Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Huff så trist. Var du langt på vei da? Vi var på UL forrige uke, og da sto alt heldigvis bra til. Men det er jo mitt verste mareritt.. Håper det går bra med deg og den lille!
Vær 6 uker på vei å fikk blødinger, fikk kom inn på ultralyd å da var d 2 sekker, en tom å en med en sprellende baby i:) var rart å høre at d skulle ha vært to, men jeg var veldig glad for at jeg hadde en i godt behold siden jeg trodde jeg miste den:):)
Så gøy! Vi er 13 +1 i dag, og går og på kontroll på st. Olavs. Bor du i Trheim? Vi var på kontroll der forrige uke, og skal igjen den 17. Kjenner jeg har MANGE spørsmål, spesielt siden tvillingene våre dele morkake. Så veldig godt å komme i gang med kontrollene, slik at man ha noen å snakke med.
Hei. Endelig flere som venter tvillinger i Trheim.
Er 14 uker i dag, vært på en u-lyd på StOlavs, uke 9, må si det kom som et sjokk at det var to stykker.
Ikke planlagt og helt uventet. Har ei jente på 4 år og en gutt på 2 år fra før.
Veldig koselig at vi er flere som kan dele erfaringer rundt det med å gå med tvillinger.
Ja, veldig godt å ha flere å snakke med om diverse bekymringer og gleder. Har så mange spørsmål, men vet så lite enda. Vi har en gutt på 17mnd, og ble i likhet med deg veldig overrasket da vi fikk se at det var to små spirer i magen.. Først masse bekymringer, og så ble det masse glede! Spennende tid vi har i møte!
Vi bor rett utenfor Trondheim. Våre tvillinger er fra ivf forsøk, første gang vi er gravid. Så alt er ekstra nytt og spennende. Gru gleder meg til kontroll på onsdag, håper alt er bra med de. Masse en lurer på ja. Vi får holde kontakten fremover og hjelpe hverandre.
Har tenkt å fortelle det til venner og på jobb etter kontroll på onsdag. Har dere fortalt det ennå?
Har fortalt det til noen få, men blir vanskelig fremover da magen synes godt. Er vel like stor nå, 14 uker, som da jeg var 5 måneder, med ett barn i magen.
På u-lyd i uke 9 fikk jeg vite at de deler morkake og ligger i samme fostersekk......skal inn igjen 23. april for å ta fostervannsprøve, gruer meg litt, men gjorde i de to forrige sv.skapene, så håper det går bra denne gangen også.
Har ikke fått noen info fra StOlavs om hvor tett oppfølging jeg får. Noen av dere andre som vet?
Hehe, kjenner meg godt igjen.. Vanskelig å holde det skjult.. Magen er jo SUPERSTOR i forhold til forrige gang Vi fikk også vite at de delte morkake, men ikke fostersekk. Vi fikk beskjed om at vi kom til å få veldig tett oppfølging, slik som jeg forstod det var det hver 14dag etter uke 20, da på St.Olavs. Har så mange spørsmål, så kjenner at jeg gleder meg til å komme i gang med timer hos jordmor.. Skal inn på kontroll igjen allerede den 17, så regner med jeg får litt flere svar da..
Så spennende, "oktober-baby". Det er vårt 2 svangerskap, men dette er jo noe helt nytt. Vi har vært på to UL,og det er like spenndende hver gang! Vi har sagt det til familien, og noen få venner, men skal prøve å holde det skjult for de aller fleste en stund til ennå. Masse lykke til på kontroll i morgen!!
Takk for det. Blir spennende i morgen ja. Skal fortelle hvordan det gikk og om jeg får noe spesiell informasjon vedrørende tvilling graviditet. Er 12 uker i dag også, godt å passere den grensen.
Nå er jeg så utrolig glad! Var på ultralyd kontroll på st Olavs i dag og begge to hadde det supert! De ligger i hver sin fostersekk og hver si morkake. Så legen sa at det var ett lavrisiko tvillingsvangerskap. Så nå kan jeg slappe litt mere av. Er ferdig med de 12 første ukene nå også, er 12+1.
Spurte legen også litt om dette med sykmelding ved tvillingsvangerskap og hun sa at en blir sykmeldt rundt uke 20. Det er jo bare 8uker til!
Videre oppfølging nå blir vanlig ultralyd i uke 18, så blir det videre fra uke 20. Så det har bare vært en super flott dag i dag.
Venter ikke tvillinger selv, så vidt jeg vet, men er litt nysgjerrig alikevel, spesielt siden jeg har ei mor som er trilling og flere tvillingpar på mors side...
Godt at alt er bra med de to miraklene i magen "oktober-baby". Nå må du bare kose deg fremover.
Mine deler morkake og ligger i samme fostersekk, så blir spennende på neste kontroll.
Noen av dere som har tenkt på hvilken vogn dere skal ha? Har sett litt på forskjellige vogner, men er fortsatt usikker....
Så utrolig koselig å høre!! Fikk du vite kjønn? :) Rart å tenke på at vi blir sykemeldt så tidlig... Føles ikke lenge til... Nevnte hun noe om du skal kontakte fastlegen din før du skal på ordinær ul? Det er vel de som sykemelder oss?
Vi fann ut at vi var gravid med tvillilinfer på tidlig ul( uke 12).
Når det gjelder vogn så synes jeg dette er kjempevanskelig! Har så vidt begynt å sett litt på det, men vanskelig.. Har lyst å ha de i mot meg når de ligger i baggen, og så bør den jo være minst mulig sammenlagt.. Har tenkt litt på tfk, men vet ikke helt.. Hva tenker dere?
Hei.
Fikk ikke vite kjønn nei. Men de skulle ordne med time for ordinær ultralyd i uke 18, så slapp fastlegen å søke.
Har allerede vært til fastlegen min i uke 8 og har ny time i morgen. Grunnen til at jeg spurte på sykehuset ang sykmelding var at jeg fikk inntrykk av fastlegen min at hun viste lite om tvillinggraviditet og sykmelding. Hun snakket om at en skulle jobbe til uke 28, men har lest litt på nettet ang der det skrives mye om sykmelding i uk20-22.
Er visst sykehuset som bestemmer dette med sykmelding slik jeg skjønnte det.
Har sendt innmelding til tvillingforeningen, vi får litt rabatter og informasjon om dette ha gåmgravid med tvillinger og tiden etter.
Har ikke våget å sett på vogn ennå, redd for å treffe kjente i butikkene;). Men mine kritterier må være lett i vekt og å håndtere. Ta minst mulig plass i bilen. Men det er s mye å sette seg inni føler jeg som førstegangs gravid: stellebord, bilstoler, vogn og alt en trenger av småting....! Hjelp.