Tvillinger?

Jeg har dessverre ikke følelse av noe som helst, annet enn at jeg er gravid, men jeg skulle gjerne ønske at det var to der inne. Eller tre. ;-)

Kjenner at jeg hadde blitt veldig glad om det er to der inne :-) men har ikke mye følelse på hva som gjemmer seg der.

Her er det to... Hadde ingen anelse, men ser at mangen av symptoma mine er jo sterkare denna gongen enn sist når det berre var ein.

Her er det to... Hadde ingen anelse, men ser at mangen av symptoma mine er jo sterkare denna gongen enn sist når det berre var ein.

Så koselig!! Så du det på ultralyd? Har du bilde?? :)
Det hadde vært gøy med to, men jeg hadde nok fått passe panikk første dagene før det sank inn :p

Jeg tenker litt på at det ville vært typisk nå som dette er nr 3 og den siste...

Var litt redd for tvillinger, siden det er myyye tvillinger i familien, men var heldigvis bare en luring :P

Var litt redd for tvillinger, siden det er myyye tvillinger i familien, men var heldigvis bare en luring :P

Er det toeggede tvillinger som er i familien? Har lest at det er det som er arvelig, mens eneggede er tilfeldig.

Var SUUUUPER dårleg, ekstremt trøytt, livmora ligger høgt, masse ligament stikkingar. Sliter med hovudverk og rygg/bekken :(

Huskeregel ang tvillingar: to egga er arvelig og 1 egga er tilfeldig. MEN(!) tvillingar er KUN arvelig på mors side. Altså: Far bestemmer kjønn og mor bestemmer antall ;)

Var SUUUUPER dårleg, ekstremt trøytt, livmora ligger høgt, masse ligament stikkingar. Sliter med hovudverk og rygg/bekken :(

Huskeregel ang tvillingar: to egga er arvelig og 1 egga er tilfeldig. MEN(!) tvillingar er KUN arvelig på mors side. Altså: Far bestemmer kjønn og mor bestemmer antall ;)

Tenkte tidligere at jeg ønska tvillinger, men tror vi har mer enn nok med en om gangen. MEN jeg ville likevel syntes det var ekstra stas :)

Har en del toegga i slekta, og samboeren har mange brødre. Man kan jo fabulere om teoriene. Tviler på at det er to, men mange mener jo man er mindre dårlig om man bærer på en gutt, og jeg er relativt god form. Vi sliter skikkelig med guttenavn men må tenke hardt siden det ikke er usannsynlig at vi får er par gutter innen vi er ferdige med vår forplantningskarriere...

Hvor høyt er livmor nå. Innbiller meg at jeg kjenner den rett under navlen nå, men det kan ikke stemme ettersom jeg er 9+1. Er vel naturlig at den er litt høyere 3. gang, men ikke så høyt.

Livmora er rett ved navelen. Er 8+1 og mitt andre svangerskap på 7 mnd. Slik at det er nok ein årsak også.

Vet dette med arving av tvillinggener fra før, men vet du om far kan føre gener videre til datter som igjen kan få toeggede tvillinger? Farmor har toeggede tvillinger og mener jeg også kan få det, mens noen mener det er hver 3. Ledd slik at hvis jeg får en datter kan hun få tvillingene. Jeg skal på ul på tirsdag for å sjekke om det er en eller flere der inne :)

Vet dette med arving av tvillinggener fra før, men vet du om far kan føre gener videre til datter som igjen kan få toeggede tvillinger? Farmor har toeggede tvillinger og mener jeg også kan få det, mens noen mener det er hver 3. Ledd slik at hvis jeg får en datter kan hun få tvillingene. Jeg skal på ul på tirsdag for å sjekke om det er en eller flere der inne :)

Ja, eg meinar å ha lest at far kan føra sine gener over på døttre. Detta men ledd osv har eg mindre tru på.

Drømte om tvillinger her ei natt :p
Har alltid hatt lyst på tvillinger egentlig, men denne gangen håoer jeg det kun er 1. Det holder med 4 barn -der de tre yngste er ganske tette. 4 tette tror jeg ikke jeg klarer :s :p

Drømte om tvillinger her ei natt :p
Har alltid hatt lyst på tvillinger egentlig, men denne gangen håoer jeg det kun er 1. Det holder med 4 barn -der de tre yngste er ganske tette. 4 tette tror jeg ikke jeg klarer :s :p

Kan eg spørja kva bil dikka har?

Back
Topp