Tvillinger?

Ja, det er sant. Sånn sett er du jo ikke "på overtid". Ja, vi bor i Tromsø. Dere også?

Nei, er jo egentlig helt etter skjema :) Bor på Bardufoss. Så blir litt lange dager her på sykhushotellet når gubben er hjemme og jeg alene her.

Nei, er jo egentlig helt etter skjema :) Bor på Bardufoss. Så blir litt lange dager her på sykhushotellet når gubben er hjemme og jeg alene her.
Ah okei. Ja ser den, blir fort kjedelig. Får håpe det blir fødsel snart da slik at du kommer deg hjem etterhvert! Artig at dere ikke vet kjønn. Det hadde jeg aldri klart!

Ja, utrolig hvor fort tiden går! Å få tvillinger er fantastisk! Skulle vi hatt flere barn, hadde jeg håpt på et par til!! Det er tøft den første tiden, men når de blir større har de alltid en venn å leke med :)

Tipsene jeg vil gi deg er og ikke ver redd for å motta hjelp. Jeg skulle absolutt klare alt selv, det resulterte til sykmelding å at pappaen måtte ta over mammapermen i en måned. Få venner, familie til å passe på eller hjelpe til i hus viss du da ikke har en samboer som kan hjelpe til mye da :)

Utnytt tiden du får på sykehuset til å øve på dobbeltamming :)

Vippestoler var et must! Må ha en plass å legge den ene, for å stelle den andre!

Tfk twinner twist Duo er ei superbra lett å bra vogn jeg anbefaler til alle som venter tvillinger! Eneste minuse er at du ikke kan sette dem opp i full sittestilling når den tid kommer, men det kan du løse med å legge puter bak ryggen :)

Og ta det med ro nå i svangerskapet. Det er ikke uten grunn til at vi med tvillinger blir sykmeldt tidligere enn andre, så kos deg ekstra på sofaen :D

Takk for supre tips :happy: var så heldig å komme over den tfk duo vognen til halv pris på barnashus, så da gikk jeg for den, kjennes veldig god ut å trille :) kjenner meg igjen med det å ville klare alt selv, da jeg gikk med første (født aug 2010) kjente jeg det akkurat sånn å det vil jeg ikke gjøre denne gangen også, har allerede tatt imot masse hjelp å kommer til å fortsette med det, spesielt til å få søvn og husarbeid, mannen er også flink :happy: dobbeltamming hører jeg mange anbefale, tenker å prioritere å samkjøre de, selv om det sikkert kan være en veldig tøff jobb i starten?
føler ikke jeg gjør annet enn å hvile jeg, så fort jeg starter med husarbeid f.eks eller kommer hjem fra butikken må jeg legge meg ned igjen, bena hovner og verker å ryggen svaier , å når jeg tar oppvasken stikker rompa ut fordi magen er i veien :laughing002 gruer meg en del til fødselen så prøver å lade opp å være uthvilt i tilfelle den starter, begynner å bli utålmodig, vil så gjerne se dem nå :happy: ser så enormt frem til den følelsen av å begge i armene å få se dem, det må bare være helt fantastisk?! :Heartred

Kommer visst litt ann på tydeligvis. Så lenge de hadde det bra var det visst ikke farlig å gå inn i uke 39. Er idag gått inn i uke 38, så er jo sånt sett i rette uka.
Bor du i Tromsø?
Er faktisk tvillingmødre som har gått hele svangerskapet ut, passert uke 40. :p

Uansett, masse tillykke! Ta imot hjelp om noen tilbyr seg og kos dere masse. Det er tøft til tider, men det blir bedre. Og det er utrolig mye glede. :)

Back
Topp