad når sjokket hadde lagt seg ;) :p

Er det fortsatt reaksjonen ;) hehe

He he ja ikke langt unna :-)
Hun som tok ul tidligere i dag sa åsså kan jeg bekrefte to bankende hjerter ❤ Jeg så på hun, sa er det sant også begynte jeg å gråte :-/
Sjokket er lagt seg og nå er ting bare fantastisk :-) Vet jo at svangerskap med tvillinger er risiko svangerskap så jeg vet jeg får tettere oppfølging men akkurat nå så er målet å få kvalmen vekk og få i meg mat og drikke så jeg kan dra hjem :-)

Ja, det arvelige (toeggede) arves fra morssida. Eneggede er ikke arvelig, men en "mutasjonsfeil"

Vi har ikke tvillinger i min familie så vidt jeg vet. Svogeren min og konen skulle på rett hatt to, en som ble født :-/ Hva regnes som "mutasjonsfeil"?

Det er vel også større sjanse for toeggede jo eldre man blir mener jeg å ha lest. Usikker på hvor den alderen går da..

He he ja ikke langt unna :-)
Hun som tok ul tidligere i dag sa åsså kan jeg bekrefte to bankende hjerter ❤ Jeg så på hun, sa er det sant også begynte jeg å gråte :-/
Sjokket er lagt seg og nå er ting bare fantastisk :-) Vet jo at svangerskap med tvillinger er risiko svangerskap så jeg vet jeg får tettere oppfølging men akkurat nå så er målet å få kvalmen vekk og få i meg mat og drikke så jeg kan dra hjem :-)
Håper du kommer deg hjem fort ;) går nok bra skal du se :)

Det er vel også større sjanse for toeggede jo eldre man blir mener jeg å ha lest. Usikker på hvor den alderen går da..

Jeg aner ikke :-) Er ikke grunnen til at det blir tvillinger fordi det slippes to egg eller det svømmerne som treffer to egg? Jeg er jo helt ny på detta :-P

Vi har ikke tvillinger i min familie så vidt jeg vet. Svogeren min og konen skulle på rett hatt to, en som ble født :-/ Hva regnes som "mutasjonsfeil"?

"Feilen" er at egget deler seg en gang mer enn det vanligvis gjør, noe som gjør at det blir eneggede tvillinger. En fin "feil" ;-)

Ja, toeggede er jo at man slipper to egg som begge blir befruktet. Det er hormonelt betinget. Jo eldre man er, jo dårligere er eggløsningsmekanismen. Man slipper egg litt i rykk og napp...;-) Man får også økt sjanse for tvillinger ved hormonbehandling, hvis man har noen kilo ekstra eller har tvillinger i familien.

Ja, toeggede er jo at man slipper to egg som begge blir befruktet. Det er hormonelt betinget. Jo eldre man er, jo dårligere er eggløsningsmekanismen. Man slipper egg litt i rykk og napp...;-) Man får også økt sjanse for tvillinger ved hormonbehandling, hvis man har noen kilo ekstra eller har tvillinger i familien.

Skjønner :-)

Jeg aner ikke :) Er ikke grunnen til at det blir tvillinger fordi det slippes to egg eller det svømmerne som treffer to egg? Jeg er jo helt ny på detta :p

Enegget: ett egg og en sædcelle deler sehg en ekstra gang. Ikke arvelig.

Toegget: to egg og to sædceller møtes. Arvelig fra morssiden.

Back
Topp