Tvillinger?

frkreal

Forelsket i forumet
Hvordan vet man egentlig om det er tvillinger, er det kun UL som avslører det, eller blir symptomene ekstra sterke?

Jeg er bare nysgjerrig, har ingen følelse på tvillinger selv, men det hadde nok vært et "sjokk" om det var tilfelle.
 
Kan ikke testene bli sterkere tidligere? At man produserer mer hcg? Er ikke helt sikker jeg :)

Her har vi tvillinger på begge sider, men usikker på om det er den arvelige sorten. Tviler egentlig på tvillinger uansett :)
 
Dem sier vel at testene blir sterke veldig tidlig og hcg stiger veldig fort fordi det er to spirer som produserer hcg ;) ellers så tror jeg man kanskje merker det litt uti svangerskapet om man får stor mage raskt, men utenom det er det vel endel som får seg en ultralyd overraskelse :)
 
Det var bare en tanke som slo meg. Fikk positiv test veldig tidlig føler jeg, og den steg jo veldig fort med tanke på farge. Føler man hadde hatt flere symptomer, men vi skal uansett bestille tidlig UL.
 
Jeg har også vært innom den tanken. Fikk ganske sterk positiv test 7 dager etter innsett. Men det vil jo si 9 dpo da, og testet så tidlig med førstemann også, så tror nok ikke det er noe i det:) men blir uansett spennende på ultralyd om to uker. Satte riktignok kun inn ett egg, men det sies vel sjansen er litt større for eneggede tvillinger med ivf.
 
Med yngste testet jeg positivt veldig tidlig. Fikk målt hcg verdier i blodet, og ut fra verdien så trodde lege at det var tvillinger. Hcg var altså skyhøyt ;) Var på tidlig ul, og det var bare en inni der ;)
Man kan altså ha høy hcg uten at det er tvillinger. Aberet med så høy hcg er jo at alle symptomene blir mye sterkere, og jeg var veldig dårlig det svangerskapet. Krysser alt jeg har for at det ikke blir sånn denne gangen :)
 
Kjenner ei som fekk tvillinger. Ho testa postivt seint. Så ikkje alltid det stemmer med hcg :)
 
Det hadde vært litt skrekken det... To fra før (en på 10 måneder), også plutselig tvillinger. Vet ikke om jeg hadde overlevd det jeg. :p
 
Syntes det generelt er mye tvillinger for tiden... kjenner 3 stk som alle har fått dette naturlig som "2. mann" de siste årene.. og hørt om mange flere...
 
Syntes det generelt er mye tvillinger for tiden... kjenner 3 stk som alle har fått dette naturlig som "2. mann" de siste årene.. og hørt om mange flere...
Sannsynligheten er høyere og høyere desto eldre vi blir, og kvinner i Norge venter lenge med å få barn :)
 
Back
Topp